Η απώλεια εσόδων από τον τουρισμό, τα περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας που λαμβάνονται σε πολλές περιοχές της χώρας, η γενικότερη ανησυχία για την πορεία του ιού στην Ελλάδα με την έλευση ενός δεύτερου κύματος, δεν επιτρέπουν αισιόδοξες εκτιμήσεις για την πορεία της αγοράς στο σύνολο της.
Επίσης, εκτιμάται ότι θα υπάρξει καθίζηση στις πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης στο διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου, αφού ένα πολύ μεγάλο μέρος των ποσοτήτων αυτού έχει προαγοραστεί τον Απρίλιο και τον Μάιο, λόγω των χαμηλών τιμών και τα έσοδα των πωλήσεων αυτών, έχουν καταγραφεί στα έσοδα του α΄ εξαμήνου.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία η εικόνα της αγοράς έχει ως εξής:
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
ΒΕΝΖΙΝΕΣ: -8,5%
DIESEL ΚΙΝΗΣΗΣ: -14,1%
8ΜΗΝΟ
ΒΕΝΖΙΝΕΣ: -16%
DIESEL ΚΙΝΗΣΗΣ: -11,3%
DIESEL ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ: 47,5%
Στο μεταξύ όλα αυτά έρχονται να εγγραφούν σε μια κομβική συγκυρία για τα δίκτυα λιανικής. Πιο συγκεκριμένα τα 5.500 πρατήρια περίπου που έχουν μείνει μετά τη δραστική συρρίκνωση τα χρόνια της κρίσης καλούνται να μπουν σε μια νέα εποχή. Κύρια χαρακτηριστικά της η απαίτηση μεγάλων επενδύσεων π.χ. για φορτιστές, εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου αλλά και φιλοξενία άλλων χρήσεων καθώς πλέον το πρατήριο έχει γίνει σημείο παροχής σειράς υπηρεσιών με στόχο τη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους του. Βέβαια μεγάλο θέμα της αγοράς παραμένει το λαθρεμπόριο που σύμφωνα με στελέχη του κλάδου πλέον έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr