Σύμφωνα με ανακοίνωση της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του έργου ICGB, στην πρώτη φάση του διαγωνισμού εκδήλωσαν ενδιαφέρον περισσότερες από δέκα βουλγαρικές και ξένες εταιρείες και κοινοπραξίες, εκ των οποίων οι πέντε - μεταξύ αυτών και η J&P AVAX - προχώρησαν στη δεύτερη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών.
H AVAX υπέβαλε τη χαμηλότερη προσφορά, ύψους 144,85 εκατ. ευρώ για τον σχεδιασμό και κατασκευή του αγωγού IGB. Η κοινοπραξία DZZD, που αποτελείται από δύο βουλγαρικές εταιρείες και την Bonatti της Ιταλίας, υπέβαλε προσφορά, ύψους 229,7 εκατ. ευρώ.
H ICGB έχει λάβει μέχρι στιγμής δεσμευτικές προσφορές μόνο από τις DZZD και την ΑVAX. Συνολικά οι πέντε υποψήφιοι που περνούν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού είναι οι εξής:
- DZZD «IGB-2018»
- Η κοινοπραξία MAX STREICHER - TΕΡΝΑ/ICGB
- Κονοπραξία Spiecapag Trace IGB 2018
- AVAX S.A
- Κοινοπραξία CPP-AKTΩΡ
Η επίσημη ανακήρυξη του ανάδοχου αναμένεται έως τα μέσα Μαΐου. Η προθεσμία ολοκλήρωσης των εργασιών είναι 18 μήνες μετά την υπογραφή του συμβολαίου. Το επόμενο βήμα της διαδικασίας είναι η αξιολόγηση των προσφορών και στη συνέχεια η απόφαση της κοινοπραξίας για το ποια προσφορά θα επιλέξει επισήμως.
Η Βουλγαρία σχεδιάζει την έναρξη των εργασιών κατασκευής του αγωγού, μήκους 182 χιλιομέτρων, τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, με στόχο να τεθεί σε λειτουργία το 2020. Ο αγωγός IGB έχει προβλεπόμενη μεταφορική ικανότητα έως 3 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως. Θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν, ενώ θα συνδέει το ελληνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου με το βουλγαρικό, με αφετηρία την Κομοτηνή και κατάληξη στη Στάρα Ζαγόρα της Βουλγαρίας.
Η κατασκευάστρια κοινοπραξία ICGB ελέγχεται 50% από την ενεργειακή ΒΕΗ της Βουλγαρίας, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει στην ελληνική εταιρεία φυσικού αερίου ΔΕΠΑ και την ιταλική Edison.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr