Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη της εν λόγω περιόδου ανήλθαν σε 12,2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 25,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, όταν τα καθαρά κέρδη είχαν διαμορφωθεί σε 16,3 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ο όμιλος αναφέρει πως το ΔΣ της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. έχει προχωρήσει στη διανομή μερίσματος στους μετόχους, ποσοστού ίσου με το 50% των καθαρών κερδών του οικονομικού έτους 2021, που αντιστοιχεί στο ποσό των 33,9 εκατ. ευρώ.
Επενδύσεις και προοπτικές
Για το α’ τρίμηνο του 2022 ο όμιλος κατέγραψε επενδύσεις σε έργα ύψους 36,2 εκατ. ευρώ έναντι 81,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως, όπως αναφέρει ο ΑΔΜΗΕ, στο γεγονός ότι υπάρχουν καθυστερήσεις διαγωνισμών με σκοπό να αναθεωρηθεί ο προϋπολογισμός τους εξαιτίας της μεγάλης αύξησης του κόστους των υλικών που παρατηρείται.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο όμιλος στη δημοσιότητα, η πορεία των σημαντικότερων έργων του έχει ως εξής:
- Διασύνδεση Κρήτης - Αττικής
Το μεγαλύτερο έργο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στη χώρα, με προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ, προχωρά στο θαλάσσιο και το χερσαίο τμήμα του. Μετά την πλήρη εγκατάσταση των καλωδίων οπτικών ινών (συνολικού μήκους 670 χλμ.) και την πόντιση του πρώτου τμήματος του ανατολικού ηλεκτρικού πόλου 500 kV, μήκους 170 χλμ., εντός του 2022 θα ξεκινήσει η εγκατάσταση και των χερσαίων καλωδιακών τμημάτων στην πλευρά της Αττικής και θα ολοκληρωθεί η κατασκευή μέρους του εξοπλισμού των Σταθμών Μετατροπής.
- Ηλεκτρική διασύνδεση Κυκλάδων
Η δ’ φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων αφορά στη διασύνδεση Σαντορίνης, Φολεγάνδρου, Μήλου και Σερίφου και συγχρηματοδοτείται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το πρώτο σκέλος της διασύνδεσης (Σαντορίνη-Νάξος) έχει εισέλθει πλέον σε φάση κατασκευής με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023. Εντός του 2022 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί και για τα υπόλοιπα τρία νησιά των ΝΔ Κυκλάδων (Φολέγανδρος, Μήλος, Σέριφος) που θα ενσωματώσουν το σύνολο του νησιωτικού συμπλέγματος στο Σύστημα Υψηλής Τάσης έως το 2024. Η Δ’ Φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων έχει χαρακτηριστεί ως Έργο Μείζονος Σημασίας.
- Δυτικός Διάδρομος Πελοποννήσου
Το τελευταίο τμήμα της διασύνδεσης του ΚΥΤ Μεγαλόπολης με την υφιστάμενη Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Αχελώου–Διστόμου προχωρά με την υλοποίηση εναλλακτικής όδευσης στην περιοχή των Καλαβρύτων, κατόπιν αντιδράσεων τοπικών παραγόντων. Η επέκταση του Συστήματος 400 kV προς τη Μεγαλόπολη θα αυξήσει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς προς και από την Πελοπόννησο, ευνοώντας την περαιτέρω ανάπτυξη ΑΠΕ στην περιοχή και ενισχύοντας την ευστάθεια των τάσεων για το Νότιο Σύστημα συνολικά.
- Ανατολικός Διάδρομος Πελοποννήσου
Το υποέργο της νέας Γραμμής Μεταφοράς 400 kV που θα συνδέσει το υφιστάμενο ΚΥΤ Μεγαλόπολης με το υπό κατασκευή ΚΥΤ Κορίνθου, βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης. Το νέο ΚΥΤ που κατασκευάζεται στην Κόρινθο αποτελεί νευραλγική υποδομή του Ανατολικού Διαδρόμου Πελοποννήσου και αναμένεται να ολοκληρωθεί επίσης εντός του 2022. Με την ολοκλήρωση του συνόλου της νέας Γραμμής Υπερυψηλής Τάσης (Μεγαλόπολη - Κόρινθος - Αττική) με ορίζοντα το 2025, θα αυξηθεί δραστικά η ικανότητα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας από και προς την Πελοπόννησο και θα βελτιωθεί σημαντικά η ευστάθεια των τάσεων για το Νότιο Σύστημα.
- Αναβάθμιση του ΚΥΤ Κουμουνδούρου
Οι εργασίες κατασκευής του νέου ΚΥΤ Κουμουνδούρου, τεχνολογίας κλειστού τύπου (GIS), που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο ΚΥΤ υπαίθριου τύπου, βρίσκονται σε εξέλιξη. Η υλοποίηση του νέου ΚΥΤ Κουμουνδούρου θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση του Ανατολικού Διαδρόμου 400 kV Πελοποννήσου, θα αποτελέσει το τερματικό της διασύνδεσης Αττικής-Κρήτης με το ηπειρωτικό Σύστημα και θα ενισχύσει την αξιοπιστία τροφοδότησης των φορτίων στην (Δυτική κυρίως) Αττική. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 46 εκατ. ευρώ και η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του αναμένεται εντός του 2023. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με 30 εκατ. ευρώ, ως τμήμα της Γραμμής Μεταφοράς Μεγαλόπολη-Κόρινθος-ΚΥΤ Κουμουνδούρου. Η πλήρης ολοκλήρωση του αναβαθμισμένου ΚΥΤ Κουμουνδούρου αναμένεται το 2025.
- Διασύνδεση Σκιάθου
Η διασύνδεση Σκιάθου-Εύβοιας, ένα έργο με συνολικό προϋπολογισμό 57 εκατ. ευρώ που θα θωρακίσει ενεργειακά τις βόρειες Σποράδες βρίσκεται στην τελική ευθεία. Οι εργασίες κατασκευής του Υποσταθμού Σκιάθου και αναβάθμισης του Υποσταθμού Μαντουδίου βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης και η νέα διασύνδεση αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2022.
Σε ό,τι αφορά τις διεθνείς διασυνδέσεις, ο ΑΔΜΗΕ προτεραιοποιεί τα εν λόγω έργα, με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής συνεργασίας στον τομέα της Ενέργειας και την εμβάθυνση της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρισμού.
Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος:
- Προχωρά άμεσα στην κατασκευή του εγχώριου τμήματος της δεύτερης διασύνδεσης Ελλάδας - Βουλγαρίας (Νέα Σάντα-Maritsa).
- Εκπονεί μελέτες σκοπιμότητας για τη δεύτερη ενισχυτική διασύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας, από κοινού με τον Διαχειριστή της γειτονικής χώρας, Terna.
- Έχει υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας για την κατασκευή ηλεκτρικής διασύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου. Ο ΑΔΜΗΕ, σε συνεργασία με τον Διαχειριστή της Αιγύπτου (EETC – Egyptian Electricity Transmission Company), έχει επίσης συγκροτήσει ομάδα εργασίας με αντικείμενο την προετοιμασία του ενεργειακού έργου.
Παράλληλα:
- Συμβάλλει στην ωρίμανση και κατασκευή της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου-Κρήτης, με φορέα υλοποίησης τον Euroasia Interconnector, διασφαλίζοντας με την τεχνογνωσία που διαθέτει την επιχειρησιακή επάρκεια του έργου.
- Επιταχύνει τις διαδικασίες για τη μελέτη της νέας διασύνδεσης Ελλάδας-Αλβανίας, με τη συγκρότηση ομάδας εργασίας, μαζί με τον Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς της Αλβανίας.
- Ωριμάζει τα σχέδια για την αναβάθμιση της διασύνδεσης Ελλάδας-Τουρκίας, η οποία θα ενισχύσει τη διασύνδεση του Ευρωπαϊκού με το Τουρκικό Σύστημα Μεταφοράς.
- Προωθεί την αναβάθμιση της υφιστάμενης διασύνδεσης με τη Βόρεια Μακεδονία.
Τέλος, σε επίπεδο ωρίμανσης της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, εντός του 2022 θα πραγματοποιηθεί η σύζευξη της ελληνικής Ενδοημερήσιας Αγοράς με την πανευρωπαϊκή αγορά συνεχούς διαπραγμάτευσης (XBID) στο σύνορο της Ιταλίας αλλά και της Βουλγαρίας.
Αριστοτέλης Παππάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr