Ουσιαστικά το πλάνο αυτό έρχεται ως μέσο πίεσης στον Διαχειριστή, που ήδη με νέο στρατηγικό επενδυτή έχει ένα "θηριώδες" σχέδιο ανάπτυξης κι επενδύσεων, να προβαίνει σε ενέργειες και δράσεις θωράκισης δικτύου ώστε να αποτρέπονται μεγάλης κλίμακας βλάβες και βέβαια να υπάρχει και ανάλογη πίεση και στο κράτος συνολικά.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις περυσινές εμπειρίες από τη Μήδεια αλλά τις πυρκαγιές μπήκε πιο εντατικά στην ατζέντα το πρόγραμμα υπογειοποιήσεων από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τον ΔΕΔΔΗΕ «κλειδώνοντας» επιπλέον πόρους άνω των από το Ταμείο Ανάκαμψης. Τους τελευταίους μήνες, μάλιστα, ο Διαχειριστής ολοκλήρωσε μεγάλο αριθμό μελετών και ανέθεσε εκατοντάδες εργολαβίες σε όλη τη χώρα κι έτσι το 2021 ξεκίνησαν 70 έργα σε πάνω από 20 περιοχές της Αττικής, οι οποίες βρίσκονται κοντά σε δασικές εκτάσεις όπου ο κίνδυνος βλάβης ή πυρκαγιάς είναι μεγαλύτερος. Το ολο πλάνο της πρώτης φάσης ανέρχεται στα 200 εκατ. ευρώ με βάση τις περυσινές εξαγγελίες του Υπ. Ενέργειας Κώστα Σκρέκα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μιλώντας στα ΜΜΕ την περασμένη Δευτέρα ο επικεφαλής της ΡΑΕ Αθ. Δαγούμας είχει υπογραμμίσει ότι στο πλαίσιο των δράσεων της Αρχής για την θωράκιση του του συστήματος προβλέπεται αυστηρή παρακολούθηση και κυρώσεις για τη μη τήρηση χρονοδιαγραμμάτων που τίθενται στα Προγράμματα Ανάπτυξης
Όπως είπε ο Πρόεδρος της ΡΑΕ στην περίπτωση που δεν τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα, θα επιβάλλονται πρόστιμα, χωρίς καμία καθυστέρηση. Σε αυτό το πλαίσιο, ήταν ενταγμένη, άλλωστε, όπως σημείωσε, η επιβολή προστίμου 5 εκατ. € στον ΑΔΜΗΕ για (α) τη μη υλοποίηση του Δυτικού Διαδρόμου κατά το οριζόμενο χρονοδιάγραμμα, (β) την επί μακρόν παράλειψη της υποχρέωσής του ενημέρωσης της ΡΑΕ και (γ) τη μη επεξεργασία εναλλακτικού σχεδίου (Απόφαση ΡΑΕ 345/2021).
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr