Μάλιστα για άλλη μια φορά τα τελευταία χρόνια ο πρόεδρος του Συνδέσμου υπογράμμισε το γεγονός ότι παρά τις προσπάθειες για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου το όλο πλαίσιο μένει στα χαρτιά χωρίς απτά αποτελέσματα. Μάλιστα επισήμανε ότι για πρώτη φορά υπάρχει επίσημη καταγραφή για τον όγκο του προβλήματος μέσα από τις παραδοχές για την παραβατικότητα, σε σχέση με τελωνειακές παραβάσεις, των πρατηρίων της ΑΑΔΕ. Προσδιόρισε, δε, ένα «κατώφλι» για την απώλεια εσόδων από 123 εκ. μέχρι 255 εκ. ανάλογα με το αν λάβει ως καύσιμο αναφοράς το πετρέλαιο θέρμανσης ή το ντιζελ κίνησης αντίστοιχα.
«Το τελευταίο διάστημα με τη δραστηριοποίηση της ΑΑΔΕ έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα προόδου, αλλά συνεχίζουν να υπάρχουν εκκρεμότητες που επιτρέπουν σε επιτήδειους να συνεχίζουν ανεμπόδιστα την παραβατικότητα», τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ. Στάθηκε, δε, στο ότι υπάρχουν λειτουργικές και τεχνικές εκκρεμότητες για τη λειτουργία του συστήματος εισροών - εκροών ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί και η απογραφή των δεξαμενών στα πρατήρια. Εκκρεμεί ακόμη η έκδοση των ΚΥΑ για εφαρμογή του συστήματος εισροών - εκροών σε όλους τους τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας καυσίμων όπως και για τον καθορισμό προδιαγραφών, διαδικασίας κλπ. για την εγκατάσταση συστήματος GPS σε βυτιοφόρα και αποστολής δεδομένων στην Γ.Γ.Π.Σ.
Βασικός λόγος βέβαια για τη διατήρηση αυτής της εικόνας είναι η έλλειψη συντονισμού έστω και μέσα από το νέο διυπουργικό όργανο που έχει συσταθεί. Βέβαια δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη φορολόγηση που δίνει κίνητρα για την παραβατικότητα. Μόνο ένα βυτίο υγραερίου αν διακινηθεί παράνομα (αντί να καταλήξει σε βιομηχανία αλλά σε ρεζερβουάρ) δίνει κέρδος καθαρό και αφορολόγητο 7.500 ευρώ.
Όπως αναφέρθηκε υγραέριο διοχετεύεται στην κίνηση οχημάτων επειδή έχει πολύ χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή από το υγραέριο κίνησης (60 ευρώ ανά μετρικό τόννο έναντι 430) («γίναμε Μόντε Κάρλο», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Καραχάννας) αναφερόμενος στην αδικαιολόγητη αύξηση της κατανάλωσης βιομηχανικού υγραερίου. Συνολικά στα καύσιμα η φορολογία κυμαίνεται από 50 ως 75 % της τελικής τιμής ανάλογα με το είδος καυσίμου και δημιουργεί κίνητρο φοροδιαφυγής ειδικά όταν δεν υπάρχει κι επαρκής ελεγκτικός μηχανισμός. Είναι ενδεικτικό ότι όπως αναφέρθηκε χτες το ειδικό όχημα για ελέγχους που έχει γίνει δωρεά από τον ΣΕΕΠΕ στο Δημόσιο δεν έχει πάρει εγκρίσεις ακόμη για να βγει στο δρόμο.
Την ίδια ώρα που το λαθρεμπόριο κατατρώγει την κερδοφορία του κλάδου και απειλεί τη βιωσιμότητά του ο Σύνδεσμος αντιμετωπίζει κι άλλο ένα κομβικό ζήτημα που τα επόμενα χρόνια θα γίνει πιο επιτακτικό. Έχει να κάνει με τις δυσμενείς επιπτώσεις στον κλάδο από την εφαρμογή των Οδηγιών για την εξοικονόμηση καυσίμων και την αύξηση ενεργειακής απόδοσης. Η ελληνική νομοθεσία επιβάλλει στις εταιρίες εμπορίας να εξασφαλίσουν μείωση της κατανάλωσης καυσίμων με μέτρα όπως εκσυγχρονισμός / αντικατάσταση καυστήρων θέρμανσης, σεμινάρια για οικονομικά οδήγηση κ.α. Ο Σύνδεσμος υποστηρίζει ότι η αναμενόμενη αδυναμία επίτευξης των στόχων εξοικονόμησης ενέργειας από τις Εταιρίες του Κλάδου, θα δημιουργήσει σοβαρά οικονομικά προβλήματα καθώς το κόστος σε περίπτωση συμμόρφωσης ανέρχεται στα 500.000€ ανά ktoe, ανεβάζοντας τις συνολικές υποχρεώσεις του Κλάδου στα 102.000.000€ για την τετραετία 2017-2020.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr