Είναι ενδεικτικό ότι με βάση τα δημοσιοποιημένα στοιχεία του 2015, η αξία της λιανικής αγοράς στις τρεις περιοχές, που σήμερα υπάρχει παροχή σε οικίες, δηλαδή τη Θεσσαλία, την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, ξεπερνά τα 293 εκατ. ευρώ, με την ΕΠΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας να εμφανίζει 45 εκατ. ευρώ κέρδη προ φόρων και την Αττική 30,1 εκατ. ευρώ.
Τα περιθώρια ωστόσο ανάπτυξης είναι μεγάλα ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του ότι η διείσδυση του φυσικού αερίου στη μεγάλη αγορά της Αττικής, όπου υπάρχει και εκτεταμένο δευτερογενές δίκτυο, δεν ξεπερνά το 40%.
Στο φόντο αυτό οι εταιρίες μπαίνουν στη μάχη προσπαθώντας να προσφέρουν ευρεία γκάμα προϊόντων αλλά και νέες εμπορικές πολιτικές. Την Τρίτη ο Φυσικό Αέριο Αττικής λανσάρει τη νέα του στρατηγική έχοντας μια «προίκα» 350.000 συνδέσεων. Την Παρασκευή το ΑΕΡΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, έγινε «ZeniΘ» κι εκτός από φυσικό αέριο έβαλε και το ρεύμα στη γκάμα των προϊόντων του.
Πέρα του νέου brand name και της πανελλαδικής επέκτασης, η εταιρεία ανακοίνωσε και νέες συνεργασίες με στόχο να χτίσει προωθητικές αλλά και εμπορικές πολιτικές στη βάση συνολικά στήριξης του οικογενειακού προϋπολογισμού.
Καταλύτης εξελίξεων πάντως γα τον κλάδο αναμένεται να είναι η μετοχική αναδιάρθρωση και των δύο εταιριών, απότοκο του αιτήματος των Θεσμών για αποχώρηση της ΔΕΠΑ από τη λιανική. Σημειώνεται ότι στη Ζενίθ η ΔΕΠΑ και η ΕΝΙ κατέχουν το 51% και 49% αντίστοιχα, με τη δεύτερη να έχει και τη διαχείριση του σχήματος. Στην Αττική η Shell έχει τη μειοψηφία των μετοχών και τη διοίκηση με τη ΔΕΠΑ να είναι πλειοψηφία. Ωστόσο η Shell έχει εκφράσει πρόθεση αποχώρησης με την κυβέρνηση να επιδιώκει να παραμείνει η ΔΕΠΑ ισχυρή στην λιανική στο σχήμα της Αττικής.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr