Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ομίλου, κύριος Μιχάλης Στασινόπουλος, η ομπρέλα του αποτελείται από εταιρείες που έχουν μεγαλώσει οργανικά, βασιζόμενες στη εξωστρέφεια, γεγονός που τους επέτρεψε να αναπτυχθούν. Να σημειωθεί ότι η ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ, όπως ανέφερε ο κ. Στασινόπουλος, έχει υλοποιήσει επενδύσεις της τάξεως του 1,5 δισ. ευρώ από τον Σεπτέμβριο του 2013 οπότε η έδρα της ΒΙΟΧΑΛΚΟ μεταφέρθηκε στο Βέλγιο.
Επιπλέον, όπως σημείωσε, το μεγαλύτερο asset για τον όμιλο, είναι οι άνθρωποι, οι οποίοι ενεργούν ως σύνολο, με γνώμονα την κουλτούρα του και παράλληλα έχοντας τόλμη, παίρνοντας πρωτοβουλίες και παρέχοντας αξιοπιστία.
Η ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ εφιστά ιδιαίτερη προσοχή στην πράσινη και κυκλική οικονομία, καθώς και την ενεργειακή αποδοτικότητα, με εύρος δράσεων, σύμφωνα με τον κ. Στασινόπουλο.
Μάλιστα, ο κύριος Σπυρίδων Κοκκόλης οικονομικός διευθυντής του ομίλου, ανέδειξε περαιτέρω τη δυναμικότητά του, καθώς αποκάλυψε, πως όχι μόνο έχει ανακάμψει πλήρως από την πανδημική κρίση, αλλά έχει καταφέρει να παράξει 91.000 τόνους επιπλέον από το 2019.
Επενδύσεις ορόσημο
Όλα τα παραπάνω, κάθε άλλο παρά τυχαία δεν είναι, καθώς ο όμιλος κάνει στρατηγικές επενδύσεις που έχουν ως απόρροια τη συνεχή εξέλιξή του.
Αναλυτικότερα, το τελευταίο διάστημα, μόνο η Elval, έχει κάνει επενδύσεις 250 εκατομμυρίων ευρώ.
Τα 150 εκατομμύρια, ποσό επενδύσεων που έχουν ήδη ολοκληρωθεί, αντιστοιχούν στην εγκατάσταση του πιο σύγχρονου θερμού έλαστρου στην Ευρώπη και την Αμερική ενώ τα υπόλοιπα 100 είναι πρόσθετες επενδύσεις για την επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας κατά 73%, με 520.000 τόνους δυναμικότητας έτοιμου προϊόντος, οι οποίες θα ολοκληρωθούν σε χρονική περίοδο δύο ετών.
Να σημειωθεί πως ως τώρα, η Elval, είναι υπεύθυνη, για την παραγωγή 350.000 τόνων, αριθμός που αντιστοιχεί στο 1% της παγκόσμιας παραγωγής των 30 εκατομμυρίων τόνων.
Η Elval επωφελείται από τη διεθνή τάση αύξησης της ζήτησης προϊόντων αλουμινίου
Η Elval είναι υπεύθυνη για την παραγωγή αλουμινίου σε λαμαρίνες και φύλα, απασχολώντας 1.150 εργαζόμενους σε 9 εργοστάσια σε όλη την Ελλάδα.
Με τη διαδικασία της θερμής έλασης, οι υπερσύγχρονες μηχανές που έχει στο δυναμικό της, φτάνουν το πάχος του μετάλλου στα 10-12 χιλιοστά, ενώ με τη ψυχρή έλαση, κάποια προϊόντα μπορούν να διαμορφωθούν στα 0,1 χιλιοστά.
Αφού φύγουν από το εργοστάσιο, τα προϊόντα κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούνται στις συσκευασίες τροφίμων και αναψυκτικών, στις θαλάσσιες και χερσαίες μεταφορές, στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, στη δόμηση και τις κατασκευές, σε διάφορες βιομηχανικές εφαρμογές και στις ΑΠΕ.
Έχει καταφέρει να είναι στην κορυφή της ευρωπαϊκής κατάταξης ως προς το μέγεθος της παραγωγικής δυναμικότητας θερμής έλασης, κατακτώντας τη δεύτερη θέση, ανάμεσα στους ανταγωνιστές της, αφού διαθέτει και λειτουργεί το πιο προηγμένο τετραπλό θερμό έλαστρο στον κόσμο.
Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι το 86% του κύκλου εργασιών της προέρχεται από πωλήσεις εκτός Ελλάδας σε περίπου 100 χώρες, καθώς και το ότι διαθέτει 800.000 τόνους παραγωγική δυναμικότητα θερμής έλασης που δίνει τη δυνατότητα για περαιτέρω επενδύσεις και μελλοντική ανάπτυξη.
Ειδικά η τελευταία πληροφορία, αφήνει πολλές υποσχέσεις για το μέλλον, αφού η ζήτηση των προϊόντων έλασης του αλουμινίου συνεχώς αυξάνεται.
Οι αρχικοί λόγοι είναι πως πρόκειται για ένα μέταλλο ελαφρύ, με δυνατότητα μορφοποίησης, που αντιστέκεται στη διάβρωση.
Την ίδια στιγμή όμως, νέα δεδομένα που πλαισιώνουν με ταχείς ρυθμούς την αγορά, φαίνεται πως αυξάνουν επιπλέον τη ζήτηση.
Το αλουμίνιο διακρίνεται για την αέναη ανακυκλωσιμότητά του και είναι κατάλληλη επιλογή για την κυκλική οικονομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, που όχι μόνο αποτελούν προτεραιότητες της εταιρείας, αλλά και λύση -μονόδρομο- για το μέλλον του πλανήτη.
Αναφορικά με τις συσκευασίες, είναι ιδανικό για την αντικατάσταση του πλαστικού, καθώς έχει ποσοστό ανακύκλωσης 76,1%, ενώ το πλαστικό μόλις 46,5%. Παράλληλα, το αλουμίνιο, όσες φορές και αν ανακυκλωθεί, δεν αλλοιώνεται.
Στην αυτοκινητοβιομηχανία, και συγκεκριμένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρησιμοποιείται ως αντικατάστατο του χάλυβα, με τη χρήση όμως, διπλάσιας ποσότητας. Ακόμη, με το αλουμίνιο μειώνεται το βάρος του αυτοκινήτου έως και 500 κιλά, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και άρα και των ρύπων.
Halcor: Ο πρωταθλητής της Ευρώπης
H Halcor είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σωλήνων χαλκού στην Ευρώπη, με παραγωγή τεσσάρων τύπων προϊόντος και με εξαγωγές που αντιπροσωπεύουν το 80% του συνολικού τζίρου σε 80 χώρες.
Είναι υπεύθυνη για την τροφοδοσία της κατασκευαστικής βιομηχανίας κινητήρων με μπάρες από ειδικό κράμα ορείχαλκου για δημιουργία οδηγών βαλβίδων, ενώ παράλληλα, τροφοδοτεί και τη βιομηχανία κατασκευής ηλεκτρικών ακροδεκτών καλωδίων με σωλήνες άνευ ραφής από ειδική ποιότητα καθαρού χαλκού. Ο όμιλος, έχει και τη δυνατότητα μέσω των θυγατρικών του κλάδου χαλκού, να τροφοδοτεί τη βιομηχανία αυτοκινήτων με προϊόντα έλασης ή λάμες για ηλεκτρικούς συνδέσμους, πόλους μπαταριών, ζυγούς διανομής ισχύος, ηλεκτρονόμους, διακόπτες, ασφάλειες, κουτιά διανομής ρεύματος αλλά και σύρματα περιελίξεων για ηλεκτρικά μέρη αυτοκινήτων.
Όπως με το αλουμίνιο, έτσι και με το χαλκό, η ζήτηση, βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Αυτό οφείλεται στην αστικοποίηση, τις επενδύσεις σε ΑΠΕ και τις υποδομές σε δίκτυα ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, στην αύξηση της ζήτησης για καλώδια και HF (High-Frequency) καλώδια, καθώς και τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πιο συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται έως και 4 φορές παραπάνω χαλκό σε σχέση με τα συμβατικά, ενώ το μέταλλο χρησιμοποιείται και στη διαδικασία επαναφόρτισης μπαταριών και αυτοματοποίησης των λειτουργιών.
Όπως γίνεται κατανοητό, παρότι στελέχη του ομίλου σημειώνουν πως η πανδημία θα αφήσει το αποτύπωμά της για τουλάχιστον 3-4 χρόνια στον κλάδο της ενέργειας, η ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ, έχοντας πλάνο και κάνοντας μία συντονισμένη προσπάθεια, συνεχίζει να πρωτοπορεί και να παραμένει στην κορυφή.
Χριστίνα Περλέγκα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr