«Σε διάστημα 9 ετών, η αγορά υποχώρησε 43%. Δυστυχώς, πολλοί θα έλεγαν, οι περισσότερες εταιρίες άργησαν να συνειδητοποιήσουν το βάθος της κρίσης και δεν αντέδρασαν. Λίγες επιβίωσαν! Στην ΕΛΙΝΟΙΛ έγκαιρα διαπιστώσαμε, στα τέλη του 2012, ότι η κρίση ήλθε για να μείνει στην Ελλάδα. Η ελληνική οικονομία, βυθιζόταν κάθε μέρα και περισσότερο. Στις αρχές του 2013, αποφασίσαμε ότι πρέπει να αλλάξουμε την στρατηγική μας ανάπτυξη. Η απόφαση μας ήταν, με έδρα την Ελλάδα, να δραστηριοποιηθούμε διεθνώς» σημείωσε χτες σε συνέντευξη τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας καυσίμων Ελιν Γιάννης Αληγιζάκης, Σημειώνεται ότι η καθοδική πορεία της αγοράς καυσίμων κίνησης συνεχίζεται καθώς οι πωλήσεις υποχωρούν σταθερά από 4% έως 9%.Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Ιανουαρίου η υποχώρηση στις βενζίνες φτάνει το 10% και στο ντίζελ κίνησης το 8%.
Το άνοιγμα στο εξωτερικό
Στο φόντο αυτό το άνοιγμα στο εξωτερικό για την ΕΛΙΝ ήταν μονόδρομος. «Ένα διυλιστήριο, πρέπει να παράγει τα σωστά προϊόντα ενώ η δουλειά μιας εταιρίας είναι να ικανοποιεί τις ανάγκες του κάθε πελάτη. Και αυτό ξέρουμε να το κάνουμε, καλύτερα από κάθε άλλη εταιρία στον κλάδο!! Με όπλο αυτό, καταφέραμε να τους πείσουμε να εμπιστευθούν μια ελληνική εταιρία. Γιατί υπάρχουν κάποιες εξαιρετικές ελληνικές εταιρίες! Ξεκινήσαμε το 2014 με 50.000ΜΤ. Σήμερα, πουλάμε 3.000.000ΜΤ σε 17 χώρες. Σε 3 Ηπείρους, Ασία, Αφρική και Ευρώπη. Και αν θέλετε μια τελευταία σύγκριση. Έχοντας το 10% της ελληνικής αγοράς, πουλάμε 600.000ΜΤ σε σύγκριση με τα 3.000.000 στο εξωτερικό. Και πριν λίγο διάστημα, κάναμε εξαγωγή στην 4η Ήπειρο, την Αμερική» τόνισε ο κ. Αληγιζάκης. «Είναι μονόδρομος για εμάς ότι θα συνεχίσουμε την δραστηριότητα μας στο εξωτερικό, είναι μια πολύ δύσκολη προσπάθεια, αλλά μας αμείβει και μας κάνει να νιώθουμε, εκτός από υπερήφανοι και ασφαλείς» συμπλήρωσε.
Με όπλο το πελατολόγιό της
Παράλληλα στο εσωτερικό προέβη σε κινήσεις εμπλουτισμού της γκάμας υπηρεσιών και προϊόντων που προσφέρει. Βασικό της όπλο είναι τα 620 πρατήρια που διαθέτει αλλά και τα μερίδιά της σε βιομηχανικούς πελάτες (έχει το 20% των βιομηχανικών καυσίμων) αλλά και το yachting όπου κυριαρχεί έχοντας το 80% της αγοράς και παρουσία σε όλες τις μαρίνες της χώρας.
Έτσι, η ΕΛΙΝ, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας με την ΗΡΩΝ, που σύναψε τον περασμένο Αύγουστο, προχωρά στην αγορά χονδρικώς ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου από την εταιρεία-μέλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και πώληση στη λιανική προϊόντων.
Για το ρεύμα, τα προϊόντα της ΕΛΙΝ θα φέρουν την ονομασία electricon και του φυσικού αερίου, aerion.
Η είσοδος στη λιανική γίνεται από την 1η Απριλίου και τα πακέτα θα διατίθενται μέσω των 620 πρατηρίων αλλά και απευθείας από την ΕΛΙΝ. Σκοπός επίσης της εταιρείας είναι η απόκτηση πελατών ρεύματος και των βιομηχανιών στους οποίους πουλά καύσιμα (μερίδιο 20%) αλλά και των περίπου 20.000 πελατών πετρελαίου θέρμανσης.
Συγχρόνως, όπως ανέφερε ο κ. Αληγιζάκης, την επόμενη εβδομάδα ξεκινά η πρώτη εγκατάσταση Φυσικού Αερίου στην Θεσσαλία, με 2 στόχους:
• Τις πωλήσεις Φυσικού Αερίου σε αυτοκίνητα που σήμερα βρίσκονται σε πολύ χαμηλό επίπεδο, αλλά θέλουμε να δώσουμε το εμπορικό μας στίγμα, αλλά και
• την ανάπτυξη πωλήσεων σε Θέρμανση και Βιομηχανία, δεδομένου ότι το δίκτυο Φυσικού Αερίου της περιοχής, είναι μεγάλο και διευρύνεται.
«Στόχος μας και για τις 2 αγορές, να αξιοποιήσουμε:
• Ένα εκτεταμένο δίκτυο λιανικής 620 πρατηρίων
• Ένα πολύ μεγάλο αριθμό βιομηχανιών, βιοτεχνιών, μεταφορικών εταιριών , που κινούνται σε μια αγορά όπου η ΕΛΙΝΟΙΛ κατέχει το 20%
• Ένα πολύ μεγάλο αριθμό πελατών Λιανικής Θέρμανσης, που ξεπερνά τους 20.000, τους οποίους εξυπηρετούμε απ’ ευθείας σαν ΕΛΙΝΟΙΛ, όχι μέσω τρίτων
• Ένα πολύ μεγάλο κύμα πελατών προμηθευτών, που συνεργαζόμαστε» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝ
«Σήμερα γνωρίζουμε από έρευνες, ότι 7 στους 10 πελάτες, παραμένουν στην ΔΕΗ παρόλο που τους προσφέρονται πολύ ευνοϊκότεροι οικονομικοί όροι, διότι διστάζουν να αλλάξουν πάροχο.Δεν υπάρχει εμπιστοσύνη. Η ιστορία π.χ. της ENERGA, έχει βοηθήσει στην κατεύθυνση αυτή. Η ΕΛΙΝΟΙΛ έχει 65 χρόνια παρουσίας, με μια πολύ δημιουργική εμπορική πορεία και μια εμπορική φιλοσοφία που στόχο έχει να κτίζει προσωπικές και απ΄ ευθείας σχέσεις με πελάτες. Η ΕΛΙΝΟΙΛ ποτέ στα 65 χρόνια, δεν επιχείρησε να αναπτυχθεί μέσω τρίτων. Είτε εμπόρων, είτε μεταπωλητών, είτε παραγγελιοδόχων. Θα μπορούσε να είχε πολύ μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, δεν θα είχε όμως αυτό που την ξεχωρίζει από τις άλλες εταιρίες. Την απ’ ευθείας σχέση όπως π.χ. έχει στην αγορά της Λιανικής Θέρμανσης ή στις Μαρίνες και στα σκάφη. Έχουμε λοιπόν, ένα πολύ ισχυρό όπλο έναντι των ανταγωνιστών μας. Και φυσικά, θα φροντίσουμε να το αξιοποιήσουμε. Και έχουμε επίσης, κάτι άλλο, ιδιαίτερα δυνατό» τόνισε ο κ. Αληγιζάκης που σημείωσε ότι οι πρατηριούχοι μέσα από αυτή τη διαδικασία έχουν να κερδίσουν νέο τζίρο.
«Όσοι πρατηριούχοι συνειδητοποιήσουν έγκαιρα, ότι η αγορά αλλάζει, ότι τα παραδοσιακά καύσιμα που πωλούν, φεύγουν από την αγορά και αποκαθίστανται από Φυσικό Αέριο και Ηλεκτρικό Ρεύμα, αυτοί, όχι μόνον θα επιβιώσουν αλλά θα είναι σε θέση να αναπτύξουν υγιείς επιχειρήσεις με προοπτικές. Οι άλλοι αργοπεθαίνουν. Τα 8.500 πρατήρια, έγιναν 5.500. Οι εταιρίες επενδύουν σε δικά τους πρατήρια. Στην ΕΛΙΝΟΙΛ πιστεύουμε στην δύναμη και τον ρόλο του επιχειρηματία πρατηριούχου» τόνισε ο CEO της ΕΛΙΝ.
Έλεγχοι στα καύσιμα
Στο μεταξύ η ΕΛΙΝ ανακοίνωσε και δύο νέα προγράμματα διασφάλισης ποιότητας στα υγρά καύσιμα που πουλά μέσα από τα πρατήριά της, το δίκτυο χονδρικής και τον εφοδιασμό των νησιών.
Ειδικότερα, ο κ. Αληγιζάκης έκανε γνωστό ότι η ΕΛΙΝ σύναψε συμφωνία με την Bureau Veritas, η οποία θα ελέγχει το δίκτυο για την ποιότητα των καυσίμων με μυστικά οχήματα και αιφνιδιαστικούς ελέγχους.
Παράλληλα, η ΕΛΙΝ ξεκίνησε συνεργασία και με τη Lloyd's Register, η οποία θα ελέγχει τα συστήματα ελέγχου της εταιρείας και τη δουλειά της Bureau Veritas.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr