Πιο συγκεκριμένα, απότοκο της διαδικασίας ανόδου της οικονομίας και των καιρικών συνθηκών ήταν να αυξηθούν κατά 20,4% σε σχέση με το 2016 οι συνολικές εισαχθείσες ποσότητες (παραλαβές) φυσικού αερίου στα σημεία εισόδου του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ). Επίσης αύξηση 20,3% παρουσίασαν οι συνολικές εξαχθείσες ποσότητες (παραδόσεις) φυσικού αερίου από τα σημεία εξόδου του ΕΣΜΦΑ.
Το μεταφορικό έργο ανήλθε σε 713 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (Mtkm), παρουσιάζοντας αύξηση 1,4% σε σχέση με το 2016, οπότε ανήλθε σε 703 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (Mtkm).
Επιπλέον, πέρυσι παρατηρήθηκε αύξηση στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του συστήματος σε σύγκριση με το 2016, από 38,2% σε 46,2%, σε ό,τι αφορά στις εισαχθείσες ποσότητες, ενώ μικρή μεταβολή, από 17,6% σε 19,7%, σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των ποσοτήτων που εξήχθησαν από το σύστημα προς την τελική κατανάλωση.
Την ίδια ώρα σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ στα 1.464 χιλιόμετρα ανήλθε πέρυσι το συνολικό μήκος των αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου στην ελληνική επικράτεια. Η μέτρηση γίνεται μα βάση τα στοιχεία του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ).
Ειδικότερα, 512 χιλιόμετρα αφορούσαν στον κεντρικό αγωγό μεταφοράς αερίου υψηλής πίεσης και 952 χιλιόμετρα στους αγωγούς τροφοδοσίας των διαφόρων περιοχών της χώρας. Το μήκος του δικτύου δεν παρουσίασε σημαντική μεταβολή σε σχέση με το 2016, σημειώνοντας μείωση 0,1%.
Οι δαπάνες συντήρησης των υποδομών μεταφοράς φυσικού αερίου ανήλθαν το 2017 σε 2.259 χιλ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 4,8% σε σχέση με το 2016, όπου οι αντίστοιχες δαπάνες ανήλθαν σε 2.156 χιλ. ευρώ. Οι δε επενδύσεις σε νέες υποδομές ανήλθαν σε 23.988 χιλ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 23,9% σε σύγκριση με τις αντίστοιχες επενδύσεις του 2016, οι οποίες ανήλθαν σε 31.536 χιλ. ευρώ.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr