Στη συζήτηση για την έγκριση της διοίκησης της νέας εταιρίας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ο κ. Σκουρλέτης αναφέρθηκε στις αλλαγές που παρατηρούνται στον ενεργειακό τομέα στην ευρύτερη περιοχή και τόνισε ότι υπάρχει η ανάγκη για ένα ευέλικτο σχήμα στα πλαίσια μιας δημόσιας εταιρίας ώτσε να προχωρήσει η προέκταση του αγωγού Τurkish Stream στην Ελλάδα, επισημαίνοντας ότι υπάρχει ιταλικό ενδιαφέρον για την κατασκευή του έργου. Το αρχικό κεφάλαιο της εταιρίας ανέρχεται στο 1 εκατ. ευρώ, ενώ η Επιτροπή ενέκρινε την τοποθέτηση του κ. Αντώνη Γεωργόπουλου ως υποψήφιο πρόεδρο της εταιρίας και τον κ. Αργύρη Αργυρίου ως υποψήφιο διευθύνοντα σύμβουλο.
«Παρατηρούνται σήμερα μεγάλες αλλαγές στον ενεργειακό τομέα στην ευρύτερη περιοχή. Υπάρχουν μεγάλα έργα υπό υλοποίηση και σχεδιασμό, τα οποία συνιστούν έναν πραγματικό ενεργειακό οργασμό> τόνισε ο κ. Σκουρλέτης απαντώντας στο ερώτημα που έθεσε ο ίδιος <γιατί συγκροτούμε την ΔΕΠΕΝΕ». Ο ΤΑΡ χαρακτηρίστηκε από τα 10 μεγαλύτερα έργα στον κόσμο. Εμείς προσπαθήσαμε να διορθώσουμε τη συμφωνία σε κάποια σημεία της. Επίσης, υπάρχει ο IGB που δρομολογήθηκε στη Σόφια. Προχωρούν οι σχεδιασμοί για τον αγωγό East Med. Γίνονται έρευνες στη Δ. Ελλάδα και την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα για τα χερσαία οικόπεδα. Επίσης, υπάρχει και η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ, τόνισε ο ίδιος και συμπλήρωσε:
«Ταυτόχρονα, η Ευρώπη επιδιώκει τις διασυνδέσεις ώστε να γίνει η Ενεργειακή Ένωση πραγματικότητα. Βασική πτυχή είναι οι πολλαπλές πηγές προμήθειας. Βάσει αυτών των σχεδιασμών, η χώρα μας βρίσκεται σε διάλογο με τη Ρωσία για την κατασκευή του Νότιου Ευρωπαϊκού Αγωγού που ικανοποιεί το κριτήριο της πολλαπλότητας των πηγών και θα λύσει ζωτικής σημασίας ζητήματα για τη Ν. Ευρώπη. Παρά τα εμπόδια που έχουν φρενάρει τις συζητήσεις, όπως η διένεξη Ρωσίας-Τουρκίας, η υπόθεση απασχολεί θετικά και άλλες χώρες, όπως την Ιταλία. Στη Μόσχα το Δεκέμβριο είχα τη δυνατότητα να διαπιστώσω το μεγάλο ενδιαφέρον ώστε να προχωρήσει ο αγωγός. Η υπόθεση θα φάνταζε μακρινή αν την υποστήριζε μόνο η Ελλάδα και η Ρωσία, αλλά υπάρχει το ιταλικό ενδιαφέρον για συμμετοχή.
Υπάρχει ανάγκη για ένα ευέλικτο σχήμα στα πλαίσια μιας δημόσιας εταιρείας ώστε να προχωρήσει αυτό το έργο. Επιβάλλεται η χώρα μας να πραγματοποιήσει και αυτό το έργο εκτός από τα υπόλοιπα. Το έργο αποκτά ιδιαίτερη σημασία δεδομένων των προβλημάτων της Ρωσίας με την Ουκρανία. Θα γίνουν συνετά βήματα. Το αρχικό κεφάλαιο της εταιρείας προβλέπεται στο ένα εκατ. ευρώ. Τα πρόσωπα της ΔΕΠΕΝΕ διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα».
Από την πλευρά του, ο κ. Αντώνης Γεωργόπουλος, υποψήφιος πρόεδρος, τόνισε τα εξής:
«Σήμερα υπάρχει μια μη ομογενοποιημένη ευρωπαϊκή αγορά. Επίσης, ο ευρωπαϊκός νότος χαρακτηρίζεται από υστέρηση στο φυσικό αέριο και η χώρα μας βρίσκεται σε ακόμα κατώτερο σημείο. Υπάρχουν δυνατότητες απορρόφησης αερίου από αγορές της ΝΑ Ευρώπης. Υπάρχει δυνατότητα αξιοποίησης της γεωγραφικής θέσης της χώρας μας ως σταυροδρόμι. Υπάρχει και η πολιτική βούληση. Ο στρατηγικός στόχος είναι η υλοποίηση ενός η περισσότερων σχεδίων στο φυσικό αέριο. Σε βάθος τριετίας να προετοιμαστεί ένα μεγάλο σχέδιο και να υπάρξει αξιοποίηση τεχνογνωσίας με βάσει αυτό.
Τρία ζητήματα αφορούν την ΔΕΠΕΝΕ: Έμφαση στο αέριο, επενδύσεις στις αναπτυξιακές υποδομές της χώρας και συμμετοχές σε άλλες εταιρείες ως holding. Δεν απαιτούνται μεγάλα κεφάλαια για την εταιρεία και δεν θα έχει πάγια, θα εδρεύει στο υπουργείο».
Ο κ. Αργύριος Αργυρίου, υποψήφιος διευθύνων σύμβουλος, τόνισε τα εξής για την ΔΕΠΕΝΕ:
«Η σημασία της εταιρείας έγκειται στα εξής: Το πιο σημαντικό κέρδος από τη λειτουργία της είναι η αναβαθμιση της γεωπολιτικής σημασίας της χώρας, καθώς οι δρόμοι μεταφοράς της ενέργειας αλλάζουν διαρκώς. Επίσης θα είναι εφικτή η μεταφορά τεχνογνωσίας που δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα από τα έργα που έχουν πραγματοποιηθεί στη χώρα μας. Έτσι η Ελλάδα θα γίνει μεταφορικός κόμβος στην περιοχή. Στόχος είναι η διασφάλιση πολλαπλών πηγών και οδών μεταφοράς ενέργειας».
Χ.Λ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr