Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο το οποίο αναμένεται να διασφαλίσει νέες ποσότητες φυσικού αερίου για την τροφοδοσία της ελληνικής και της περιφερειακής αγοράς της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην διεύρυνση των πηγών προμήθειας φυσικού αερίου και στην ενεργειακή ασφάλεια.
Όπως ανέφερε ο κ. Αράπογλου, πρόεδρος της Gastrade, «αυτή τη στιγμή υπογράψαμε τη συμμετοχή της ΔΕΠΑ στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας». Ο κ. Τζώρτζης, πρόεδρος της ΔΕΠΑ, σημείωσε από την πλευρά του «ότι χρειάστηκε χρόνος για να ολοκληρωθεί η συμφωνία η οποία υπεγράφη. Έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε από εδώ και πέρα, συγχαρητήρια στους διοργανωτές του φόρουμ».
Όσον αφορά στην πορεία του έργου, μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί το market test ενώ η τελική απόφαση θα ληφθεί στο τέλος του χρόνου και στο β' μισό του 2020 θα είναι πλήρως λειτουργικό.
Όπως ανέφερε o Δρ. Ανδριοσόπουλος, πρόεδρος της HAEE και συνδιοργανωτής του Southeast Europe Energy Forum σχολιάζοντας την υπογραφή της συμφωνίας, «η συγκεκριμένη επένδυση θα επιτρέψει στους συμμετέχοντες να βρουν καταρχήν μία δίοδο και εναλλακτικούς αγοραστές σε μια περιοχή η οποία είναι αρκετά κλειστή για άλλους ανταγωνιστές. Μιλάω για την περιοχή των Βαλκανίων, για τις άλλες χώρες οι οποίες βρίσκονται βόρεια της Ελλάδος (Βουλγαρία, Σερβία), οι οποίες δεν προμηθεύονται αυτή τη στιγμή άλλο αέριο πλην του ρωσικού το οποίο έρχεται μέσω αγωγού από την Ουκρανία. Το project της Αλεξανδρούπολης θα δώσει τη δυνατότητα και στους δυνητικούς αγοραστές σε αυτές τις χώρες των Βαλκανίων να διαφοροποιήσουν λίγο και τις πηγές προμήθειας. Γενικότερα, το LNG έχει αλλάξει δραματικά την αγορά φυσικού αερίου παγκοσμίως με αιχμή του δόρατος την Αμερική λόγω της πολύ φθηνής παραγωγής ειδικά μέσω του σχιστολιθικού αερίου , το οποίο έχουν τη δυνατότητα να το παράξουν σε πολύ χαμηλή τιμή και μετά αφού το υγροποιήσουν να το μεταφέρουν σε ολόκληρο τον κόσμο. Βλέπουμε μια μεγαλύτερη εμπορευσιμότητα του αερίου κατ’ αναλογία όπως συμβαίνει στις αγορές του πετρελαίου, κάτι που καθίσταται δυνατόν μέσω των καραβιών που μεταφέρουν LNG και μέσω των μονάδων υγροποίησης (από εκεί που εξάγεται το αέριο ) και των μονάδων αεριοποίησης (εκεί που μπορούν να δεχθούν αυτό το αέριο). Τα κόστη έχουν πέσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια και ένας από τους τρόπους εισαγωγής αερίου με τη μορφή LNG γίνεται με αυτές τις πλωτές μονάδες (όπως είναι και το προτεινόμενο project στην Αλεξανδρούπολη). Αυτές οι μέθοδοι ρίχνουν το κόστος μέχρι και 3 και 4 φορές σε σχέση με τα παραδοσιακά terminals, τα οποία βρίσκονται στην ξηρά».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr