Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Η κατανάλωση ρεκόρ του 2011, εξηγείται από την έναρξη λειτουργίας νέων μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, οι οποίες απορροφούν και τις μεγαλύτερες ποσότητες του καυσίμου, ενώ ακόμη η κρίση δεν είχε επηρεάσει τόσο πολύ τις μεταποιητικές επιχειρήσεις. Από το Σεπτέμβριο του 2011 και μετά, όταν επιβλήθηκε η βαριά φορολογία στο φυσικό αέριο και τον ηλεκτρισμό, οι περισσότερες βιομηχανίες μείωσαν σταδιακά την παραγωγή τους και την κατανάλωση φυσικού αερίου, μη μπορώντας να σταθούν στον ανταγωνισμό, λόγω του υψηλού ενεργειακού κόστους.
Τα παραπάνω γίνονται εμφανή στα στοιχεία μέσης ημερήσιας κατανάλωσης που καταγράφεται σε χαρακτηριστικά σημεία εξόδου του συστήματος, από τα οποία τροφοδοτείται μεγάλος αριθμός χρηστών. Για παράδειγμα στο σημείο εξόδου «Αθήνα» από όπου τροφοδοτείται το μεγαλύτερο μέρος του πολεοδομικού συγκροτήματος της Πρωτεύουσας, η μέση ημερήσια κατανάλωση το 2010 400.500 κυβικά μέτρα, το 2011 μειώθηκε σε 288.750 κ.μ. και το 2012 σε 253.750 κ.μ.
Στο σημείο εξόδου «Θεσσαλονίκη» οι αντίστοιχες ποσότητες ήταν 420.00 κ.μ., 332.500 κ.μ. και 306.250 κ.μ. Επίσης στο σημείο εξόδου «Οινόφυτα», από όπου τροφοδοτούνται πολλές βιομηχανίες, 250.250 κ.μ., 245.000 κ.μ. και 227.500 κ.μ.
Για το 2013, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, η κατανάλωση φυσικού αερίου θα μειωθεί ακόμη περισσότερο, καθώς οι χειμερινοί μήνες του έτους ήταν αρκετά ήπιοι, ενώ η μεγάλη διείσδυση των ΑΠΕ, υποκαθιστά ηλεκτρική ενέργεια που παράγουν οι συμβατικές μονάδες.
Σε ό,τι αφορά στις πηγές προμήθειας φυσικού αερίου, μέσω αγωγών η ΔΕΠΑ παρέλαβε 2,3 δισ. κυβικά από Ρωσία και 0,58 δισ. κυβικά από Τουρκία. Οι αντίστοιχες ποσότητες το 2011 ήταν 2,7 δισ. και 0,68 δισ. και το 2011 2,0 και 0,6 δισ. Οι εισαγωγές υγροποιημένου αερίου ανήλθαν σε 1,24 δισ. κυβικά μέτρα, έναντι 1,13 το 2011. Από την ποσότητα υγροποιημένου αερίου, περίπου το 30% εισήχθη από την μόνη μέχρι στιγμής εταιρεία που πραγματοποιεί εισαγωγές, την Μ+Μ μικτή εταιρεία των ομίλων Μοτορ Οιλ και Μυτιληναίου.