Ο αγωγός θα έχει αρχική μεταφορική ικανότητα 10 δις. κυβικών μέτρων ετησίως με δυνατότητα διπλασιασμού της στο μέλλον ενώ στα συνοδευτικά έργα περιλαμβάνονται σταθμοί συμπίεσης στον Έβρο και τις Σέρρες, μετρητικός σταθμός στα Ελληνοτουρκικά σύνορα, βανοστάσια κλπ.
Πρόκειται για επένδυση ύψους 1,5 δις. ευρώ (για το ελληνικό τμήμα) από την οποία αναμένεται να δημιουργηθούν 2000 άμεσες και 10000 έμμεσες νέες θέσεις εργασίας.
Η απόφαση αφορά το ελληνικό τμήμα του αγωγού, μήκους 543 χλμ, από τους Κήπους του Έβρου έως τα Ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή Ιεροπηγής του Ν. Καστοριάς. Για την όδευση στα Τενάγη Καβάλας όπου είχαν δημιουργηθεί αντιδράσεις η απόφαση προβλέπει ότι ο αγωγός θα ακολουθήσει τη βόρεια εναλλακτική χάραξη, που βρίσκεται όπως επισημαίνεται εκτός Τεναγών (εκτός εδαφών τύρφης), ακολουθώντας κυρίως υφιστάμενους αγροτικούς δρόμους, αρδευτικά κανάλια και κατά μήκος της οριογραμμής αγροτεμαχίων, στην πεδιάδα των Φιλίππων.
Συγκεκριμένα η όδευση αρχίζει βόρεια του οικισμού Νέος Ζυγός, ακολουθεί διαδρομή νοτίως των Φιλίππων και των Κρηνιδών και εισέρχεται στο ΝΑ τμήμα του Αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων, διατρέχοντας σχεδόν παράλληλα το νότιο όριο της Αρχαιολογικής Ζώνης και στη συνέχεια ακολουθεί ΒΔ κατεύθυνση.
Ειδική πρόβλεψη υπάρχει για την προστασία δασών και αρχαιολογικών χώρων. Η εταιρία θα υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με τις Εφορείες αρχαιοτήτων ενώ προβλέπεται ότι σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια των εκσκαφικών εργασιών βρεθούν αρχαιότητες, οι εργασίες θα διακοπούν στο τμήμα που θα κρίνει απαραίτητο η αρμόδια Εφορεία για την προστασία των αρχαιοτήτων και θα ακολουθήσει επικαιροποίηση του Μνημονίου Συνεργασίας με τα νεότερα στοιχεία των εργασιών και διενέργεια ανασκαφικής έρευνας από ειδικό συνεργείο, αμειβόμενο από τις πιστώσεις του έργου.
Στον ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Statoil (20%), Fluxys (16%), Total (10%), E.ON (9%) και Axpo (5%).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr