Μάλιστα, πρόκειται να δοθεί και μια μικρή παράταση του αρχικού χρονοδιαγράμματος, έως τις αρχές του 2018, για να κατατεθούν οι τελικές δεσμευτικές προσφορές.
Υπενθυμίζεται πως το αρχικό πλάνο προέβλεπε την υποβολή να πραγματοποιείται στις 22 Δεκεμβρίου, ωστόσο, η τελική ημερομηνία θα «κλειδώσει» από το ΤΑΙΠΕΔ.
Η μεγάλη ζήτηση του φυσικού αερίου στην οποία καταφεύγουν οι πολίτες έχει εκτοξεύσει την κερδοφορία του ΔΕΣΦΑ στα ύψη. Οπως τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Σωτήρης Νίκας, σε συνάντηση που είχε χθες με δημοσιογράφους, προκειμένου να παρουσιάσει τις εγκαταστάσεις και τα έργα αναβάθμισης των υποδομών του ΔΕΣΦΑ, στη Ρεβυθούσα, είπε ότι καλλιεργείται το έδαφος για να έχει η πώληση υψηλό τίμημα. Ωστόσο, ο κ. Νίκας εξέφρασε επιφυλάξεις για το τελικό τίμημα που απέδωσε στον περιορισμένο ανταγωνισμό υποψηφίων. Τόνισε όμως ότι το κλειδί κρατούν οι πωλητές (σ.σ. ΕΛΠΕ και ΤΑΙΠΕΔ) οι οποίοι όπως έχουν δηλώσει δεν θα διαθέσουν το 66% του ΔΕΣΦΑ με τίμημα κατώτερο των 400 εκατ. ευρώ που ήταν η προσφορά στον τελευταίο διαγωνισμό από τη Socar.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η κερδοφορία του ΔΕΣΦΑ θα έχει θετικό αντίκτυπο στους καταναλωτές, καθώς θα φέρει μείωση στα τιμολόγια χρήσης των υποδομών μεταφοράς φυσικού αερίου από την 1η Μαΐου του 2018. Το συγκεκριμένο όφελος, όπως είπε ο κ. Νίκας, «θα περάσει» και στα τελικά τιμολόγια των οικιακών καταναλωτών αλλά και στις επιχειρήσεις. Να σημειωθεί ότι τα τέλη μεταφοράς αντιστοιχούν στο 10% περίπου του τιμολογίου της βιομηχανίας και στο 5-7% του τιμολογίου των οικιακών καταναλωτών.
Όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, τα έργα αναβάθμισης των υποδομών του ΔΕΣΦΑ, στη Ρεβυθούσα, αφορούν την αναβάθμιση του σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου, η οποία περιλαμβάνει την προσθήκη τρίτης δεξαμενής χωρητικότητας 95 χιλιάδων κυβικών μέτρων (σ.σ. οι δύο υφιστάμενες έχουν χωρητικότητα 130 χιλιάδες κυβικά), την αύξηση της δυνατότητας αεριοποίησης σε 1.400 κυβικά την ώρα (από 1.000) και τη βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων προκειμένου να καταστεί δυνατή η υποδοχή πλοίων χωρητικότητας έως 260 χιλιάδων κυβικών, από 155.000 που είναι τώρα.
Στα αρνητικά όμως των υποδομών στη Ρεβυθούσα είναι η έλλειψη υπόγειας αποθήκης. Σύμφωνα με τον κ. Νίκα, ο ΔΕΣΦΑ διεκδικούσε και ήθελε να αξιοποιήσει την αποθήκη της Καβάλας, ωστόσο, το ΤΑΙΠΕΔ έβαζε «φρένο». Ομως, εξαιτίας της περσινής ενεργειακής κρίσης, το σχέδιο έχει επανέλθει και το ΥΠΕΝ μαζί με την εταιρία μελετάει τα κόστη και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr