Στο ρυθμό όμως των πρωτοβουλιών της ΔΕΗ στο μέτωπο των συνεργασιών κινείται το σύνολο της ελληνικής αγοράς ηλεκτρισμού. Η στρατηγική της ΔΕΗ, μετά και τη δεύτερη συνεργασία που ανακοίνωσε, με τη Χαλυβουργική, δείχνει πλέον - όπως λένε οι ιδιώτες ανταγωνιστές της - ότι από το περιθώριο, επιχειρεί να ελέγξει πλήρως το παιχνίδι , "κλείνοντας" την αγορά.
Τα νομικά τους επιτελεία διερευνούν το κατά πόσο "στέκουν" οι κυοφορούμενες συνεργασίες και προετοιμάζουν προσφυγές στην Ελλάδα και στις Βρυξέλλες, αφού όπως λένε η τακτική της ΔΕΗ κινείται σε κατεύθυνση διαμετρικά αντίθετη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρισμού. "Αντί να ανοίγει η αγορά ηλεκτρικού ρεύματος", λέει κορυφαίο στέλεχος ενεργειακού ομίλου, "με τις συνεργασίες που ανακοινώνει η ΔΕΗ το μερίδιο της όχι μόνο δεν μικραίνει αλλά ενισχύεται περαιτέρω και επομένως στενεύουν τα περιθώρια για τους ιδιώτες που θέλουν να επενδύσουν σε νέο παραγωγικό δυναμικό".
Ειδικά στην περίπτωση της RWE, το θέμα , έχει πάρει και πολιτικές διαστάσεις . Σύμφωνα με τις πληροφορίες οι πρέσβεις της Ιταλίας και της Γαλλίας έχουν μεταφέρει την έντονη δυσαρέσκεια των επιχειρήσεων των χωρών τους στην ηγεσία του υπουργείου Εξωτερικών για τις τελευταίες κινήσεις της ελληνικής κυβέρνησης, ενώ αποδέκτης αντιδράσεων έχει γίνει και η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης.
Ακατάλληλες Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Βόλος
Διάχυτη πάντως είναι η αίσθηση σε στελέχη της αγοράς ηλεκτρισμού, ότι τα σχέδια της ΔΕΗ δεν πρόκειται να γίνουν , αφού η δυνατότητα υλοποιήσής τους, ακόμη και αν ξεπεραστούν το πολιτικό και το νομικό σκέλος, θα σκοντάψουν- όπως λένε- στην εξεύρεση των κατάλληλων χώρων. Οι υποψήφιες περιοχές να φιλοξενήσουν τις ελληνο-γερμανικές επενδύσεις είναι σημεία όπου η ΔΕΗ δεν διαθέτει παρουσία, με πιο πιθανά την Καβάλα, την Αλεξανδρούπολη, και ο Αλμυρός Βόλου. Για να κατασκευαστεί όμως ένας λιθανθρακικός σταθμός απαιτείται έκταση 300-400 στρεμμάτων, (με προβλήτα τουλάχιστον 500 τμ), που δεν φαίνεται να υπάρχει διαθέσιμη στις εν λόγω περιοχές.
Στη μεν Καβάλα, η μόνη ικανή περιοχή να φιλοξενήσει μια τόσο τεράστια επένδυση είναι η έκταση της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων. Εκεί όμως πρόκειται να κατασκευαστεί μονάδα ηλεκτροπαραγωγής συνδυασμένου κύκλου 440 ΜW από τους ομίλους της Edison και της Ελληνικής Τεχνοδομικής, ενώ και το λιμάνι δεν διαθέτει τις τεχνικές προδιαγραφές για να φιλοξενήσει μονάδα λιθανθρακα.
Στην Αλεξανδρούπολη, τυχόν κατασκευή λιθανθρακικού σταθμού θα επιβάρυνε "ασφυκτικά" το ήδη επιβαρημένο περιβάλλον αφού στο λιμάνι θα κτιστεί ο τερματικός σταθμός του πετρελαιαγωγού που θα ξεκινάει από το Μπουργκάς της Βουλγαρίας, ενώ στον Αλμυρό Βόλου οι λιμενικές εγκαταστάσεις είναι ακατάλληλες για τη προσέγγιση πλοίων τύπου capesize, χωρητικότητας 120.000 τόνων άνθρακα. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι ο λιθάνθρακας θα πρέπει να μεταφορτώνεται ανοιχτά του λιμανιού σε μικρότερα πλοιάρια, και να μεταφέρεται μέσω αυτών στο λιμάνι, κάτι ωστόσο που ανεβάζει κατακόρυφα το τελικό κόστος...
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr