Τα βασικά σημεία της ιδανικής λοιπόν αυτής εικόνας, είναι σύμφωνα με τον Κώδικα της ΡΑΕ, τα εξής :
- Για μία απλή αίτηση σύνδεσης ο μέγιστος χρόνος δεν θα πρέπει να ξεπερνάει τις 10 εργάσιμες, ενώ αν απαιτείται κατασκευή επέκτασης του δικτύου, δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 20 ημέρες. Για να αντιληφθεί κανείς την "υπέρβαση" που απαιτείται να γίνει, σήμερα οι χρόνοι της ΔΕΗ, αν και έχουν μειωθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν, παραμένουν εντούτοις αρκετά υψηλοί καθώς φτάνουν στις 24 και στις 70 ημέρες, αντιστοίχως, με στόχο περατέρω μείωσης.
- Όταν θα πέφτει η τάση του ρεύματος και ο καταναλωτής θα υφίσταται ζημιά στην οικοσκευή του, θα αποζημιώνεται από τη ΔΕΗ (τον κύριο του δικτύου), με ποσό που θα καθοριστεί με νεότερη απόφαση.
- Εφόσον η ΔΕΗ μας έκοψε το ρεύμα επειδή δεν πληρώσαμε το λογαριασμό, θα μπορούμε εφόσον καταβάλουμε το οφειλόμενο ποσόμέχρι τις 10 το πρωί, να έχουμε αυθημερόν επανασύνδεση.
- Εντός επτά το πολύ εργάσιμων ημερών, η ΔΕΗ θα πρέπει να μας έχει απαντήσει σε έγγραφο παράπονο ή αιτημα, διάστημα που μπορεί να φτάνει και τις 10 ημέρες αν απαιτείται αυτοψία.
Αποζημίωση αν οι διακοπές ξεπερνούν τις 6 φορές το χρόνο
- Τέσσερις ώρες στο εξής, θα είναι ο μέγιστος χρόνος επέμβασης για την αποκατάσταση της τροφοδοσίας με ρεύμα, σε περίπτωση που μας "καεί" η ασφάλεια του μετρητή και διακοπέι το ρεύμα.
- Αν η ΔΕΗ πρόκειται να προχωρήσει σε διακοπή ρεύματος μέχρι 6 ωρών, θα πρέπει να μας έχει ειδοποιήσει τουλάχιστον μια ημέρα πριν, ενώ για διακοπή άνω των 6 ωρών η ενημέρωση θα πρέπει να έχει γίνει τουλάχιστον 48 ώρες πριν.
- Αποζημίωση θα δικαιούμαστε αν οι διακοπές ρεύματος διάρκειας άνω των τεσσάρων ωρών, προγραμματισμένες ή μη, θα ξεπερνούν τις 6 φορές το χρόνο. Για κάθε ώρα υπέρβασης του ορίου αυτού, οι οικιακοί καταναλωτές θα εισπράττουμε σαν αποζημίωση ... από 15 ευρώ, και όλοι οι υπόλοιποι (εμπορικά καταστήματα, επιχειρήσεις, κλπ), από 50 ευρώ.
- Σε κάθε περίπτωση, ο μέγιστος χρόνος προγραμματισμένης ή μη διακοπής της τροφοδοσίας σε ρεύμα ανά καταναλωτή, δεν θα μπορεί να ξεπερνάει τα 320 λεπτά ανά έτος.
Ωριαίοι μετρητές
- Εντός 3-5 ετών, θα πρέπει η ΔΕΗ να αντικαταστήσει το σύνολο των 7,5 περίπου εκατοομυρίων μετρητών της, με πιο σύγχρονους που θα μετρούν ανά ώρα την κατανάλωση ρεύματος. Αυτό θα επιτρέψει στη ΔΕΗ ή στους αυριανούς εναλλακτικούς παρόχους, να προσφέρουν τιμολόγια με έκπτωση σε σχέση με τα σημερινά, για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα της ημέρας, για παράδειγμα από τις 5 το απόγευμα μέχρι το 8 το βράδυ.
- Καθορίζονται επίσης κάποια ελάχιστα επίπεδα ποιότητας της παρεχόμενης τάσης, κάτω από τα οποία, θα μπορεί ο καταναλωτής να διεκδικήσει αποζημίωση. Για να διαπιστωθεί αν τα ελάχιστα αυτά επίπεδα, τηρούνται, κάθε καταναλωτής θα μπορεί να ζητήσει από τη ΔΕΗ να του τοποθετήσει στο σπίτι, για διάρκεια π.χ. ενός μηνός, έναν μετρητή ποιότητας της παρεχόμενης τάσης. Αν από τη μέτρηση διαπιστώνεται ότι η παρεχόμενη τάση στον καταναλωτή, αποκκλίνει από τα στάνταρ ποιότητας που έχουν τεθεί, τότε θα εισπράττει μέσω του λογαριασμού του, μια αποζημίωση για την κακή ποιότητα της παρεχόμενης τάσης, το ύψος της οποίας δεν έχει ακόμη καθοριστεί.
Ιδανική εικόνα αλλά ανέφικτη
Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια ιδανική εικόνα , καθώς τα εμπόδια για την εφαρμογή τους είναι μεγάλα. Παραδείγματος χάριν, η εγκατάσταση μετρητών που θα επέτρεπαν την ωριαία καταμέτρηση του ρεύματος που καταναλώνουμε και θα έδιναν ενδείξεις από μακριά (τηλεμέτρηση), θα κόστιζε περί το 1 δισ. ευρώ. Και η ΔΕΗ δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή ένα τέτοιο κονδύλι. Προς το παρόν εξετάζει τη μέθοδο της τηλεμέτρησης μόνο για τους εμπορικούς καταναλωτές. Επίσης, σε ότι αφορά στη τοποθέτηση ωριαίων μετρητών από ιδιώτες σε κάποιους μεγάλους οικιακούς πελάτες της ΔΕΗ, αυτό όντως προβλέπεται από το θεσμικό πλαίσιο. Όμως και αυτή η διαδικασία τελεί στην ουσία από την "διάθεση" η μή της ΔΕΗ, να εκχωρήσε
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr