Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Reporter Magazine Ιουλίου.
Γιώργος Στάσσης: Στόχος το 2024 να κατέχουμε το 10-20% στις ΑΠΕ
«Κάνοντας τις σωστές επιλογές, η εικόνα της εταιρείας θα αλλάξει ριζικά στο μέλλον επιτυγχάνοντας μέχρι το 2024 λειτουργική κερδοφορία μεγαλύτερη του 1 δισ. ευρώ, μειώνοντας το προσωπικό μας στους 11.500 εργαζόμενους και αυξάνοντας την ισχύ των ΑΠΕ πάνω από 1 GW», τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, στη διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων στα τέλη του Ιουνίου.
Μιλώντας για την απολιγνιτοποίηση και τη στροφή στις ΑΠΕ ο κ. Στάσσης είπε ότι η εικόνα της εταιρείας θα αλλάξει: «Οι ποσότητες CO2 που εκπέμπει μειώνονται από 20 εκατομμύρια τόνους το 2019 σε περίπου 5 εκατ. τόνους το 2024. Παράλληλα, εργαζόμαστε ώστε να διευρύνουμε το μερίδιό μας στις ΑΠΕ. Στόχος είναι από 2,5% μερίδιο αγοράς της ΔΕΗ στις ΑΠΕ το 2019, να κατέχουμε το 10-20% το 2024».
Κλειδί για την υλοποίηση των έργων ΑΠΕ είναι οι συνεργασίες και τόνισε: «Ήδη έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα από την προώθηση του αναπτυξιακού πλάνου μας για τις ΑΠΕ μέσω της θυγατρικής εταιρείας μας, ΔΕΗ Ανανεώσιμες. Συγκεκριμένα: Έχουμε 160 MW σε λειτουργία 100 MW υπό κατασκευή τα οποία αναμένονται να τεθούν σε λειτουργία εντός ενός έτους, 280 MW για τα οποία ήδη έχουμε εξασφαλίσει μέσω δημοπρασιών τιμή κοντά στα 49/MWh, μία από τις υψηλότερες τιμές στην Ευρώπη, 120 MW ώριμο χαρτοφυλάκιο σε στάδιο προετοιμασίας προσφορών Συνεπώς εκτιμούμε ότι θα προσθέσουμε στην ισχύ μας 650MW ΑΠΕ τους επόμενους 18-36 μήνες».
Ο κ. Στάσσης προανήγγειλε επίσης αύξηση των επενδύσεων για την αναβάθμιση των δικτύων διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, όσο μάλιστα προχωρά ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτές θα ανέλθουν στο 30% του επενδυτικού προγράμματος του 2020 από 23% το 2019. Αφορούν στην εισαγωγή εργαλείων όπως έξυπνοι μετρητές, αυτόματοι διακόπτες, συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών κ.α.
Τέλος, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος απαρίθμησε τις πρωτοβουλίες που έλαβε η ΔΕΗ μέσα στην περίοδο της κρίσης για την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και ψηφιακών εργαλείων, δράσεις οι οποίες συνεχίζονται. «Αναβαθμίζουμε την στρατηγική μας στην αγορά, εγκαινιάζουμε νέα προϊόντα και υπηρεσίες από το καλοκαίρι, νέες ψηφιακές τεχνολογίες για καλύτερη επικοινωνία με τους πελάτες, και βελτίωσης της εξυπηρέτησής τους», είπε ο κ. Στάσσης.
Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου
Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 3,5 εκατ. ευρώ από ζημιές 248,5 εκατ. ευρώ το 2019. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) του τριμήνου για το σύνολο του Ομίλου ενισχύθηκαν από την επιστροφή 44,8 εκατ. ευρώ (ή κατά 48,7 εκατ. ευρώ συνυπολογίζοντας και τους σχετικούς πιστωτικούς τόκους) λόγω αναθεώρησης του κόστους προμήθειας φυσικού αερίου της ΔΕΠΑ από την BOTAS για τα έτη 2012-2019, μετά την απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου σχετικά με τη διαφορά μεταξύ των δύο εταιρειών.
Επιπλέον, τα αποτελέσματα του α΄ τριμήνου 2020 επηρεάστηκαν και από την πρόβλεψη για αποζημιώσεις προσωπικού ύψους 8,5 εκατ. ευρώ . Χωρίς τα ποσά αυτά, το EBITDA σε επαναλαμβανόμενη βάση διαμορφώνεται σε 182 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών ύψους 66,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η βελτίωση του επαναλαμβανόμενου EBITDA για το α΄ τρίμηνο του 2020 οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση των τιμών φυσικού αερίου και στην χαμηλότερη Οριακή Τιμή Συστήματος (ΟΤΣ).
Μνημόνιο συνεργασίας με την RWE
Στο πλαίσιο της στρατηγικής απολιγνιτοποίησης αλλά και της ευρύτερης στροφής στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ο Όμιλος ΔΕΗ υπέγραψε Μνημόνιο Κατανόησης και Συνεργασίας (MoU) με την RWE. Η RWE είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διεθνώς στον τομέα των ΑΠΕ. Σύμφωνα με το MoU, τα δύο μέρη θα διερευνήσουν το ενδεχόμενο συνεργασίας με στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας απολιγνιτοποίησης αλλά και ανάπτυξη και υλοποίηση έργων ΑΠΕ στην Ελλάδα.
Επέκταση των δραστηριοτήτων στην παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης
Μνημόνια Συνεργασίας (MoU) με την ΑΒ Βασιλόπουλος, την Fraport Greece και την BEAT υπέγραψε στις αρχές Ιουνίου η ΔΕΗ, στο πλαίσιο της επέκτασης των δραστηριοτήτων της στην παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης.
1. ΑΒ Βασιλόπουλος
Σύμφωνα με το MoU, τα δύο μέρη θα διερευνήσουν τις δυνατότητες συνεργασίας τους στην αναγνώριση και χωροθέτηση σημείων στο δίκτυο Καταστημάτων της ΑΒ πανελλαδικά, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους πελάτες/οδηγούς για τη στάθμευση και φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων τους, στην από κοινού αναγνώριση ενεργειών για την προώθηση των υπηρεσιών της ηλεκτροκίνησης στους πελάτες/καταναλωτές που επιθυμούν να οδηγούν ένα «καθαρό» και φιλικό προς το περιβάλλον όχημα, στην αναγνώριση περαιτέρω συνεργειών μεταξύ των μερών, που μπορεί να προκύψουν από την υπόψη συνεργασία.
2. Fraport Greece
Σύμφωνα με το MoU, τα δύο μέρη θα διερευνήσουν τις δυνατότητες συνεργασίας τους στην αναγνώριση των κατάλληλων χώρων στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία σημείων φόρτισης και εγκατάστασης ηλεκτρικών φορτιστών για τους επιβάτες και τους επαγγελματίες που σταθμεύουν τα οχήματά τους στους χώρους.
3. ΒΕΑΤ
Σύμφωνα με το MoU, τα δύο μέρη θα διερευνήσουν τις δυνατότητες συνεργασίας τους στην εγκατάσταση σταθμών φόρτισης σε πιάτσες ταξί, στην ανάπτυξη κοινών προϊόντων και υπηρεσιών φόρτισης για τους οδηγούς ηλεκτρικών ταξί, που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της BEAT, στην αναγνώριση συνεργειών για τη χρήση του δικτύου φόρτισης και των σχετικών προϊόντων από επαγγελματίες οδηγούς ηλεκτρικών ταξί και στην από κοινού αναγνώριση ενεργειών για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στους επαγγελματίες οδηγούς ταξί, που θα επιλέξουν «καθαρά» και φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.
Τρεις νέες υπηρεσίες για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών
Η ΔΕΗ βάζει στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της τη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών εξυπηρέτησης για τα εκατομμύρια των πελατών της
Σε αυτό το πλαίσιο ανακοίνωσε ότι από τη Δευτέρα 15.06.2020 έχει ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή διευρυμένου ωραρίου σε τρία κεντρικά καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για τα καταστήματα:
- Αθήνας: Αριστείδου 5-7
- Ομόνοιας: Αγίου Κωνσταντίνου 11
- Κεντρικής Θεσσαλονίκης: Τσιμισκή 136.
Τα συγκεκριμένα καταστήματα λειτουργούν πλέον καθημερινά από τις 7:30π.μ. έως τις 20:00μ.μ., καταγράφοντας ήδη, από τις πρώτες δύο ημέρες λειτουργίας τους σημαντικό αριθμό πελατών που εξυπηρετήθηκαν στο απογευματινό ωράριο.
Παράλληλα, η ΔΕΗ εγκαινίασε από τη Δευτέρα 15.06.2020 την εφαρμογή του Ηλεκτρονικού και Τηλεφωνικού Ραντεβού για τα παραπάνω καταστήματα, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της να εξυπηρετηθούν στο χρόνο και τον χώρο που επιθυμούν χωρίς αναμονή.
Οι πελάτες μπορούν να κλείσουν το ραντεβού:
- Μέσα από τη σελίδα της ΔΕΗ www.dei.gr,
- Μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 11770
Και αυτή η υπηρεσία παρέχεται πιλοτικά στα τρία κεντρικά καταστήματα Αθήνας, Ομόνοιας και Κεντρικής Θεσσαλονίκης και ήδη στις πρώτες δύο ημέρες λειτουργίας της υπήρξε αυξημένη ζήτηση από τους πελάτες. Σε συνέχεια των πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης από απόσταση, που έλαβε η ΔΕΗ το τελευταίο τρίμηνο, έρχεται να προστεθεί και η εφαρμογή της νέας «Αυτόματης Ψηφιακής Βοηθού της ΔΕΗ», η οποία παρέχεται:
- Mέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ www.dei.gr,
- Mέσω της σελίδας της ΔΕΗ στο Facebook, @DEHGreece
- Μέσω της εφαρμογής messenger στο ΔΕΗ Chatbot
Η Αυτόματη Ψηφιακή Βοηθός της ΔΕΗ απαντά άμεσα στις ερωτήσεις των πελατών για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της ΔΕΗ όλο το 24ωρο. Μέσα στις πρώτες δύο ημέρες λειτουργίας της απάντησε σε περισσότερα από 2.300 μηνύματα πελατών.
Η ΔΕΗ κοντά στους πελάτες της και το καλοκαίρι
Η ΔΕΗ παραμένει κοντά στους πελάτες της και το καλοκαίρι. Κατανοώντας τις ιδιαίτερα αυξημένες ενεργειακές ανάγκες της θερινής περιόδου διατηρεί την έκπτωση 8% για τις καταναλώσεις πάνω από 2.000 KWh για τους οικιακούς πελάτες έως τις 30.09.2020.
Παράλληλα, στηρίζει την επανεκκίνηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ενισχύοντας την προσπάθεια να ψηφιοποιήσουν περαιτέρω τις δραστηριότητές τους και προσφέρει έκπτωση 5 ευρώ (ή 2,5 ευρώ μηνιαίως) στους λογαριασμούς e-bill για όλους τους πελάτες, ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που θα επιλέξουν να εγγραφούν και να λαμβάνουν ηλεκτρονικό λογαριασμό.
Δωρεά 5 εκατ. ευρώ στο Εθνικό Σύστημα Υγείας
Τέλος, η ΔΕΗ προχώρησε σε μια από τις μεγαλύτερες προσφορές που έχει κάνει το τελευταίο διάστημα οποιαδήποτε επιχείρηση στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, με στόχο την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης του κορωνοϊού.
Συγκεκριμένα, η Επιχείρηση αποφάσισε να προβεί σε δωρεά ύψους άνω των 5 εκατ. ευρώ για να καλυφθούν ανάγκες σε μάσκες, προστατευτικές στολές και γυαλιά και άλλα αναλώσιμα υλικά. Με υψηλό αίσθημα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, την ώρα που δοκιμάζεται το Εθνικό Σύστημα Υγείας, η ΔΕΗ στέκεται δίπλα στους γιατρούς, τους νοσηλευτές, το κοινωνικό σύνολο.
Έτσι, η ΔΕΗ προχώρησε άμεσα στην αγορά από την Κίνα:
- 1.500.000 μασκών FPP2Q και FPP3Q
- 75.000 προστατευτικών στολών Q, TYVEC 800 Series Q και TYVEC 600 Series Q
- 50.000 προστατευτικών γυαλιών Q.
Το υλικό ήρθε με ειδική ναυλωμένη πτήση από την Κίνα, το κόστος της οποίας κάλυψε εξ ολοκλήρου η ΔΕΗ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr