Ωστόσο για τις λοιπές εγκαταστάσεις διακίνησης (διυλιστήρια, εταιρείες εμπορίας, βυτιοφόρα, πλοία μεταφοράς καυσίμων), ενώ έχει νομοθετηθεί η εγκατάσταση των συστημάτων, τα συστήματα δεν έχουν εγκατασταθεί είτε γιατί προβλέπεται μεταγενέστερη προθεσμία (όπως στις αποθήκες των εταιρειών), είτε επειδή η νομοθεσία δεν προβλέπει χρονοδιάγραμμα εφαρμογής είτε τέλος επειδή δεν έχει εκδοθεί η δευτερογενής νομοθεσία (υπουργικές αποφάσεις).
Επίσης το 70% των συστημάτων που έχουν μεν εγκατασταθεί δεν επικοινωνούν με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του υπουργείου Οικονομικών, λόγω τεχνικών προβλημάτων ή επειδή οι συγκεκριμένοι πρατηριούχοι δεν τα έχουν ενεργοποιήσει.
Αυτά υποστήριξαν σήμερα σε συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων-Εμπόρων Καυσίμων(ΠΟΠΕΚ), εκτιμώντας ότι η τελευταία κατηγορία πρατηριούχων είναι η πλέον «επικίνδυνη» καθώς στις υπόλοιπες περιπτώσεις ακόμη και αν δεν υπάρχει διασύνδεση τα στοιχεία καταγράφονται και είναι διαθέσιμα για έλεγχο.
Ανέφεραν ακόμη ότι δεν έχει εφαρμοστεί η νομοθεσία για την ιχνηθέτηση των καυσίμων, ενώ παραμένουν εκτός πρόβλεψης ελέγχου οι εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, των Μεγάλων Καταναλωτών και των πρατηρίων αφορολόγητων καυσίμων και υποστήριξαν ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση για την πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, φοροδιαφυγή, νοθεία, κλοπή).
Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας ανέφεραν ότι δεν είναι γνωστό, επίσημα σήμερα, πόσα πρατήρια έχουν εγκαταστήσει το σύστημα ελέγχου (η προθεσμία για το σύνολο της επικράτειας έληξε στις 27 Αυγούστου), σύμφωνα ωστόσο με τις εκτιμήσεις, περί το 10% των πρατηρίων δεν εγκατέστησαν τα συστήματα και έκλεισαν.
Κατήγγειλαν επίσης ότι η επιδότηση της εγκατάστασης από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ έχει θεσπιστεί, στην πράξη δεν έχει εισπραχθεί από τους πρατηριούχους. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΠΕΚ Γ. Ασμάτογλου, τον Ιούνιο με απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη, συγκροτήθηκε επιτροπή από επτά γραμματείς υπουργείων που εμπλέκονται στο ζήτημα, η οποία όμως δεν έχει συνεδριάσει ακόμη. Η απώλεια εσόδων του Δημοσίου από την παράνομη διακίνηση καυσίμων σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΠΟΠΕΚ κυμαίνεται στο 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως.
Αναφορικά με το πετρέλαιο θέρμανσης το αίτημα της ΠΟΠΕΚ είναι η επαναφορά του φόρου στο επίπεδο του 2011 (60 ευρώ ανά χιλιόλιτρο) χαρακτηρίζοντας ανεπαρκείς τις προτάσεις για μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης κατά 20%. Με τη μείωση του φόρου στα 60 λεπτά η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης διαμορφώνεται κοντά στα 90 λεπτά το λίτρο, έναντι 1,25- 1,3 ευρώ, αν παραμείνει το ισχύον καθεστώς ή με μικρή μείωση του φόρου.
Όπως ανέφερε η Ομοσπονδία, η εξίσωση των φόρων με το πετρέλαιο κίνησης στα 330 ευρώ ανά χιλιόλιτρο οδήγησε σε απώλεια εσόδων του Δημοσίου λόγω μείωσης της κατανάλωσης ύψους 750 εκατ. ευρώ στο διάστημα 2012-2014. Απέδωσαν δε την αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου κίνησης, μεταξύ άλλων, στο γεγονός ότι πολλοί επαγγελματίες αγόραζαν πετρέλαιο κίνησης αντί για θέρμανσης, προκειμένου να εκπέσουν του ΦΠΑ. Κατήγγειλαν τέλος διαγραφή προστίμων μεγάλων επιχειρήσεων καυσίμων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr