Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Επίσης είναι σε εξέλιξη διαβούλευση για την καταβολή ποσών ως ενοικίου ή αποζημιώσεων σε 12000 ιδιοκτησίες στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας απ΄ όπου διέρχεται ο αγωγός. Η συζήτηση όπως σημείωσε ο επικεφαλής του ΤΑΡ γίνεται και με τους καλλιεργητές, καθώς σε πολλές περιπτώσεις δεν συμπίπτουν οι ιδιοκτήτες με όσους καλλιεργούν τη γη. Επίσης εξαντλητική διαβούλευση, όπως τόνισε, γίνεται για τη βελτιστοποίηση της διαδρομής του αγωγού.
«Εξετάζουμε τις επιπτώσεις που θα έχει στις τοπικές κοινότητες, πρέπει αυτό να το αποτιμήσουμε και ήδη έχουμε προχωρήσει σε 40 προσαρμογές» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Τάνγκλαντ, που εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι σε σχέση με την όδευση του αγωγού από την περιοχή των Τεναγών του Δήμου Καβάλας θα βρεθεί λύση. Αντίστοιχα εκτιμάται ότι θα βρεθεί λύση στην περιοχή San Foca της Ιταλίας, που προσγειώνεται ο αγωγός, όπου με επικεφαλής τον δήμαρχο της περιοχής έχουν εκφραστεί αντιδράσεις για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από το έργο. Εκεί εξετάζεται η παράκαμψη της περιοχής μέσω ενός μικρού τούνελ που θα βγαίνει στην ακτή, ενώ επανεξετάζονται παράλληλα και οι πέντε εναλλακτικές που μελέτησε αρχικά η εταιρεία, αναζητώντας έδαφος για την κατάληξη του αγωγού.
Η κατασκευή του έργου αναμένεται στα τέλη του 2015 με αρχές του 2016, ενώ όπως τόνισε ο κ. Τάντγκλαντ η σημασία της στήριξης της ελληνικής κυβέρνησης στο έργο ήταν μεγάλη, κάτι που όπως σημείωσε λειτούργησε καθοριστικά για την επιλογή του από την κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ. Επιπλέον ζήτησε τη συνέχισή της, σημειώνοντας ότι την έχει ανάγκη για την ολοκλήρωσή του. Ο ίδιος είπε ότι το 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια που θα επενδυθεί στην Ελλάδα αποτελεί τη μεγαλύτερη ξένη επένδυση που γίνεται εδώ και χρόνια στη χώρα, η οποία θα λειτουργήσει με πολλαπλασιαστή 5 για την εθνική οικονομία. Στην πρώτη φάση του έργου 2.000 εργαζόμενοι θα απασχοληθούν.
Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ελληνικές εταιρίες που πληρούν τις προδιαγραφές για την κατασκευή κάποιων τμημάτων του έργου καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια από την κοινοπραξία, σύμφωνα με πληροφορίες, για αναζήτηση λύσεων για τη συμμετοχή στους διαγωνισμούς όσο γίνεται περισσότερων ελληνικών εταιρειών. Η κοινοπραξία, επίσης, βρίσκεται σε συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση ώστε να διασφαλιστεί η συμμετοχή ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών σε έργα οδοποιίας στην Αλβανία.
Σημειώνεται ότι ήδη στην Αλβανία εταιρίες όπως ο Άκτωρ εκτελούν μείζονα έργα οδοποιίας.
Γ.Α.