Από τα παραπάνω στοιχεία εξαιρείται η Shell η ιδιαίτερα υψηλή κερδοφορία της οποίας οφείλεται στη μεταβίβαση οικονομικών δικαιωμάτων χρήσεως σημάτων και ο συνυπολογισμός των αποτελεσμάτων της κάνει τη σύγκριση των στοιχείων μη συγκρίσιμη.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι και κατά τη περυσινή χρήση είχε καταγραφεί μείωση κερδοφορίας της τάξεως του 16%. Τόσο η περυσινή όσο και η φετινή μείωση κερδών αποδίδεται στο γεγονός ότι οι υψηλότερες τιμές με τις οποίες οι εταιρείες αγόρασαν από τα διυλιστήρια «ροκάνισαν» τα κέρδη των εταιρειών εμπορίας, αφού η συντριπτική πλειοψηφία αυτών εξακολούθησαν να συμμετέχουν σε έναν αδυσώπητο πόλεμο τιμών.Ενδεικτικό των δυσκολιών της αγοράς είναι το γεγονός ότι από το σύνολο των εταιρειών του δείγματος, οι 23 εμφάνισαν μείωση κερδών ενώ 13 παρουσίασαν ζημιές.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα έρευνας της StatBank,το 2005 οι συνολικές πωλήσεις 54 εκ των ισχυρότερων εταιρειών εμπορίας καυσίμων διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των 7,86 δισεκατομμυρίων ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 30% σε σχέση με το 2004. Εάν σε αυτό συνυπολογιστεί και ο τζίρος της Shell και της Αρετάκης ΑΕΕ (πρώτη υπερδωδεκάμηνη εταιρική χρήση) τότε ο συνολικός τζίρος που διαχειρίστηκαν οι 56 μεγαλύτερες εταιρίες καυσίμων λιπαντικών ανήλθε σε 9,3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Αντιστοίχως, τα συνολικά καθαρά κέρδη των 54 εταιρειών με συγκρίσιμα στοιχεία μειώθηκαν κατά 27,2% για να διαμορφωθούν στο επίπεδο των 95,2 εκατομμυρίων ευρώ. Εάν σε αυτά συνυπολογίσει κανείς και τα κέρδη της Shell και της Αρετάκης τότε η συνολική κερδοφορία ανέρχεταισε 189,7 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με την έρευνα της Stat Bank, τα γεγονότα που ξεχωρίζουν και ταυτοχρόνως σηματοδοτούν την πορεία της αγοράς και του ανταγωνισμού είναι τα παρακάτω:
* Στο σύνολό τους οι ελληνικές επιχειρήσεις διεύρυναν το μερίδιο αγοράς τους, αποσπώντας πολύτιμους πόντους από τα δύο πολυεθνικά συγκροτήματα που δραστηριοποιούνται στηχώρα μας. Η πολιτική των χαμηλών τιμών θα αποτελέσει τον βασικό μοχλό ανακατανομής των μεριδίων αγοράς και κατά το 2006.
* Η πολυεθνική Shell εμφάνισε σοβαρή αύξηση στη κερδοφορία της, γεγονός που οφείλεται στην εισροή έκτακτων εσόδων από μεταβίβαση οικονομικών δικαιωμάτων χρήσεως σημάτων
* Η Aegean Oil συνεχίζοντας τη θεαματική της πορεία εμφάνισε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων (57,5%) μεταξύ των μεγάλων εταιρειών εμπορίας καυσίμων.
* Από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου τις μεγαλύτερες αυξήσεις πωλήσεων εμφάνισαν οι ΕΤΕΚΑ, Revoil και Cyclon.
Οι εταιρείες
Στην καταγραφή των επιδόσεων των εταιρειών αξίζει να αναφερθεί ότι οι αλλαγές που έχουν γίνει λόγω της εφαρμογής των διεθνών λογιστικών προτύπων έχουν οδηγήσει σε διαφοροποιήσεις στην τελική κατάταξη, αφού άλλες εταιρείες υπολογίζουν τους δασμούς στον κύκλο εργασιών τους ενώ άλλες όχι. Έτσι,
* Η κρατικών συμφερόντων ΕΚΟ διατήρησε την πρωτιά της στον κλάδο μειώνοντας ωστόσο τις επιδόσεις της στο επίπεδο της κερδοφορίας.
* Η εν Ελλάδι θυγατρική της πολυεθνικής BP εμφάνισε υποχώρηση στην κερδοφορία της αν και αυτή εξακολουθεί να κινείται στα επίπεδα των 34 εκατομμυρίων ευρώ. Η επιχείρηση εξακολουθεί να κατέχει δεσπόζουσα θέση με ανοδική πορεία στην εγχώρια αγορά γεγονός που συνδέεται με την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων τόσο στο δίκτυο όσο και τον τομέα μεταφοράς καυσίμων.
*Η Shell εμφανίζει ελαφρά άνοδο των πωλήσεών της, υποδεέστερη όμως του μέσου όρου αύξησης του τζίρου της αγοράς.
* Η εταιρεία Jetoil των αδελφών Νίκου και Κυριάκου Μαμιδάκη βελτίωσε σταθερά τις επιδόσεις της, κατορθώνοντας μάλιστα να αυξήσει αισθητά κύκλο εργασιών και καθαρή κερδοφορία.
* Σε θετική τροχιά κινήθηκε η Avin του ομίλου της Μότορ Όιλ η οποία αύξησε τον
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr