Όπως τόνισε ο κ. Μανιάτης «η γενική εκτίμηση είναι πως το πράσινο καύσιμο του μέλλοντος θα είναι το υδρογόνο και ότι το φυσικό αέριο είναι το καύσιμο μετάβασης για τους στόχους του 2050, ενώ θα πρέπει να δούμε πώς θα αποφασιστούν οι πολιτικές που θα έχουν να κάνουν με τους αγωγούς μεταφοράς». Για την επίτευξη του στόχου, επεσήμανε ο π. Υπουργός ότι πρέπει όλοι αντιληφθούμε την αξία της συνεργασίας. Χαρακτηριστικά, ο κ. Μανιάτης τόνισε πως «στην ενέργεια ισχύει ο "κανόνας της δεκαετίας", δηλαδή αυτό που σχεδιάζουμε σήμερα θα το δούμε μπροστά μας σε 10 χρόνια, οπότε χρειάζεται να επιδειχθεί πολύ μεγάλη προσοχή».
O Ιωάννης Μαρής, Διευθυντής του Γραφείου στην Ελλάδα της Trans Adriatic Pipeline AG (TAP), στην ίδια ενότητα σημείωσε τις σημαντικές δυνατότητες του αγωγού TAP οι οποίες φάνηκαν ιδιαίτερα την περίοδο της ενεργειακής κρίσης. Όπως σημείωσε ο κ. Μαρής «ο αγωγός TAP μέχρι τώρα έχει την επιχειρησιακή δυνατότητα να μεταφέρει ετησίως 10 δισ. κυβικά μέτρα αερίου, ξεκινώντας από την περιοχή της Υπερκαυκασίας, περνώντας μέσα από τα ελληνικά εδάφη και υποθαλάσσια από την Αλβανία και την Αδριατική φτάνει να παρέχει το αζέρικο αέριο σε ευρωπαϊκές χώρες». Σύμφωνα με τον ίδιο ο επόμενος στόχος είναι να αυξηθεί η ετήσια ποσότητα κατά 1,2 δισ. κ.μ. και να μπούμε στο δρόμο της πράσινης μετάβασης, ο TAP να λειτουργεί αμφίδρομα, αλλά να μεταφέρει και μεθάνιο.
Ο Γιώργος Κρεμλής, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Κυκλικής Οικονομίας & Κλιματικής Αλλαγής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Δημοσίου Δικαίου (EPLO) υπογράμμισε πως η ενεργειακή μετάβαση και οι στόχοι για την κλιματική ουδετερότητα θα πρέπει να γίνει και με τους κανόνες της κυκλικής οικονομίας. Όπως σημείωσε ο κ. Κρεμλής πρέπει να μπει στη ζωή μας ο όρος «κυκλικός πολίτης», αφού και η ενέργεια ρυθμίζει πτυχές – πράξης της καθημερινότητας ολονών μας. Επίσης τόνισε πως «οι αγωγοί αερίου πρέπει να μπορούν να γίνουν και αγωγοί υδρογόνου μελλοντικά».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr