Ειδικότερα, τα στοιχεία της έρευνας IHS Markit υπέδειξαν επιδείνωση των λειτουργικών συνθηκών στον ελληνικό μεταποιητικό τομέα τον Μάρτιο, δίνοντας ένα τέλος στην περίοδο περίπου τριών ετών συνεχούς ανάπτυξης.
Η συνολική συρρίκνωση ήταν αποτέλεσμα της έντονης μείωσης της παραγωγής και των νέων παραγγελιών, καθώς η έξαρση της επιδημίας του κορονοϊού 2019 (COVID19) προκάλεσε το κλείσιμο των εργοστασίων και την έντονη μείωση της ζήτησης από το εσωτερικό και το εξωτερικό.
Κατά συνέπεια, οι εταιρείες περιόρισαν τον αριθμό των εργαζομένων με απότομο ρυθμό λόγω του μειωμένου όγκου των παραγγελιών και της σημαντικής πτώσης των αδιεκπεραίωτων εργασιών. Η επιχειρηματική εμπιστοσύνη καταγράφηκε αρνητική στο τέλος του πρώτου τριμήνου, λόγω του φόβου για πιθανό κλείσιμο και για τη διάρκεια που θα έχουν οι συνέπειες του ιού στην οικονομία.
Εν τω μεταξύ, οι τιμές χρέωσης υποχώρησαν με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί σε διάστημα τεσσάρων και πλέον ετών, παρά τις υψηλότερες τιμές εισροών, καθώς οι εταιρείες προσπάθησαν να προσελκύσουν νέες παραγγελίες.
Υποχώρησε στο 42,5 ο δείκτης ΡΜΙ της IHS Markit
Ο εποχικά προσαρμοσμένος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών της IHS Markit για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα (Purchasing Managers’ Index® – PMI®) –ένας σύνθετος δείκτης που έχει σχεδιαστεί για να μετρά την απόδοση της μεταποιητικής οικονομίας– έκλεισε στις 42,5 μονάδες στο τέλος του πρώτου τριμήνου, σημαντική μεταστροφή από τις 56,2 μονάδες του Φεβρουαρίου.
Τα τελευταία στοιχεία υπέδειξαν δριμεία επιδείνωση της υγείας του μεταποιητικού τομέα στην Ελλάδα, καθώς τον έπληξε η εξάπλωση της επιδημίας COVID-19. Η τιμή του κύριου δείκτη ενισχύθηκε από τους μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης προμηθειών (ένδειξη που είναι συνήθως συνδεδεμένη με βελτίωση της ζήτησης).
Κύριος παράγοντας της συνολικής υποχώρησης ήταν η σημαντική μείωση της παραγωγής σε ολόκληρο τον τομέα παραγωγής αγαθών. Τα τελευταία στοιχεία υπέδειξαν έντονη μεταβολή από τη δριμεία επέκταση του Φεβρουαρίου, καθώς η παραγωγή μειώθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από το απόγειο της κρίσης δημόσιου χρέους, τον Ιούλιο του 2015.
Οι Έλληνες κατασκευαστές μείωσαν τον αριθμό των εργαζομένων τους
Παράλληλα με το κλείσιμο των εργοστασίων, ανεπιβεβαίωτα στοιχεία ανέφεραν ότι στην ύφεση οδήγησε η δριμεία πτώση της ζήτησης από το εσωτερικό και το εξωτερικό. Η συρρίκνωση των νέων εργασιών ήταν επίσης έντονη, καθώς οι εταιρείες ανέφεραν ότι οι κύριοι συνεργάτες εξαγωγών και οι πελάτες από το εσωτερικό μείωσαν δραστικά ή ακύρωσαν τις παραγγελίες τους ενόψει της εξάπλωσης της επιδημίας COVID-19 και των μέτρων έκτακτης ανάγκης της κυβέρνησης.
Ως εκ τούτου, το σύνολο των πωλήσεων μειώθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Αύγουστο του 2015. Κατά συνέπεια, οι Έλληνες κατασκευαστές μείωσαν τον αριθμό εργαζομένων τους, καθώς η πτώση της ζήτησης από την πλευρά των πελατών μετά την έξαρση της επιδημίας COVID-19 και το αναξιοποίητο παραγωγικό δυναμικό επέτρεψαν στις εταιρείες να μειώσουν σημαντικά τον όγκο αδιεκπεραίωτων εργασιών με την απασχόληση μικρότερου αριθμού εργαζομένων.
Οι προβλέψεις σχετικά με τα επίπεδα παραγωγής μέσα στο επόμενο έτος ήταν απαισιόδοξες τον Μάρτιο, καθώς οι ανησυχίες σχετικά με τη διάρκεια του κλεισίματος των εταιρειών επηρέασαν αρνητικά το κλίμα που επικρατούσε στον κλάδο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr