Ο κ. Χαριτόπουλος είπε ότι εκτιμάται σε 65.000 τόνους το χρόνο το μέγεθος της παράνομης χρήσης του φθηνότερου υγραερίου.
Όπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση, οι επίσημες πωλήσεις υγραερίου κίνησης έφθασαν πέρυσι στους 215.000 τόνους, από 4,2 χιλ. τόνους το 2009 και προβλέπεται να διαμορφωθούν εφέτος στους 210 χιλ. τόνους. Ωστόσο η εκτίμηση της Coral Gas - μέλος του ομίλου της Motor Oil - είναι ότι η πραγματική αγορά υγραερίου κίνησης ήταν πέρυσι 269 χιλ. τόνοι και αναμένεται να φθάσει εφέτος στους 275 χιλ. τονους.
Ενδεικτικό, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι το γεγονός ότι ενώ ο αριθμός των πρατηρίων που διαθέτουν υγραέριο κίνησης αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια (860 το 2016, 950 το 2017, 1050 εφέτος), στο ίδιο διάστημα οι επίσημες πωλήσεις εμφανίζονται να μειώνονται.
Βασικό κίνητρο για την παράνομη χρήση του βιομηχανικού υγραερίου στην κίνηση οχημάτων θεωρείται η διαφορά του φόρου (430 ευρώ ανά μετρικό τόνο έναντι 65). Όπως τόνισε ο κ. Χαριτόπουλος, εκτός από την απώλεια εσόδων για το Δημόσιο η χρήση βιομηχανικού υγραερίου προκαλεί και προβλήματα απόδοσης στους κινητήρες καθώς το υγραέριο κίνησης έχει διαφορετικές προδιαγραφές (περισσότερο προπάνιο).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr