Όπως αναφέρει στο Reporter, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), κ. Γιώργος Ασμάτογλου, το 2020 καταγράφηκε μεσοσταθμική ετήσια πτώση του τζίρου άνω του 55%. Σύμφωνα με τον κ. Ασμάτογλου, «ένεκα κορονοϊού, οι καταναλωτές μείωσαν τα έξοδά τους, περιορίστηκαν στα απαραίτητα προϊόντα και αυτή η κατάσταση επηρέασε, όπως είναι φυσικό, τις πωλήσεις της βενζίνης». Την ίδια ώρα, κάμψη παρατηρείται και στις πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης, καθώς αρκετοί καταναλωτές έσπευσαν να αγοράσουν την άνοιξη, εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές τιμές και την παράταση που είχε δοθεί στη διάθεσή του.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ επισημαίνει ότι τα πρατήρια λειτούργησαν επί καθημερινής βάσης εν μέσω μέτρων lockdown και συρρικνωμένης κίνησης των καταναλωτών και δεν έλαβαν τα μέτρα στήριξης που εφαρμόζει η κυβέρνηση για τις κλειστές επιχειρήσεις, ενώ η επιστρεπτέα προκαταβολή, αν και σημαντική, δε «φτάνει». «Τα έξοδα "τρέχουν" και όπως φαίνεται η επιστρεπτέα δεν μπορεί να καλύψει τις ζημιές» τονίζει χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια, ο κ. Ασμάτογλου σχολιάζει το νέο «τοπίο» που διαμορφώνεται στην αγορά των καυσίμων. «Το εμπορικό μοντέλο αλλάζει και οι μικρές εταιρείες θα εκλείψουν» υπογραμμίζει. Όπως εξηγεί, η επόμενη ημέρα θα περιλαμβάνει συγχωνεύσεις και "επιθετικές" εξαγορές από τις μεγάλες επιχειρήσεις, καθώς οι μικρομεσαίες δε θα έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες. «Αυτή η νέα μορφή της αγοράς θα πλήξει και τα κρατικά έσοδα, καθώς η "ραχοκοκαλιά" της ελληνικής οικονομίας είναι οι μικρομεσαίοι» καταλήγει.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστή και η εξαγορά της Silk Oil από την κυπριακή Petrolina.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr