Έτσι μέχρι σήμερα καφέ, μίνι σούπερ μάρκετ, καθαριστήρια, ακόμη και σημεία εστίασης έχουν βρει στέγη σε βενζινάδικα καθώς οι σταθμοί καυσίμων δίνουν ευκαιρίες εύκολης στάθμευσης, χρόνου διάθεσης από τους καταναλωτές αλλά και προθυμία «σπατάλης» λίγων ευρώ μαζί με το φουλάρισμα του ρεζερβουάρ. Τελευταίο «απόκτημα» στη λίστα αυτή φαίνεται να είναι οι υπηρεσίες εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας και τυχερών παιχνιδιών. Ο λόγος για τα 540 πρατήρια της Revoil που το τελευταίο διάστημα έχουν υποστεί ένα εκτεταμένο λίφτινγκ.
Στη χθεσινή γενική συνέλευση των μετόχων εγκρίθηκε η αλλαγή του καταστατικού και πλέον προστίθεται στους σκοπούς της εταιρείας η εμπορία, η προμήθεια, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όπως και η διαμεσολάβηση και παροχή εργασιών και εν γένει προϊόντα που σχετίζονται με την αγορά τυχερών παιγνίων. Πάντως πληροφορίες από την εταιρία αναφέρουν ότι για τη Revoil κύρια ενασχόληση ήταν και παραμένει η αγορά καυσίμων, αλλά ότι η όλη κίνηση έγινε μετά από αίτημα των πρατηριούχων που επιθυμούν να αναλάβουν κι άλλες εμπορικές δραστηριότητες. Στο πλαίσιο αυτό υπάρχουν επαφές με τον ΟΠΑΠ για την πώληση ΣΚΡΑΤΣ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω της κρίσης σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ του 2016 ο αριθμός των βενζινάδικων που φέρουν σήμα εταιριών εμπορίας έφτασε το 2016 στα 5.367, ενώ το 2009 ήταν 6.472. Δηλαδή έκλεισαν σε έξι χρόνια 1.105 πρατήρια ή λιγόστευσαν κατά 20%. Μάλιστα το από αυτά, τα 307 έκλεισαν μέσα σε ένα έτος, το 2015.
Αυτό την ώρα που ένα βενζινάδικο θα πρέπει να έχει σημαντικά αποθέματα ρευστότητας για να καταβάλλει τους φόρους αλλά και τις απαιτήσεις των εταιριών που είναι πάντα σχεδόν σε μετρητά. Είναι ενδεικτικό ότι από ένα μέσο μηνιαίο τζίρο ενός πρατηρίου των 100.000 ευρώ τα 75.000 ευρώ αντιστοιχούν σε φόρους των καυσίμων.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr