Ειδικότερα, σύμφωνα με τα μέτρα για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που παρουσίασε την Παρασκευή η κυβέρνηση, το κόστος χρήσης και συντήρησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα συμβατικά είναι χαμηλότερο έως 80%, ενώ με τα κίνητρα και τις επιδοτήσεις που προανήγγειλε η κυβέρνηση, μειώνεται σημαντικά το κόστος αγοράς τους και πλησιάζει στο επίπεδο ενός αντίστοιχου συμβατικού.
Επιδοτήσεις
Για τα Ι.Χ. καθιερώνεται η επιδότηση θα φτάνει μέχρι τις 5.500 ευρώ και θα είναι περίπου ίση με το 15% της λιανικής τιμής του αυτοκινήτου προ φόρων. Χωριστή ενίσχυση έως 400 ευρώ προβλέπεται για όποιον θέλει να αγοράσει φορτιστή. Αθροιστικά διαμορφώνεται ένα ποσό 6.000 ευρώ.
Για τα σκούτερ (δίκυκλα), η ενίσχυση θα φτάνει στο 20% της λιανικής τιμής προ φόρων, με «πλαφόν» στα 800 ευρώ.
Για τα ηλεκτρικά ποδήλατα η επιδότηση θα φτάνει το 40%, με «οροφή» πάλι τα 800 ευρώ.
Για τα ταξί ενισχύεται με ποσοστό 25% και έως 8.000 € η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος ενώ η επιδότηση για αγορά υβριδικού οχήματος εξωτερικής φόρτισης και εκπομπών έως 50grCO2/km φτάνει 15% και έως 5.500 €. Παράλληλα, επιβραβεύεται με 2.500€ η υποχρεωτική αντικατάσταση παλαιού οχήματος.
Οι εταιρείες ενισχύονται με ποσοστό 15% και έως 5.500 € η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος, με ποσοστό 15% και έως 4.000 € η αγορά υβριδικού επαγγελματικού οχήματος εξωτερικής φόρτισης και εκπομπών έως 50grCO2/kg και με ποσοστό 20 % και έως 800 € η αγορά ηλεκτρικού δικύκλου. Τέλος Επιβραβεύεται με 1.000€ η επιλογή αντικατάστασης παλαιού οχήματος
Φορολογικά κίνητρα
Η δαπάνη αγοράς ή/και μίσθωσης ηλεκτρικού οχήματος έως 40.000€ προσαυξάνεται κατά 50% και μειώνει το φορολογητέο εισόδημα. Για τα υβριδικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης εκπομπών έως 50grCO2/km ο συντελεστής θα είναι 30%. Αντίστοιχα, η δαπάνη αγοράς και εγκατάστασης φορτιστών στους χώρους των επιχειρήσεων προσαυξάνεται κατά 30% και μειώνει το φορολογητέο εισόδημα.
Στο ίδιο πλαίσιο η δαπάνη αγοράς και εγκατάστασης δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης προσαυξάνεται κατά 50% και μειώνει το φορολογητέο εισόδημα. Ειδικά για τα νησιά ο συντελεστής διαμορφώνεται στο 70% .
Όσον αφορά τους συντελεστές απόσβεσης, αυξάνονται σε 50% για ηλεκτρικά οχήματα, σε 25% για υβριδικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης εκπομπών έως 50grCO2/km, σε 100% για τις υποδομές φόρτισης, ενώ εξαιρείται από το τεκμήριο διαβίωσης η αγορά ηλεκτρικού οχήματος ιδιωτικής χρήσης.
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, η διαδικασία για την εκταμίευση της επιδότησης θα γίνεται ηλεκτρονικά, μέσω εφαρμογής ανάλογης με αυτήν που ισχύει για την επιδότηση των επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας στα κτίρια («Εξοικονόμηση κατ' Οίκον»).
Η διαδικασία θα ολοκληρώνεται σε δέκα βήματα που έχουν ως εξής:
- Εισαγωγή στοιχείων στα πεδία του συστήματος
- Επιλογή Μοντέλου Οχήματος από την καταχωρημένη λίστα
- Επιλογή αγοράς/Μίσθωσης
- Επιλογή δίκυκλου ή ποδηλάτου (tick choice)
- Επιλογή (ΝΑΙ/ΌΧΙ) επιδότησης φορτιστή
- Επιλογή Μοντέλου Φορτιστή από καταχωρημένη λίστα
- Επιλογή απόσυρσης (ΝΑΙ/ΌΧΙ)
- Υπολογισμός επιδότησης
- Επισύναψη δικαιολογητικών
- Υποβολή Αίτησης.
Στη λίστα των επιλέξιμων οχημάτων υπάρχουν αρκετές δεκάδες επιλογές για Ι.Χ. και επαγγελματικά οχήματα που εμπλουτίζονται με την πάροδο του χρόνου καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία διεθνώς στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr