Ο σταθμός είναι η πρώτη ανάλογη εγκατάσταση στη Nοτιοανατολική Ευρώπη, καθιστώντας την Ελλάδα κόμβο ανεφοδιασμού και διανομής για την ευρύτερη περιοχή. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού €7,5 εκατομμυρίων, συγχρηματοδοτήθηκε με €3,16 εκατομμύρια, από πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 και του προγράμματος POSEIDON MED II) και συντελεί σημαντικά στη λειτουργική ευελιξία του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, καθώς εξασφαλίζει περαιτέρω διανομή υγροποιημένου φυσικού αερίου στη χώρα, ακόμη και σε περιοχές που η πρόσβαση μέσω δικτύου είναι δύσκολή ή και αδύνατη.
Η ολοκλήρωση και παράδοση προς χρήση του σταθμού βυτιοφόρων LNG αποτελεί υποέργο του Τερματικού Σταθμού LNG της Ρεβυθούσας, μια από τις σημαντικότερες ενεργειακές υποδομές της χώρας, επισημαίνει η Κομισιόν. Εξασφαλίζεται έτσι η επάρκεια φυσικού αερίου μακροπρόθεσμα αλλά και για την αντιμετώπιση του δύσκολου χειμώνα λόγω της ενεργειακής κρίσης, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνεται και η δραστική μείωση στις εκπομπές CO2, με την αντικατάσταση ρυπογόνων καυσίμων όπως το πετρέλαιο.
H υλοποίηση των κρίσιμων έργων του Τερματικού Σταθμού LNG της Ρεβυθούσας, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 250 εκατ. ευρώ, έχει συγχρηματοδοτηθεί με 65 εκατ. ευρώ από πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ), του ΕΠΑΝΙΙ και του ΕΠΑΝ, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, ΕΣΠΑ 2007-2013 και του Γ’ ΚΠΣ 2000-2006 αντίστοιχα.
O Επικεφαλής της μονάδας Ελλάδα - Κύπρος, Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής & Αστικής Πολιτικής (DG Regio) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Κάρστεν Ράσμουσεν δήλωσε:
«Η επένδυση στον σταθμό φόρτωσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) σε βυτιοφόρα αποτελεί σημαντικό στοιχείο της προσπάθειας για ασφαλείς και διαφοροποιημένες πηγές εφοδιασμού των Ελλήνων πολιτών με φυσικό αέριο. Η αύξηση της δυναμικότητας LNG θα μας επιτρέψει επίσης να ολοκληρώσουμε και να διαφοροποιήσουμε το ενεργειακό μείγμα της Ελλάδας, στο πλαίσιο της συνολικότερης μετάβασης σε μηδενικές εκπομπές ρύπων».
Από την πλευρά του ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, ανέφερε, ότι πρόκειται για μια "σημαντική μέρα για ενίσχυση και ενεργειακή επάρκεια της χώρας. Η ελληνική ναυτιλία ελέγχει 25% παγκοσμίως μεταφοράς πλοίων LNG και παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη μεταφορά και αποθήκευση LNG. Η επένδυση θα καλύψει ανάγκες στη ναυσιπλοΐα αλλά και στην ποντοπόρο ναυτιλία.."
Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, Γιάννης Τσακίρης, επεσήμανε ότι πρόκειται για "κρίσιμο έργο για την αλυσίδα μεταφοράς LNG, 3 εκατ δημόσια δαπάνη."
Η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, Μαρία Ρίτα Γκάλι, ανέφερε ότι μέχρι το Σεπτέμβριο είχαν έλθει στη Ρεβυθούσα 60 φορτία ΥΦΑ, μέγεθος - ρεκόρ όλων των εποχών, που αντιπροσωπεύουν άνω του 40% των συνολικών εισαγωγών ενώ εξυπηρέτησαν και τη ζήτηση από γειτονικές χώρες. Τις επόμενες δύο εβδομάδες, πρόσθεσε, θα γεμίσουν προληπτικά οι δεξαμενές της νέας πλωτής δεξαμενής (FSU) στη Ρεβυθούσα προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της χώρας.
Ενδιαφέρον για προμήθεια φυσικού αερίου μέσω της Ρεβυθούσας έχουν εκδηλώσει ως τώρα η Βουλγαρία (που ήδη προμηθεύεται), Ρουμανία, Μολδαβία και Ουκρανία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr