«Θεωρούσα εξ αρχής το έργο Gr – Eco Island σαν ένα έργο με πάρα πολύ μεγάλη συμβολική σημασία. Η Ελλάδα έχει πληθώρα νησιών διαφορετικών μεγεθών που μπορούν να επωφεληθούν από λύσεις απανθρακοποίησης και ψηφιοποίησης. Έχουμε εξαιρετικά σημαντικά παραδείγματα. Έχουμε καταστήσει νησιά ικανά να πετύχουν στόχους κλιματικής ουδετερότητας πριν από άλλες περιοχές της Ελλάδας» είπε ο πρωθυπουργός και συνέχισε, αναφερόμενος στο παράδειγμα της Αστυπάλαιας και στη συμφωνία για το νησί του Πόρου:
«Μαζί με τη VW, έχουμε καταφέρει να μετατρέψουμε την Αστυπάλαια σε σημαντικό προορισμό. Σήμερα, ανακοινώνουμε τη συμφωνία της κυβέρνησης με την εταιρεία Masdar, ενός παγκοσμίου ηγέτη στην ενεργειακή μετάβαση για τον μετασχηματισμό του Πόρου, ενός μικρού νησιού κοντά στην Αθήνα. Η σύνδεση Αθήνας και Πόρου είναι σύντομη και για τον σκοπό αυτό ο εξηλεκτρισμος είναι πιο εύκολος. Ο Πόρος είναι προορισμός γιοτ, θα πειραματιστούμε με διαφορετικές, περιβαλλοντικά φιλικές, λύσεις για τα σκάφη αυτά».
«Στην Τήλο έχουμε μια σημαντική συμφωνία που θα συναφθεί με φορέα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, η οποία αποτελεί παράδειγμα για το πώς μπορούμε να εξάγουμε κάτι σημαντικό στον κόσμο. Δεν μπορούμε να έχουμε ηλεκτρικά σκούτερ μηχανάκια σε όλα τα νησιά. Θα μπορούσαμε, όμως να πετύχουμε περιβαλλοντικούς στόχους νωρίτερα στα νησιά» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.
Πριν τον κ. Μητσοτάκη, η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου ανακοίνωσε πως ο Πόρος γίνεται το τρίτο «πράσινο» ελληνικό νησί μετά την Αστυπάλαια και την Χάλκη.
Όπως είπε η κυρία Σδούκου – μέσω συνεργασίας με την Masdar του Άμπου Ντάμπι – ο Πόρος κάνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, απανθρακοποιεί τις θαλάσσιες μεταφορές με την αντικατάσταση των μικρών πλοίων που θα μεταφέρουν τους επισκέπτες στο νησί με ηλεκτρικά, προχωρά στη δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου και αντικαθιστά τον στόλο των δημόσιας χρήσης οχημάτων με ηλεκτροκίνητα, με ταυτόχρονη ανάπτυξη φορτιστών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr