Ειδικότερα, σε ότι αφορά στον ΑΔΜΗΕ, βάσει της θετικής έκθεσης σκοπιμότητας που επεξεργάζονται οι ανεξάρτητοι σύμβουλοι, το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής θα πρέπει να εγκρίνει τον Μάιο του 2016 ένα λεπτομερές σχέδιο δράσης, για την εφαρμογή του πλήρους ιδιοκτησιακού διαχωρισμού του ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ, η οποία θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016.
Τον Ιούλιο του 2016 η Γενική Συνέλευση της ΔΕΗ θα πρέπει να εγκρίνει την πώληση τουλάχιστον του 20% του ΑΔΜΗΕ σε στρατηγικό επενδυτή, να ξεκινήσει μέσα στον Ιούλιο την διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών και τον Οκτώβριο του 2016 να έχει επιλεγεί ο μειοδότης.
Σε περίπτωση που οι θεσμοί σε συνεργασία με τις ελληνικές αρχές διαπιστώσουν ότι η διαδικασία αυτή δεν μπορεί να ολοκληρωθεί το 2016 , κυρίως σε ότι αφορά στην επιλογή στρατηγικού επενδυτή, τότε η Ελληνική Δημοκρατία θα ανακοινώσει τον Οκτώβριο του 2016 προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την πώληση όλων των μετοχών της ΔΕΗ στον ΑΔΜΗΕ μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016, με την πλήρη ιδιωτικοποίηση να ολοκληρώνεται το 2017.
Η μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ στη λιανική και χονδρική αγορά θα προχωρήσει μέσω ενός σχεδίου ΝΟΜΕ (δημοπρασιών ισχύος) το οποίο θα εγκρίνει το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής. Το σχέδιο αυτό θα προβλέπει την μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ κατά 20 % από το 2017 και κάτω από το 50% από το 2020, έναντι της συμφωνίας του Αυγούστου που προέβλεπε μείωση 25% μέχρι το 2018 και 50% μέχρι το 2020.
Η πρώτη δημοπρασία θα διεξαχθεί το Σεπτέμβριο του 2016 και για ποσότητες που θα αντιστοιχούν στο 8% του συνολικού όγκου στο διαδυνδεδεμένο σύστημα το 2015 για να ξεκινήσουν οι παραδόσεις το 4ο τρίμηνο του 2016.
Σε ότι αφορά στις υπόλοιπες ενεργειακές μεταρρυθμίσεις το προσχέδιο του Μνημονίου προβλέπει:
-Την υιοθέτηση του προσωρινού μηχανισμού για τα ΑΔΙ (Αποδεικτικά Διαθεσιμότητας Ισχύος) που ενέκρινε η ΕΕ τον Μάρτιο του 2016.
-Η ΔΕΗ θα πρέπει να ολοκληρώσει τις συζητήσεις σχετικά με τα τιμολόγια Υψηλής Τάσης με όλους τους πελάτες της, με την υπογραφή των αντίστοιχων συμβάσεων και να εκδώσει τιμολόγια που θα βασίζονται στο κόστος και θα λαμβάνουν υπόψη τα χαρακτηριστικά κατανάλωσης (προφίλ) των πελατών που επηρεάζουν το κόστος.
Ο ΔΕΣΦΑ θα πρέπει να υποβάλλει στη ΡΑΕ τιμολόγιο- πρόταση για τα τέλη συστήματος της επόμενης περιόδου
_ Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι ελληνικές αρχές θα πρέπει:
α. να κοινοποιήσουν στην ΕΕ το μόνιμο μηχανισμό πληρωμών διαθεσιμότητας ισχύος.
β. να νομοθετήσουν ένα νέο πλαίσιο ανάπτυξης των απε με παράλληλη διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους και να εγγυηθεί την τήρηση των κατευθυντήριων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις
γ. να τροποποιήσει την ισχύουσα νομοθεσία για το ΕΤΜΕΑΡ και να διασφαλίσει τον μηδενισμό του ελλείμματος των ΑΠΕ σε διάστημα 12 μηνών και σε κάθε περίπτωση όχι αργότερα από τον Ιούνιο του 2017.
δ. Να ρυθμιστεί ο συμψηφισμός των οφειλών μεταξύ ΔΕΗ και διαχειριστή του συστήματος με βάση την τελική απόφαση του ΣτΕ
ε. Να προχωρήσει στην αναθεώρηση της φορολογίας της ενέργειας, όπως συμφωνήθηκε με τα θεσμικά όργανα.
Σε ότι αφορά στην αγορά φυσικού αερίου
_Μέχρι τον Ιούνιο του 2016 η ΡΑΕ θα πρέπει να εκδώσει τιμολόγια διανομής φυσικού αερίου
-Να τροποποιήσει τη νομοθεσία για να διευκολύνει περαιτέρω τη διαδικασία διαχωρισμού των τριών ΕΠΑ
Οι αρχές θα επανεξετάσουν το πρόγραμμα αποδέσμευσης φυσικού αερίου, τη βελτίωση των συνθηκών πρόσβασης των εναλλακτικών προμηθευτών και ουσιαστική αύξηση των διαθέσιμων ποσοτήτων φυσικού αερίου
Οι ελληνικές αρχές, καλούνται τέλος, να εφαρμόσουν τον οδικό χάρτη για την μετάβαση στο μοντέλου στόχου της ΕΕ για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία θα ολοκληρωθεί μέχρι το Δεκέμβριο του 2017. Στο πλαίσιο αυτό θα περάσει τη απαιτούμενη νομοθεσία για τη μεταφορά του σχεδιασμού της αγοράς υψηλού επιπέδου τον Ιούνιο του 2016 και την εξισορρόπηση της αγοράς μέχρι τον Ιούνιο του 2017.
Χ.Λ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr