Έτσι μέσα από την κατασκευή μεταφέρεται μοναδική τεχνογνωσία σε ελληνικές εταιρίες και τεχνικούς (μηχανικούς, περιβαλλοντολόγους, συγκολητές, χειριστές) καθώς το όλο έργο σε μεγάλο βαθμό έχει ανατεθεί σε ελληνικές επιχειρήσεις. Συνολικά 367 έχουν υπογράψει σύμβαση συνεργασίας με την κοινοπραξία φέροντας εις πέρας έργο ιδιαίτερα σημαντικό για το «Βιοφραφικό» τους.
Αλλάζει η φυσιογνωμία της ανταγωνιστικότητας ελληνικών επιχειρήσεων
Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, αλλά και στελέχη εταιριών που μετέχουν στην κατασκευή και τους οποίους συνάντησε το Reporter.gr σε πρόσφατη επίσκεψη στα εργοτάξια του νομού Καστοριάς, η συνεργασία με έργα αυτού του τύπου υποχρεώνει τις εταιρείες-προμηθευτές να ακολουθούν αυστηρές διεθνείς προδιαγραφές σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας τους. Στο πλαίσιο αυτό, συνιστά μοναδική ευκαιρία για τις ελληνικές εταιρείες να υιοθετήσουν τεχνογνωσία και πρακτικές κορυφαίου επιπέδου. Ως εκ τούτου, η συνεργασία με τον ΤΑΡ, οποως αναφέρουν, δρα καταλυτικά στην ενίσχυση της εγχώριας ανταγωνιστικότητας, επιτρέποντας σε σοβαρές ελληνικές εταιρείες να εξελιχθούν, να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους, και να κερδίσουν αναγνωρισιμότητα και κατ’ επέκταση πρόσβαση στις ευρωπαϊκές και παγκόσμιες αγορές.
Ειδικά στα ζητήματα διασφάλισης της περιβαλλοντικής ισορροπίας η παρακαταθήκη σε τεχνικούς και επιστήμονες που αφήνει το έργο είναι πολύ σημαντική.
Είναι ενδεικτικό οτι Φεβρουάριο 2018, ο TAP ολοκλήρωσε με τη μέθοδο της οριζόντιας κατευθυντικής διάτρησης [HDD] μια διάνοιξη μήκους 1,820 μέτρων στον Αξιό ποταμό, κάτι το οποίο αποτελεί ένα επίτευγμα παγκόσμιας κλάσης της μηχανικής λόγω του μεγάλου όγκου της διάνοιξης σωλήνα κατά μήκος.
Ο TAP και η περίπτωση της ΣΩΛΚ
Επίσης χαρακτηριστική είναι η περίπτωση αποτελεί η Σωληνουργεία Κορίνθου (ΣΩΛΚ), η οποία διεκδικεί και κερδίζει διεθνείς διαγωνισμούς. Αφού ανέλαβε μία από τις μεγαλύτερες συμβάσεις του TAP για την κατασκευή χαλύβδινων σωληναγωγών, και παρέδωσε στο έργο σωλήνες μήκους περίπου 500χλμ. για την ελληνική όδευση του αγωγού (550χλμ συνολικά), η εταιρεία συνεχίζει κι επεκτείνει τη δραστηριότητά της. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο της φετινής χρονιάς της ανατέθηκε η σύμβαση παραγωγής και προμήθειαςσωλήνων για τον υποθαλάσσιο αγωγό Balticconnector, ο οποίος θα συνδέει τη Φινλανδία με την Εσθονία. Ο αγωγός θα έχει συνολικό μήκος 153 χλμ., εκ των οποίων η ΣΩΛΚ θα κατασκευάσει στη Θίσβη της Βοιωτίας τους σωληναγωγούς για τα υποθαλάσσια 77 χλμ. Ακόμη πιο πρόσφατα δε, έγινε γνωστό ότι η Σωληνουργεία Κορίνθου παρέδωσε 37 χλμ. χαλύβδινων σωλήνων στην SapuraEnergy για την κατασκευή του ΤΑΝΑΡ. Έτσι, 2στους 3 αγωγούς του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου –που συναποτελούν οι TAP, TANAP και SCPX–θα έχουν κατασκευαστεί με σωλήνες ελληνικής κατασκευής.
Ενεργειακά έργα και έργα υποδομής, καταλύτης της ελληνικής οικονομίας
Τα οφέλη από την υλοποίηση μεγάλων αναπτυξιακών έργων, ωστόσο, δεν σταματούν στις επιχειρήσεις, αλλά αποτυπώνονται ευρύτερα στην ελληνική οικονομία. Οτομέας της Μεταλλουργίας, για παράδειγμα, ήταν από τους πρώτους που δέχθηκαν θετική επίδραση. Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο σχετικός βιομηχανικός κλάδος σημείωσε αλματώδη αύξηση της τάξης του 21% κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2017. Σε αυτό συνέβαλε μεταξύ άλλων και η υλοποίηση του ΤΑΡ, στο πλαίσιο τουΝοτίου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου. Μετά από μία παρατεταμένη περίοδο ύφεσης, αποτέλεσμα της διαχρονικής υποχώρησης της οικοδόμησης ακινήτων καικατασκευής δημόσιων έργων, ο σχετικός δείκτης παραγωγής της ΕΛΣΤΑΤ έχει καταγράψει περαιτέρω ενίσχυση της παραγωγικής δραστηριότητας του ευρύτερου κλάδου των βασικών μετάλλων κατά 3,8%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr