Όπως είπε, ο Ανατολικός Διάδρομος βρίσκεται υπό κατασκευή με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023. «Εδώ εντάσσεται η νέα Γραμμή Μεταφοράς Κόρινθος-ΚΥΤ Κουμουνδούρου που έχει προταθεί για το RRF, όπως επίσης έχει προταθεί και η ανακατασκευή του ΚΥΤ Κουμουνδούρου για το ποσό των 30 εκατ. ευρώ συνολικά».
Παράλληλα, όπως τόνισε, ο ΑΔΜΗΕ προετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα του ενεργειακού κλάδου που περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη αξιοποίηση του αιολικού και ηλιακού δυναμικού της χώρας με κατασκευή μεγάλων μονάδων ΑΠΕ και υπεράκτιων αιολικών πάρκων στο Αιγαίο.
«Αξίζει να πω ότι, στις περισσότερες περιπτώσεις, περισσότερο χρόνο παίρνει η αδειοδότηση των έργων μας παρά η κατασκευή τους. Αυτό συμβαίνει επειδή στη διαδικασία εμπλέκονται μια σειρά από υπηρεσίες όπως Δασαρχείο, δήμοι, Αποκεντρωμένη Διοίκηση, αρχαιολογικές υπηρεσίες. Έχουμε πολύ χρονοβόρες διαδικασίες, όπως η άδεια έκδοσης περιβαλλοντικών όρων –γνωστή ως ΑΕΠΟ¬– καθώς και οι απαλλοτριώσεις. Το αποτέλεσμα είναι η γραφειοκρατία να κρατά σε ομηρεία κρίσιμες επενδύσεις, εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, για πολλούς μήνες» τόνισε και ανέφερε ότι «στον σχεδιασμό του για την ανάπτυξη του Συστήματος, ο ΑΔΜΗΕ έχει προβλέψει χώρο 17 GW για τη διασύνδεση των ΑΠΕ έως το 2030. Η πρόβλεψη αυτή υπερβαίνει τον στόχο του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα κατά 1,7 GW».
«Από τον περασμένο Οκτώβριο, όμως, έχουν κατατεθεί στον ΑΔΜΗΕ 75 αιτήματα για ομαδοποιημένα έργα μικρών ΑΠΕ. Αυτά αφορούν σε 3.800 σταθμούς παραγωγής, συνολικής ισχύος της τάξης των 3 GW – τα μισά περίπου από αυτά που λειτουργούν σήμερα στο δίκτυο μέσης τάσης. Όπως είναι λογικό, για την εξέταση του ξαφνικού φόρτου αιτημάτων απαιτείται χρόνος και οι επενδύσεις καθυστερούν, τόσο για τους μικρούς όσο και για τους μεγάλους επενδυτές. Το ζήτημα αυτό είναι σε γνώση του ΥΠΕΝ που επεξεργάζεται μια σειρά από λύσεις» τόνισε ο κ. Μανουσάκης.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr