Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή, οι οφειλές των πελατών Υψηλής Τάσης ανέρχονταν μέχρι τον Νοέμβριο του 2012 σε 293,8 εκατομμύρια ευρώ και των πελατών Μέσης Τάσης σε 211,1 εκατομμύρια ευρώ. Από τα χρέη των πελατών Μέσης Τάσης, το 35% προέρχεται από το Δημόσιο, τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και αγροτικούς πελάτες, ενώ, το υπόλοιπο 65% προέρχεται από επιχειρήσεις (πλην Δημοσίου).
Επίσης, μέχρι τον Νοέμβριο του 2012 οι οφειλές των πελατών Χαμηλής Τάσης με συμβόλαια σε ισχύ ανέρχονταν σε 530,5 εκατομμύρια ευρώ, των πελατών Χαμηλής Τάσης που έχει διακοπεί το συμβόλαιο τους σε 169,9 εκατομμύρια ευρώ και του Δημοσίου σε 65,9 εκατομμύρια ευρώ. Από τα χρέη των πελατών στη Χαμηλή Τάση με συμβόλαιο σε ισχύ το 46,51% προερχόταν από οικιακούς πελάτες, το 3,22% από βιομηχανικούς, το 42,61% από εμπορικούς και το 7,66% από αγροτικούς.
Ειδικά, για τα χρέη του Δημοσίου στη Χαμηλή και Μέση Τάση αναφέρεται, ότι τα 31,15 εκατομμύρια ευρώ είναι συγκεντρωτικοί λογαριασμοί (υπουργεία κ.λπ.). Τα 4,7 εκατομμύρια ευρώ είναι από υποχρέωση της πολιτείας για τους σεισμόπληκτους της Αττικής. Τα 11,41 εκατομμύρια ευρώ οφείλονται από φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα και βρίσκονται σε φάση δικαστικής διεκδίκησης και τα 18,60 εκατομμύρια ευρώ είναι οφειλές από τις περιφέρειες του Δημοσίου (ηλεκτροφωτισμός εθνικών οδών).
Όπως διευκρινίζει ο πρόεδρος της ΔΕΗ, η διαδικασία είσπραξης των λογαριασμών ακολουθεί τις ρυθμίσεις της Επιχείρησης και τον ισχύοντα Κώδικα Προμήθειας που εφαρμόζονται ενιαία από το 2007, ενώ, μετά τη λήξη των προθεσμιών και εφόσον οι λογαριασμοί δεν εξοφληθούν, εφαρμόζονται όλες οι νόμιμες ενέργειες που προβλέπονται από τη Σύμβαση Προμήθειας με τους πελάτες της ΔΕΗ και τον Κώδικα Προμήθειας, μη αποκλειομένης και της διακοπής του ρεύματος.
«Βεβαίως, ειδικές περιπτώσεις αιτημάτων πελατών μας καθώς και φορέων που τους εκπροσωπούν για διακανονισμό οφειλών, λόγω των αντικειμενικών αδυναμιών και της σημερινής οικονομικής συγκυρίας, αντιμετωπίζονται με τη δέουσα προσοχή από τα τοπικά μας καταστήματα» αναφέρει ο κ. Ζερβός και επισημαίνει ότι πρόσφατα το ΔΣ ενέκρινε νέα διαδικασία διακανονισμών ανάλογα με την κατηγορία στην οποία εντάσσονται οι πελάτες.
Σε κάθε περίπτωση η ρευστοποίηση των οφειλών αποτελεί προτεραιότητα για τη ΔΕΗ και στο πλαίσιο αυτό, «έχει επανειλημμένως ενημερωθεί, μέσω επιστολών, η πολιτική και διοικητική ιεραρχία των φορέων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα για τη συνδρομή τους στη ρύθμιση των οφειλών τους και έχει προταθεί από πλευράς ΔΕΗ ως λύση, σταδιακός συμψηφισμός με αντίστοιχες οικονομικές υποχρεώσεις της ΔΕΗ προς το ελληνικό Δημόσιο» επισημαίνει ο πρόεδρος της επιχείρησης.
Μάλιστα, ο κ. Ζερβός περιγράφει ότι «γίνονται συνεχείς τηλεφωνικές επικοινωνίες και γραπτές οχλήσεις με τη μορφή εξωδίκων, και σε αρκετές περιπτώσεις έχει κινηθεί, από πλευράς ΔΕΗ, η δικαστική διαδικασία διεκδίκησης των οφειλών τους».
Στο έγγραφο γίνεται ειδική μνεία στις οφειλές νοσηλευτικών ιδρυμάτων, όπου δεν είναι ευχερής η «αποκοπή» τους λόγω χρέους, με αποτέλεσμα να αποδυναμώνεται η διαπραγματευτική δυνατότητα της ΔΕΗ. Ο πρόεδρος της επιχείρησης ενημερώνει στο σημείο αυτό, ότι η ΔΕΗ έχει ζητήσει τη συνδρομή της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας, προκειμένου τα χρέη να διευθετηθούν με βιώσιμους διακανονισμούς.
Όσον αφορά μεγάλες οφειλές ιδιωτών, ο κ. Ζερβός διαβεβαιώνει ότι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες ρύθμισης των χρεών τους, είτε μέσω δικαστικής οδού, είτε μέσω έγκρισης διακανονισμών από τη διοίκηση της ΔΕΗ, είτε μέσω εξωδικαστικής επίλυσης με υπογραφή σχετικών συμβάσεων, είτε, τέλος, με παραπομπή της διαφοράς στη διαιτησία της ΡΑΕ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr