Σημειώνεται ότι οι εκτιμήσεις ποικίλουν καθώς κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποίησε η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη, ανακοινώθηκε ότι 2.000 βενζινάδικα αναγκάστηκαν να κλείσουν λόγω της οικονομικής κρίσης, καθώς η πτώση ζήτησης στο πετρέλαιο θέρμανσης έχει πέσει κατά 75%.
Πάντως σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε ο κ. Σκορδάς και βασίζονται στα δεδομένα του υπ. Οικονομικών η συνολική κατανάλωση καυσίμων έφτασε πέρυσι τα 7.110.799 μ.τ. από 8.665.633 μ.τ. το 2011.
Στα επιμέρους καύσιμα η εικόνα διαμορφώθηκε ως εξής:
- Βενζίνη 2.901.768 μτ μείωση 13% από το 2011 (3.324.515)
- Diesel κίνησης 2.073.867 μτ μείωση 6% από το 2011 (2.203.036)
- Diesel θέρμανσης 1.922.064 μτ μείωση 33% από το 2011 (2.882.573)
- Μαζούτ 213.100 μτ μείωση 17% από το 2011 (255.509)
Από τα επιμέρους στοιχεία ο μοναδικός δείκτης που εμφανίζει αύξηση σε σύγκριση με το 2011 είναι η κατανάλωση diesel κίνησης στην Αττική που ενισχύθηκε κατά 1% (περίπου 6 χιλιάδες μετρικοί τόνοι αύξηση) γεγονός που αποδίδεται στην άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης. Δεν ισχύει το ίδιο για τη Θεσσαλονίκη όπου παρά την άρση της απαγόρευσης υπήρξε μείωση 11% στο diesel κίνησης.
Γενικά τα στοιχεία της κατανάλωσης καυσίμων στην Αττική κινούνται καλύτερα συγκριτικά με τη Θεσσαλονίκη και την επαρχία. Για παράδειγμα η υποχώρηση στη βενζίνη στην Αττική ήταν 4% και στη Θεσσαλονίκη 24%. Ακόμη και στο πετρέλαιο θέρμανσης η Αττική κινήθηκε ελαφρά κάτω από το μέσο όρο (-30%) όταν η Θεσσαλονίκη με πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες βρέθηκε στο – 40% συγκριτικά με την κατανάλωση του 2011.
Όσο για την κατανάλωση μαζούτ, που σημειώνει τη δεύτερη μεγαλύτερη υποχώρηση πίσω από το θέρμανσης, εκεί αποτυπώνεται ανάγλυφα η συρρίκνωση του βιοτεχνικού και βιομηχανικού ιστού της χώρας. Στην Αττική η μείωση ήταν 19% και στη Θεσσαλονίκη 29%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr