Η διασύνδεση των τριών χωρών με ενδιάμεσο σταθμό την Κρήτη έχει ενταχθεί στα έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος ύστερα από πρόταση της εταιρείας Euroasia Interconnector. Ωστόσο, κατέστη αδύνατη η συνεννόηση μεταξύ της Euroasia και του ΑΔΜΗΕ με αποτέλεσμα ο τελευταίος να προχωρήσει στην ίδρυση θυγατρικής για την κατασκευή του τμήματος Αττική - Κρήτη αλλά και στην προκήρυξη των διαγωνισμών για την προμήθεια των καλωδίων και την κατασκευή του έργου.
Η διασύνδεση Κρήτης - Αττικής έχει επείγοντα χαρακτήρα αφενός για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της Κρήτης και αφετέρου για τη μείωση των χρεώσεων στους λογαριασμούς ρεύματος για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας που καλύπτουν κατά κύριο λόγο το αυξημένο κόστος ηλεκτροπαραγωγής στην Κρήτη και τα υπόλοιπα νησιά.
Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κατά τις επαφές που έγιναν με την κυπριακή κυβέρνηση αλλά και με την ομάδα διοίκησης της EuroAsia Interconnector τονίστηκε ότι είναι σημαντική προτεραιότητα η διασύνδεση Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ αλλά "είναι ακόμα σημαντικότερη η ενεργειακή ευστάθεια της Κρήτης, πολύ περισσότερο που η λειτουργούσα σήμερα μονάδα της ΔΕΗ στη μεγαλόνησο θα πρέπει βάσει του ενωσιακού δικαίου να αποσυρθεί".
Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι η καθυστέρηση, μάλιστα, στην κατασκευή αυτού του project επιβαρύνει τις Ελληνίδες και τους Έλληνες με 300 εκατ. ετησίως που καταβάλλονται μέσω των ΥΚΩ και ότι η καλή θέληση της Ελλάδας είναι δεδομένη απέναντι στην Κύπρο και συνολικά στο project, αλλά η ενεργειακή κάλυψη της Κρήτης πιεστική. "Όποιο μοντέλο επιλεγεί, δεν μπορεί να παραγνωρίζει αυτήν την παράμετρο", καταλήγουν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr