Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο εισηγητής Γιώργος Στασινόπουλος, οικονομολόγος, για πολλά χρόνια διευθύνων σύμβουλος μεγάλης βιομηχανίας πλαστικών και αντιπρόεδρος παλαιότερα του ΣΒΠΕ, ανέλυσε πώς η εξοικονόμηση ενέργειας εκτός από το οικονομικό όφελος έχει και προφανές περιβαλλοντικό όφελος και συντελεί στη βελτίωση των δεικτών ESG των επιχειρήσεων, οι οποίοι αποκτούν συνεχώς μεγαλύτερη σημασία.
Ο κύριος άξονας του σεμιναρίου ήταν η σύνδεση κατανάλωσης ενέργειας και ποσότητας
Η διαχρονική παρακολούθηση της Ειδικής Κατανάλωσης Ενέργε
Στο σεμινάριο παρουσιάστηκαν μέθοδοι για την εξοικονόμηση ενέργειας ξεκινώντας από αυτές που δεν χρειάζονται επενδύσεις και αλλαγές στην παραγωγική διαδικασία, αλλά αναζήτηση και εξάλειψη μορφών σπατάλης–όπως είναι οι απώλειες πεπιεσμένου αέρα– προχωρώντας σε αυτές που μπορούν να γίνουν με αγορά εξοπλισμού –όπως η ανάκτηση της θερμότητας που μπορεί να υπάρχει ωςπαραπροϊόν μιας παραγωγικής διαδικασίας– και καταλήγοντας στην ένταξη της ενεργειακής παραμέτρου στον στρατηγικό σχεδιασμό μιας βιομηχανίας.
Τα παραπάνω αναλύονται λεπτομερώς και με παραδείγματα στο βιβλίο του εισηγητή Γιώργου Στασινόπουλου «Η Διοίκηση της μικρής και μεσαίας βιομηχανίας» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Παπαζήση. Πέρα από το θέμα της ενέργειας, ο συγγραφέας προτείνει μια σειρά από εργαλεία που θα μπορούσαν να βελτιώσουν τις οικονομικές επιδόσεις της μικρής και μεσαίας βιομηχανίας αυξάνοντας τις πωλήσεις, μειώνοντας το κόστος παραγωγής και αυξάνοντας τις τιμές μέσω της διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό.
Αντλώντας από την προσωπική του εμπειρία, ως διευθύνοντος συμβούλου μιας επιτυχημένης επιχείρησης, ο Γιώργος Στασινόπουλος εξετάζει μεθόδους επιλογής και διαχείρισης του προσωπικού, καθώς και συγκρότησης και λειτουργίας της ομάδας διοίκησης μιας εταιρείας. Τέλος, σχολιάζει, μερικές φορές με αιρετικό τρόπο, μια σειρά από κυρίαρχες απόψεις για τη διοίκηση των επιχειρήσεων χρησιμοποιώντας ιστορικές, πολιτικές και αθλητικές αναφορές που ξεκινούν από τον Ουίνστον Τσώρτσιλ και τον Καρλ Μαρξ και καταλήγουν στον Γιόχαν Κρόιφ και τον Μπομπ Ντίλαν.
Το βιβλίο αναπτύσσεται σε πέντε μέρη.
Το Πρώτο Μέρος αφορά τις πωλήσεις της επιχείρησης, οι οποίες είναι η αφετηρία για όλες τις άλλες δραστηριότητες. Το Δεύτερο Μέρος αφορά την προσπάθεια για μείωση του κόστους παραγωγής των προϊόντων της επιχείρησης. Το Τρίτο Μέρος αφορά την προσπάθεια να ξεχωρίσει η επιχείρηση από τον ανταγωνισμό, για να μπορέσει να αποκτήσει λόγο στον καθορισμό της τιμής των προϊόντων της. Το Τέταρτο Μέρος καλύπτει ό,τι έχει σχέση με το ανθρώπινο δυναμικό μιας επιχείρησης. Το Πέμπτο Μέρος… αποκαλύπτει το «μυστικό της επιτυχίας» για τις επιχειρήσεις και κάνει ορισμένες προτάσεις για το πώς πρέπει να λειτουργεί η ηγεσία μιας εταιρείας, ενώ εξετάζει ορισμένα συστήματα παραγωγής και ποιότητας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr