Πιο συγκεκριμένα αίρονται εμπόδια ως προς την ελευθερία χρήσης του εμπορικού σήματος προμήθειας καυσίμων, καθώς και την υποχρέωση ανάληψης του κόστους εγκατάστασης συστημάτων GPS σε βυτιοφόρα οχήματα, σλέπια και δεξαμενόπλοια από τους κατόχους αδειών και ουσιαστικά παραπέμπει το θέμα σε διαπραγματεύσεις μεταξύ ιδιοκτητών και μισθωτών.
Παράλληλα, αποσυνδέεται η σύμβαση προμήθειας καυσίμων με τη μίσθωση χώρων του πρατηρίου.
Πιο συγκεκριμένα:
* Καταργείται η υποχρέωση ανάληψης του κόστους τοποθέτησης του εμπορικού σήματος του κατόχου της άδειας Διάθεσης βιοκαυσίμων, ή του εμπορικού σήματος του μεταφορέα με τον οποίο έχει συναφθεί σύμβαση μεταφοράς, από τον ιδιοκτήτη ή τον μισθωτή ή τον αγοραστή, στην περίπτωση αγοράς με παρακράτηση κυριότητας του μεταφορικού μέσου που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά βιοκαυσίμων.
* Καταργείται η υποχρέωση ανάληψης του κόστους τοποθέτησης του εμπορικού σήματος του κατόχου άδειας εμπορίας αργού πετρελαίου και πετρελαιοειδών ή του εμπορικού σήματος του μεταφορέα με τον οποίο έχει συναφθεί σύμβαση μεταφοράς, από τον ιδιοκτήτη ή τον μισθωτή ή τον αγοραστή, στην περίπτωση αγοράς με παρακράτηση κυριότητας του μεταφορικού μέσου που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά των παραπάνω καυσίμων.
* Καταργείται η υποχρέωση των κατόχων Αδειών λιανικής εμπορίας καυσίμων να τοποθετούν το εμπορικό σήμα των χονδρεμπορικών επιχειρήσεων με τις οποίες συνάπτουν αποκλειστικές συμβάσεις προμήθειας στα μεταφορικά μέσα που χρησιμοποιούν για τη μετακίνηση καυσίμων, καθώς και η υποχρέωση ανάληψης του κόστους τοποθέτησης του εμπορικού σήματος των αποκλειστικών προμηθευτών τους επί αυτών.
* Καταργείται η υποχρεωτική ανάληψη του κόστους εγκατάστασης ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος ψηφιακής ταυτότητας του βυτιοφόρου και των ρυμουλκούμενων αυτού, εφόσον υπάρχουν, από τον ιδιοκτήτη ή από τον μισθωτή ή τον αγοραστή του μεταφορικού μέσου στις περιπτώσεις της χρηματοδοτικής μίσθωσης ή της αγοράς με παρακράτηση κυριότητας αντίστοιχα.
* Καταργείται η υποχρεωτική ανάληψη του κόστους εγκατάστασης ηλεκτρονικών συστημάτων διασφάλισης της ποσοτικής και ποιοτικής ακεραιότητας τα οποία εγκαθίστανται σε μεταφορικά μέσα, βυτιοφόρα (ΦΙΧ ή ΦΔΧ) ή πλωτά εφοδιαστικά (όπως δεξαμενόπλοια και σλέπια), από τους κατόχους άδειας εμπορίας, λιανικής εμπορίας και διάθεσης βιοκαυσίμων όταν αυτοί αποτελούν ιδιοκτήτες, μισθωτές ή αγοραστές των παραπάνω μεταφορικών μέσων.
Σε όλες τις προαναφερόμενες περιπτώσεις, η ρύθμιση των σχέσεων των αντισυμβαλλόμενων μερών από τον νόμο, περιόριζε τη δυνατότητα αυτών να καθορίζουν ελεύθερα τους όρους χρήσης μεταφορικών μέσων που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά καυσίμων, καθώς και των όρων εμπορικής προβολής, παρεμβαίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην ελεύθερη διαμόρφωση των συμβατικών όρων χρήσης οχημάτων και εμπορικών σημάτων.
Οι συμβάσεις πρατηριούχων με τις εταιρείες
Σε ό,τι αφορά τις συμβάσεις πρατηριούχων - εταιρειών εμπορίας, με την προηγούμενη ρύθμιση δινόταν η δυνατότητα η διάρκεια της σύμβασης αποκλειστικής προμήθειας να είναι μεγαλύτερη της πενταετίας σε περιπτώσεις μίσθωσης από τον πρατηριούχο ή παραχώρησης της χρήσης στον πρατηριούχο χώρων που ανήκαν στην εταιρεία εμπορίας.
Η νέα διάταξη παρέχει αυτή τη δυνατότητα μόνο στις περιπτώσεις που η κυριότητα της εταιρείας επί των χώρων είναι πλήρης, ώστε να παρέχεται η εγγύηση ότι η εταιρεία εμπορίας καυσίμων είναι αποκλειστική κυρία των χώρων.
Αυτό θα οδηγήσει στη σαφέστερη σύνδεση της διάρκειας της σύμβασης αποκλειστικής προμήθειας με τη διάρκεια της σύμβασης μίσθωσης, την οποία έχει ο πρατηριούχος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr