Μάλιστα τόνισε ότι στη ΡΑΕ υπάρχει επιτακτική ανάγκη άμεσης δρομολόγησης προσλήψεων.
Όπως ανέφερε
-
το 2021, έχουν αποχωρήσει από τη ΡΑΕ 25 στελέχη της (από τα 100 περίπου συνολικά).To 2022 ήδη άλλα 5 στελέχη.
-
Η αγορά έχει ανοίξει και απορροφά τα στελέχη μας με πολλαπλάσιους μισθούς.
-
Αναμένουμε την υλοποίηση της δέσμευσης της Πολιτείας για επίλυση του μισθολογικού και προσλήψεων • Έχουν σταλεί περί τις 10 φορές οι προτεινόμενες ρυθμίσεις μας στα αρμόδια Υπουργεία!!!
-
Σημειώνουμε ότι το εφαρμοζόμενο στη ΡΑΕ πλαίσιο είναι δυσμενέστερο σε σύγκριση με αυτό των λοιπών ανεξάρτητων Αρχών.
- Για το λόγο αυτό, καμία Ανεξάρτητη Αρχή δεν αντιμετωπίζει το φάσμα της δραματικής συρρίκνωσης του προσωπικού της, όπως συμβαίνει με τη ΡΑΕ"
Έλεγχοι λογαριασμών
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, επίσης, χτες ο επικεφαλής της Αρχής, δημιουργείται μια βάση δεδομένων με τα 7,5 εκατ. των μετρητών καθώς η ΡΑΕ έχει ζητήσει από όλους τους παρόχους να της αποστείλουν μέχρι τις 30 Ιουνίου όλα τα τιμολόγια των πελατών τους από τον περασμένο Σεπτέμβριο έως και σήμερα. Έτσι, η Αρχή θα ελέγξει για όλο το δεδομένο 10μηνο το τι έκαναν οι πάροχοι με τις ανταγωνιστικές χρεώσεις, την εφαρμογή της ρήτρας αναπροσαρμογής, τις επιδοτήσεις η του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης ακόμη και τις χρεώσεις των δημοτικών τελών στους καταναλωτές.“Στα πλαίσια της εφαρμογής της επιδότησης από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης (ΤΕΜ), έχουν ζητηθεί αναλυτικά στοιχεία από τους Προμηθευτές. Ομοίως έχουν ζητηθεί και ως προς την εφαρμογή των ρητρών σε παλαιότερες περιόδους. Η ανάλυση τους είναι επίπονη (7 εκατ. μετρητές συνολικά η ΧΤ) Ομοίως με τη χονδρεμπορική αγορά, έχει δρομολογηθεί η ανάπτυξη εργαλείου Παρακολούθησης τηςΛιανικής Θα βοηθήσει και την εξυπηρέτηση Καταναλωτών και την επίλυση διαφορών του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή” ανέφερε ο κ. Δαγούμας.
Θεσμικές κινήσεις
Επίσης στη συνέχεια θα ζητήσει στοιχεία από τους προμηθευτές θα αφορούν και το διάστημα από τότε που ξεκίνησε η εφαρμογή του target model στη χώρα μας. Ήδη, βέβαια έχει προσφύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού παραδίδοντας στοιχεία για τις χρεώσεις ενώ με τις δημόσιες τοποθετήσεις χθες ζήτησε, από το ΥΠΕΝ, τόσο απόδοση στους καταναλωτές των κερδών ύψους 67 εκατ. από την αγορά εξισορρόπησης, όσο και ενίσχυση της Αρχής με μέσα και προσωπικό.
Δεν παρέλειψε, δε, να εκφράσει την αντίθεσή του για την ρύθμιση για την κίνηση του ΥΠΕΝ να παρακέμψει την απόφαση της ΡΑΕ καταργώντας την δίνοντας, εκ των υστέρων, δυνατότητα νομικού και λειτουργικού διαχωρισμού των θυγατρικών της ΔΕΠΑ Υποδομών και όχι ιδιοκτησιακού διαχωρισμού βάση του οποίου είχαν εκδοθεί οι αποφάσεις της ΡΑΕ.
Επίσης εξέφρασε την αντίθεσή του για τη νομοθετική ρύθμιση που συμπεριελήφθη στο νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ με την οποία επιστρέφονται στη ΔΕΗ περίπου 300 εκατ ευρώ από χρεώσεις ΥΚΩ παλαιότερων ετών (από το 2004) που δεν τις είχαν αποδοθεί. Όπως είπε ο πρόεδρος της ΡΑΕ δεν υποβλήθηκε ποτέ στην Αρχή τέτοιο αίτημα ενώ σημείωσε ότι με τη νομοθετική ρύθμιση αναθεωρούνται παλαιότερες αποφάσεις της ΡΑΕ που εκκαθάριζαν τις παλαιές ΥΚΩ.
Σε σχέση με τον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας που έχει τη μορφή υπουργικής απόφασης και όχι απόφασης της ΡΑΕ σε αντιθέση με όλους τους υπόλοιπους Κώδικες ο επικεφαλής της Αρχής δεν έκρυψε τη δυσφορία του καθώς, όπως, είπε, ο συγκεκριμένος Κώδικας πρέπει να είναι υπό την ευθύνη της ΡΑΕ σημειώνοντας ότι οι όποιες προτάσεις της Αρχής για αλλαγή του Κώδικα με στόχο την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς λιανικής απορρίπτονται από το υπουργείο.
Στήριξη καταναλωτών με το MyRAE
Ο κ. Δαγούμας αναφέρθηκε εκτενώς και στο πώς η πλατφόρμα MyRAE ενισχύει τη διαφάνεια στην αγορά. Όπως είπε, τα αιτήματα στην πλατφόρμα που αφορούν σε πρόβλημα με τον λογαριασμό και με τη σύμβαση αποτελούν σταθερά πάνω από το 50% του συνόλου των αιτημάτων που υποβάλλονται στο MyRAE. “Κατ’ εκτίμηση, το μεγαλύτερο μέρος των αιτημάτων που δηλώθηκαν ως «άλλο» (2999) αφορούν σε προβλήματα με τον λογαριασμό ( αμφισβήτηση χρεώσεων, αμφισβήτηση ρήτρας αναπροσαρμογής, μη κατανόηση λογαριασμού)” σημείωσε και όπως είπε: → 5.898 καταναλωτές έχουν λάβει την πρώτη απάντηση εντός 15 ημερών
→ 375 καταναλωτές έχουν λάβει την πρώτη απάντηση εντός 16-30 ημερών
→ 1.647 καταναλωτές έχουν λάβει την πρώτη απάντηση 30 μέρες ή και παραπάνω, μετά την σχετική υποβολή του αιτήματος
Για κάθε αίτημα παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να απορρίψουν έως και τρεις (3) φορές την απάντηση που λαμβάνουν από την εταιρία ως ανεπαρκή. Μετά την τρίτη απόρριψη από τον καταναλωτή το αίτημα καταχωρείται οριστικά ως απορριφθέν. Μελλοντικά, σε αυτό το σημείο θα ξεκινάει η δυνατότητα δωρεάν ενεργειακής διαμεσολάβησης.
Παράλληλα όπως τόνισε ο κ. Δαγούμας επιβλήθηκαν κυρώσεις σε 5 Προμηθευτές (3.5 εκατ. ευρώ) για ληξιπρόθεσμες οφειλές σε Διαχειριστές για το 2020, έγιναν ακροάσεις 12 Προμηθευτών για ληξιπρόθεσμες οφειλές κατά το 2021.
Όπως είπε η εποπτεία της ΡΑΕ ήταν αποτελεσματική. ”Παρά τις δυσχέρειες που υφίστανται στην αγορά λιανικής (αύξηση ληξιπρόθεσμων οφειλών, διακανονισμοί, πίεση στη ρευστότητα) διαπιστώνεται βελτίωση στην προσήκουσα καταβολή. Προμηθευτές έχουν εξοφλήσει πλήρως τις οφειλές τους, ενώ η μεγάλη πλειοψηφία παρέχει επαρκείς εγγυήσεις και τηρεί με συνέπεια τους όρους των διακανονισμών που έχουν συμφωνήσει με τους διαχειριστές.”
Ενεργειακός διαμεσολαβητής
Παράλληλα ο κ. Δαγούμας επέμεινε στη σημασία της ένταξης του εργαλείου του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή στη λειτουργία της ΡΑΕ
Όπως είπε εάν προχωρήσει μια τέτοια νέα αρμοδιότητα, “με το εργαλείο του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή επιδιώκεται να δοθεί στον καταναλωτή μια πρόσθετη επιλογή στην περίπτωση που η διαβίβαση του παραπόνου στον προμηθευτή του δεν οδήγησε σε ικανοποίησή του: εφόσον πρόκειται για αστικής/εμπορικής φύσεως διαφορά, ο καταναλωτής μπορεί προσφύγει σε ειδική διαδικασία Ενεργειακής Διαμεσολάβησης, καταρχήν –αλλά όχι αποκλειστικά- με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω της πλατφόρμας MyRAE.”
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr