Υπενθυμίζεται ότι στην κούρσα μετέχουν τα εξής σχήματα:
· ARDIAN Infrastructure Funds, γαλλικό Fund με περιουσιακά στοιχεία 103 δισ. δολ και ισχυρή παρουσία στην ενέργεια.
• BCI – British Columbia Investment Management Corporation με διαχείριση συνταξιοδοτικών κεφαλαίων του δημοσίου τομέα στη Βρετανία, ύψους 112 δισ. δολ και παρουσία στην ενέργεια και τα δίκτυα.
• BLACKROCK – BlackRock Alternatives Management, L.L.C με παρουσία με συμβουλευτικές υπηρεσίες στην Ελλάδα όντας ο μεγαλύτερος διαχειριστή κεφαλαίων διεθνώς με χαρτοφυλάκιο 8,67 τρισ. δολ.
• CVC Capital Partners – Advisers Company, γνωστό fund από τα deal της Εθνικής Ασφαλιστικής, Vivartia και των ιδιωτικών θεραπευτηρίων, με διαχείριση κεφαλαίων 117,8 δισ. δολ.
• F2i – Fondi Italiani per le Infrastructure SGR S.p.A, με χαρτοφυλάκιο που ξεπερνά τα 5,5 δισ. και παρουσία σε υποδομές αεροδρομίων
• First Sentier Investors EDIF III GP S.a.r.l. με έδρα την Αυστραλία έχει εξαγοραστεί από το Mitsubishi Financial Group με επενδύσεις μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας και το δίκτυο διανομής φυσικού αερίου της Σουηδίας, καθώς και σε αντίστοιχα δίκτυα της Φινλανδίας και της Γερμανίας.
• KKR – Kohlberg Kravis Roberts & Co. L.P. με χαρτοφυλάκιο 250 δισ. δολάρια ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ Υποδομών και παρουσία σε σειρά κλάδων στη χώρα
• MACQUARIE Group Limited, με χαρτοφυλάκιο 420 δισ. με έδρα την Αυστραλία, εστίαση στις υποδομές και με ήδη κατατεθειμένο ενδιαφέρον για την εξαγορά της ΔΕΠΑ Υποδομών
• OHA – Oak Hill Advisors LLP με χαρτοφυλάκιο 49 δισ. Και ενδιαφέρον σε υποδομές.
Όλοι οι παραπάνω όμιλοι , σύμφωνα με πληροφορίες, σε αυτή τη φάση του διαγωνισμού, είναι σε διαδικασία ολοκληρωμένου ελέγχου (duediligence), έχοντας πρόσβαση στο data room.
Σύμφωνα, δε, με τις εκτιμήσεις, ο χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση της όλη διαδικασίας για την πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ, τοποθετείται για τα τέλη του χρόνου.
Επιπλέον άλλο ένα θέμα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και οικονομικό αντίκτυπο είναι το ζήτημα διάσπασης παγίων και μεταβίβασής τους από τη μητρική ΔEΗ στον ΔΕΔΔΗΕ όπως έχει αποφασίσει το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας σε τελευταία συνεδρίασή του. Υπενθυμίζεται ότι ο Διαχειριστής σήμερα έχει την ευθύνη της λειτουργίας τους και όχι την ιδιοκτησία τους. όπως π.χ. συμβαίνει σε μη διασυνδεδεμένα νησιά. Θα πρέπει συνεπώς να γίνει μια αποτίμηση όσων μεταφερθούν, κατά πάσαν πιθανότητα από την Grant Thornton. Μάλιστα ένα από τα σημεία αιχμής είναι και η γραμμή μεταφοράς Χανιά - Λασίθι των 150 kV (ανήκει στη ΔΕΗ) που είναι ενταγμένη στη Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση του ΔΕΔΔΗΕ. Ωστόσο με τη μετάπτωση σταδιακά της Κρήτης σε καθεστώς διασυνδεδεμένου νησιού θα πρέπει γραμμή να περάσει με κάποιο συγκεκριμένο τίμημα στον ΑΔΜΗΕ, κάτι που είναι, ήδη, σε πλαίσιο διαπραγμάτευσης.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι όπως είχε πει στο τελευταίο Delphi Economic Forum ο κ. Στάσσης αναφερόμενος στην πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ, θα βοηθήσει ώστε η ΔΕΗ να εξασφαλίσει έναν στρατηγικό εταίρο που θα υποστηρίξει τις νέες επενδυτικές ανάγκες για τα δίκτυα διανομής, ενώ με το τίμημα που θα εισπραχθεί θα μειωθεί ο δανεισμός και θα υποστηριχθούν οι επενδύσεις στις ΑΠΕ, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr