Η λειτουργία της νέας αυτής μονάδας από τα τέλη του 2012 έχει μετατρέψει ήδη τα ΕΛΠΕ σε εξαγωγικό όμιλο, χάρη στην παραγωγή προϊόντων υψηλών προδιαγραφών, και έχει στηρίξει τον όμιλο σε μια περίοδο κρίσης, οπότε η εγχώρια ζήτηση έφτασε στο ναδίρ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν κατά τη διάρκεια ξενάγησης των δημοσιογράφων στο διυλιστήριο της Ελευσίνας χθες στελέχη του ομίλου, το 50% της παραγωγής των ΕΛΠΕ διοχετεύτηκε σε αγορές του εξωτερικού με βασικότερη αυτή της Τουρκίας, όπου εμφανίζει σε ετήσια βάση ένα έλλειμμα της τάξεως των 10 εκατ. τόνων, αλλά και της Ευρώπης, η οποία εμφανίζεται ελλειμματική σε ντίζελ λόγω του κλεισίματος μεγάλων διυλιστηριακών μονάδων.
Ο διευθυντής σχέσεων του ομίλου με επενδυτές παρουσίασε στοιχεία μελέτης της Purvin & Gertz, που δείχνουν ότι η αγορά της Ευρώπης εμφανίζει μεγάλη αναντιστοιχία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, η οποία καλύπτεται από εισαγωγές ντίζελ και εξαγωγές βενζίνης. Οι εξαγωγές ντίζελ καλύπτονται κυρίως από τη Ρωσία, τη Β. Αμερική και από τη Μέση και Απω Ανατολή, και αποτελεί μια σημαντική αγορά για την εξαγωγή υψηλών προδιαγραφών ντίζελ από την παραγωγή του διυλιστηρίου της Ελευσίνας.
Το έλλειμμα αυτό της αγοράς της Ευρώπης, όπως και της Τουρκίας και κάποιων χωρών στη Β. Αφρική, μπορεί να διασφαλίσει την ανταγωνιστικότητα των ΕΛΠΕ τουλάχιστον έως το 2020, σύμφωνα με τον κ. Τσάιτα.
Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα εμφανίζεται την ίδια στιγμή η μόνη πλεονασματική χώρα σε ντίζελ στη Μεσόγειο και αυτό το οφείλει στην αναβάθμιση του διυλιστηρίου στην Ελευσίνα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr