Λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους της Ευρώπης για την απασχόληση και την οικονομική ανάπτυξη, η σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας πρέπει να αποτελεί βασική αρχή. Για να επιτευχθεί αυτό, η διαφάνεια σε ό,τι αφορά το κόστος μείωσης του άνθρακα και η τεχνολογική ουδετερότητα, πρέπει να είναι οι αρχές που θα οδηγήσουν στις αποφάσεις πολιτικής. Ωστόσο, η αρχή της τεχνολογικής ουδετερότητας αντικρούεται από την πρόταση της Επιτροπής να εξετάσει το ενδεχόμενο επιβολής υποχρεωτικών στόχων για την προμήθεια εναλλακτικών πηγών ενέργειας, καθώς και τα οχήματα “μηδενικών ρύπων”.
Η εγγενής πρόταση να διατηρηθεί μια κλαδική προσέγγιση για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των μεταφορών, είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει υψηλότερο οριακό κόστος μείωσης των εκπομπών από ό,τι σε άλλους κλάδους, κάτι για το οποίο θα πρέπει να υπάρξει πλήρης διαφάνεια προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Η στρατηγική της Επιτροπής θα πρέπει να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για μια οικονομικά αποδοτική μετάβαση σε νέες τεχνολογίες με μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, έχοντας ως μακροπρόθεσμο στόχο την απομάκρυνση από την κλαδική προσέγγιση και την επίτευξη σύγκλισης των δαπανών «απεξάρτησης από τον άνθρακα» σε ολόκληρη την οικονομία. Αν η κλαδική προσέγγιση «απεξάρτησης από τον άνθρακα» για τις μεταφορές διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, το συνολικό κόστος για την κοινωνία ενδέχεται να είναι πολύ υψηλότερο από ό, τι είναι απαραίτητο.
Τέλος, χαιρετίζουμε την πρόταση να διατεθούν κονδύλια για την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών, καθώς πιστεύουμε ότι η καλύτερη στρατηγική για την προώθηση της μετάβασης σε Μετακινήσεις χαμηλότερων εκπομπών θα πρέπει να βασίζεται σε μια ισχυρή υποστήριξη της Έρευνας & Ανάπτυξης και όχι σε υποχρεωτικούς στόχους, που δεν μπορούν να αποφέρουν ούτε οικονομικά αποδοτικές νέες τεχνολογίες, ούτε βιομηχανικές δυνατότητες για τη δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξης για την Ευρώπη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr