Όπως ανακοίνωσε η ΔΕΠΑ Εμπορίας, το έργο αυτό σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την πράσινη μετάβαση, με καινοτομίες που ενσωματώνουν τις σύγχρονες τεχνολογίες παραγωγής και διανομής υδρογόνου. Ακόμη, το έργο LIFE GREENH₂ORN αποτελεί το μοναδικό έργο του προγράμματος LIFE που εγκρίθηκε για την Ελλάδα στην πρόσκληση του 2023, καθώς και το μοναδικό έργο στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της ίδιας πρόσκλησης, που αφορά στην ανάπτυξη σταθμού ανεφοδιασμού υδρογόνου
Το LIFE GREENH₂ORN επικεντρώνεται στην επιτόπια (on-site) παραγωγή πράσινου υδρογόνου μέσω μίας μονάδας ηλεκτρόλυσης (electrolyser) ισχύος 500 kW, που θα τροφοδοτείται από ηλεκτρική ενέργεια προερχόμενη από ανανεώσιμες πηγές και συγκεκριμένα μέσω σύμβασης προμήθειας (PPA) με φωτοβολταϊκά πάρκα της ΔΕΠΑ Εμπορίας. Το παραγόμενο υδρογόνο θα συμπιέζεται, θα αποθηκεύεται και θα διανέμεται μέσω του Σταθμού Ανεφοδιασμού Υδρογόνου (HRS) σε τρία επίπεδα πίεσης με σκοπό την εξυπηρέτηση διαφορετικών/διαφόρων οχημάτων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας, Κωνσταντίνος Ξιφαράς ανέφερε: «Η πρωτοβουλία μας για τον πρώτο σταθμό ανεφοδιασμού πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τους εταίρους μας στο έργο LIFE GREENH₂ORN, δεν αποτελεί απλώς ένα καινοτόμο τεχνολογικό εγχείρημα αλλά και μια τομή στη μετάβαση της χώρας μας σε καθαρές μορφές ενέργειας», ενώ πρόσθεσε πως «στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να προωθήσουμε τη βιώσιμη κινητικότητα, ενισχύοντας τον ρόλο της ΔΕΠΑ Εμπορίας ως βασικού πυλώνα στον ενεργειακό τομέα της χώρας».
Καινοτομία στη μεταφορά υδρογόνου
Στο πλαίσιο του έργου και χάρις στην αυξημένη/ πλεονάζουσα παραγωγή πράσινου υδρογόνου, η ΔΕΠΑ Εμπορίας και η B&T Composites θα αναπτύξουν ένα πρωτοποριακό σύστημα αποθήκευσης και μεταφοράς υδρογόνου (tube-trailer). Το tube-trailer, εξοπλισμένο με σωλήνες από σύνθετα υλικά (ανθρακονήματα), θα επιτρέπει την ασφαλή και αποδοτική μεταφορά του υδρογόνου. Η καινοτομία αυτή θα διευκολύνει τη μεταφορά υδρογόνου και σε άλλους σταθμούς, όπως αυτόν που αναπτύσσει η ΔΕΠΑ Εμπορίας στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης.
Η λειτουργία της εγκατάστασης θα υποστηρίζεται από μια ειδική ψηφιακή πλατφόρμα ΙΤ, που θα παρέχει τη δυνατότητα για την παρακολούθηση και ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, διασφαλίζοντας έτσι την απόδοση και την ασφάλεια του σταθμού. Στο πλαίσιο του έργου, διερευνάται επίσης, η δυνατότητα ένταξης του σταθμού στον Κανονισμό Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), θέτοντας την Ελλάδα σε ισχυρή θέση για την επίτευξη των δεσμευτικών στόχων της ΕΕ για το 2030.
Το έργο συντονίζεται από τον Δήμο Κοζάνης και περιλαμβάνει στρατηγικούς εταίρους όπως το CluBE, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, η ΔΙΑΔΥΜΑ ΑΕ, και η B&T Composites, ενώ σε τεχνικό-οικονομικό επίπεδο ηγείται η ΔΕΠΑ Εμπορίας. Στους διεθνείς εταίρους συγκαταλέγονται η EUROPEAN DYNAMICS και η ACEA Infrastructure.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr