«Δυστυχώς όμως όπως όλοι οι καταναλωτές κι εμείς υποφέρουμε από τις υψηλές τιμές ενέργειας και την υψηλή τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών αέριων ρύπων. Τα διυλιστήρια είναι ίσως ο μεγαλύτερος καταναλωτής ενέργειας Η αύξηση των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου και δικαιωμάτων εκπομπών αέριων ρύπων οδήγησε σε μία επιβάρυνση του κόστους λειτουργίας με επιπλέον 150 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2020. Οι αυξήσεις αυτές επιβαρύνουν τα αποτελέσματα του ομίλου, Σαν εταιρεία δεν μετακυλίσαμε ούτε ένα ευρώ. Διατηρήσαμε τιμές μας στα ίδια επίπεδα με μία διαφορετική βάση κόστους. Η εταιρεία μας σαν μία σημαντική πηγη καυσίμων θα πρέπει να φροντίσει να υπάρχει αυτή η αγορά και τα επόμενα χρόνια», υπογράμμισε
Καύσιμα
Αναφερόμενος ειδικά στις υψηλές τιμές των καυσίμων, ο κ. Σιάμισιης είπε ότι πάνω από το 90% της τιμής αντιστοιχεί στο κόστος προμήθειας του προϊόντος και τους φόρους. Στον αντίποδα, λιγότερο από το 5% της τιμής στην αντλία αφορά τις εταιρείες εμπορίας, με συνέπεια να μην υπάρχουν περιθώρια για παρέμβαση από πλευράς τους.
«Ότι και να κάνουμε περίπου το 90% της τιμής που φτάνει στον καταναλωτή αφορά το κόστος του προϊόντος και τους φόρους. Το περιθώριο και η ευελιξία που έχουμε σε εμπορικό επίπεδο είναι κάτω του 5%. Και αυτό καθώς πρέπει να καλυφθούν και τα έξοδα μεταφοράς, οι δαπάνες λειτουργίας των εταιρειών εμπορίας και πρατηρίων. Οι επιχειρήσεις εμπορίας και τα βενζινάδικα υποφέρουν την τελευταία δεκαετία από τη μείωση όγκων. Θα πρέπει τα πρατήρια να διατηρηθούν εν ζωή αλλιώς δεν θα βρίσκουμε καύσιμα. Συνολικά είναι περιορισμένη η δυνατότητα παρέμβασης μας», τόνισε ο CEO των ΕΛΠΕ.
Η νέα εποχή
Ο κ. Σιάμισιης έδωσε έμφαση και στα θέματα ενεργειακής ασφάλειας στο φόντο των εξελίξεων διεθνώς. Όπως τόνισε, «η συνεχής δίωξη των παραγωγών ενέργειας, είτε στον δημόσιο λόγο είτε μέσω υπερβολικής φορολόγησης, είναι κάτι που πρέπει να το σκεφτόμαστε διπλά», εξηγώντας ότι καθώς η ηλεκτρική ενέργεια έχει καταστεί προϊόν διεθνώς εμπορεύσιμο, το κόστος του διαμορφώνεται στις διεθνείς αγορές. «Από τη στιγμή που επιλογή μας είναι η πράσινη οικονομία, αυτό είναι ένα από τα κόστη που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Πρέπει να κρατήσουμε το σύστημα, την κοινωνία και τους καταναλωτές όρθιους ώστε να περάσουμε αυτή τη δύσκολη περίοδο που θέτει ιδιαίτερα υψηλές οικονομικές απαιτήσεις σε όλους, καταναλωτές και επιχειρήσεις».
Οι προβλέψεις
Τα πλάνα της εταιρείας
Μάλιστα σημείωσε ότι η ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ θα γίνει είτε μέσω εξαγορών ώριμων έργων είτε μέσω οργανικής ανάπτυξης, τονίζοντας ότι ο στόχος είναι ο τετραπλασιασμός του σημερινού χαρτοφυλακίου 300 MW μέχρι το 2026, δηλαδή να ανέλθει στα 1,2 GW.
Σε σχέση με τη ΔΕΠΑ Υποδομών και την πορεία ιδιωτικοποίησής της ο κ. Σιάμισης ανέφερε ότι ευελπιστεί πως τις επόμενες εβδομάδες θα ολοκληρωθεί η πώλησή της ΔΕΠΑ Υποδομών. Αυτό, όπως είπε, θα επιτρέψει και την καταβολή έκτακτου μερίσματος ύψους 0,42 ευρώ ανά μετοχή στους μετόχους, πλέον του μερίσματος για τη χρήση του 2021 που ανήλθε συνολικά σε 0,4 ευρώ. Στο άμεσο μέλλον επίσης τα ΕΛΠΕ με τον έτερο μέτοχο (την ιταλική Edison) θα αποφασίσουν αν θα ξεκινήσει άμεσα ή όχι η κατασκευή νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο στη Θεσσαλονίκη, για την οποία έχουν ωριμάσει οι μελέτες.
Σε σχέση, τέλος, με το FSRU που σχεδιάζεται να εγκατασταθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και για το οποίο έχει ληφθεί η πρώτη άδεια από τη ΡΑΕ το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει τους επόμενους 1-2 μήνες. Αντίστοιχα και στο «μέτωπο» των ερευνών υδρογονανθράκων στην Κρήτη, μετά την αποχώρηση της γαλλικής Total.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr