Οι προτάσεις της εταιρείας
Βασική πρόταση της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. για τα μέτρα που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν αξία για τις εγκατεστημένες εντός ΟΥΔ επιχειρήσεις και παράλληλα να προσελκύσουν νέες επενδύσεις συγκαταλέγεται η θεσμοθέτηση της δυνατότητας των ΦΔΔ να λειτουργούν ως “one-stop-shop” για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις. Προϋπόθεση ενός τέτοιου μοντέλου αποτελεί η δυνατότητα των ΦΔΔ να πιστοποιούνται, εφόσον πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια, ως Ενδιάμεσοι Φορείς Διαχείρισης με αρμοδιότητα και στην αδειοδότηση των επιχειρήσεων που εγκαθίστανται και λειτουργούν εντός ΟΥΔ.
Η βελτίωση των υπαρχουσών και η ανάπτυξη νέων δημόσιων υποδομών για την εξυπηρέτηση των βιομηχανικών περιοχών και των ΟΥΔ κάθε είδους αποτελεί ένα δεύτερο ζήτημα προτεραιότητας, με οφέλη όχι μόνο για τις εγκατεστημένες σε ΟΥΔ επιχειρήσεις, αλλά και για τις τοπικές οικονομίες συνολικά. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται έργα υποδομής όπως η κατάλληλη σύνδεση με αυτοκινητόδρομο και σιδηροδρομικό δίκτυο, η ανάπτυξη εμπορευματικών λιμένων και τα δίκτυα οπτικών ινών.
Στις προτάσεις της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. εντάσσεται και η διεύρυνση των δραστηριοτήτων που επιτρέπεται να εγκαθίστανται σε Οργανωμένους Υποδοχείς Δραστηριοτήτων στον πρωτογενή τομέα. Ειδικότερα, η εγκατάσταση στους ΟΥΔ αγροκτηνοτροφικών επιχειρήσεων των οποίων τα παραγόμενα προϊόντα τυγχάνουν μεταποίησης - επεξεργασίας εντός των ΟΥΔ θα έδινε σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη του κλάδου. Στην ίδια κατεύθυνση εντάσσεται και η δυνατότητα εγκατάστασης μη μεταποιητικών δραστηριοτήτων του τριτογενούς τομέα (π.χ. logistics, φωτοβολταϊκών, παροχής υπηρεσιών) στο σύνολο της έκτασης υφιστάμενων επιχειρηματικών πάρκων που δεν έχουν προσελκύσει μεταποιητικές δραστηριότητες μετά από ικανό χρόνο λειτουργίας.
Τα σχέδια για το μέλλον
Αναφερόμενος στο πλάνο της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. για το μέλλον ο κ. Ψαθάς σημείωσε: «Η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. έχει αποδείξει την ικανότητά της να εξελίσσεται και να επεκτείνεται σε νέα πεδία δραστηριότητας και παράλληλα να έχει άριστα αποτελέσματα στον παραδοσιακό χώρο δραστηριοποίησής της, έχοντας καταφέρει να διαθέσει περισσότερο από το 85% της γης που της παραχώρησε ο νομοθέτης στα μέσα της δεκαετίας του ’60. Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε στον επανασχεδιασμό των στόχων και της στρατηγικής της εταιρείας, προς την κατεύθυνση του να την ξανακάνουμε κερδοφόρα και να την επαναφέρουμε σε τροχιά ανάπτυξης, προς όφελος των εγκατεστημένων επιχειρήσεων, του κλάδου της βιομηχανίας και της μεταποίησης, της εθνικής οικονομίας και, φυσικά, των μετόχων. Σε αυτή μας την προσπάθεια έχουμε την πλήρη στήριξη των μετόχων της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ., που αναγνωρίζουν τη δυναμική τόσο των έργων που έχουν ήδη μπει σε τροχιά υλοποίησης όσο και εκείνων που είναι ακόμη σε φάση σχεδιασμού».
Πάντως ένα από τα βασικά θέματα που έχει να διαχειριστεί η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ είναι η μη πληρωμή από επιχειρήσεις των «κοινοχρήστων» για υπηρεσίες που παρέχει η εταιρία στις 25 ΒΙΠΕ. Όπως είπε ο κ. Ψαθάς χτες κατά την παρουσίαση της εταιρίας αν και οι τιμολογήσεις για αυτές τις κοινόχρηστες υπηρεσίες ανέρχονται σε 9 εκ. ευρώ., η ΕΤΒΑ εισπράττει περί το 55% με 60% από αυτές τις βεβαιώσεις οφειλών. «Δεν θέλουμε να γυρίσουμε στο παρελθόν όπου το δημόσιο δεν εισέπραττε έσοδα και διέγραψε σε βάρος των φορολογουμένων 1,5 δισ. ευρώ», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ψαθάς, ο οποίος παράλληλα δήλωσε «ανοικτός σε συζήτηση με όποιους χρήστες αμφισβητούν την ορθότητα των χρεώσεων των υπηρεσιών μας».
Επιπλέον ο κ. Ψαθάς αναφέρθηκε στους βυρσοδέψες της Θεσσαλονίκης, λέγοντας ότι «η επιχειρηματική τους δραστηριότητα είναι ιδιαίτερη και ρυπογόνος. Για χρόνια ξέραμε ότι έριχναν τα λύματα τους στο Θερμαϊκό Κόλπο, χωρίς κυρώσεις. Όταν μετεγκαταστάθηκαν στην οργανωμένη βιομηχανική περιοχή της συμπρωτεύουσας δέχτηκαν να συμμετάσχουν σε έργο διαχείρισης των αποβλήτων τους ύψους 9 εκ ευρώ. Δεν πληρώνουν όμως και το επιβαρύνονται οι φορολογούμενοι», είπε κι επιπλέον πρόσθεσε πως «οφείλουν κι 1 εκ. ευρώ σε κοινόχρηστα».
Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο
Αναφερόμενος στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, ο κ. Ψαθάς υποστήριξε την ορθότητα του αρχικού κρατικού σχεδιασμού για τη δημιουργία ενός εμπορευματικού κέντρου κοντά στην Αττική, που αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το σύνολο των αποθηκευτικών χώρων που θα δημιουργηθούν με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του έργου, το 2021, έχουν ήδη ενοικιαστεί, ενώ έντονο ενδιαφέρον υπάρχει ήδη και για τους μισούς αποθηκευτικούς χώρους που θα δημιουργηθούν στο πλαίσιο της δεύτερης φάσης του έργου, μέχρι το 2023.
Το Επιχειρηματικό Πάρκο Εξυγίανσης Οινοφύτων
Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινήθηκε ο κ. Ψαθάς και αναφερόμενος στο Επιχειρηματικό Πάρκο Εξυγίανσης Οινοφύτων, το οποίο προέβλεψε ότι θα αποτελέσει πρότυπο και παράδειγμα προς μίμηση και για άλλες Άτυπες Βιομηχανικές Συγκεντρώσεις, όπως το Καλοχώρι στη Θεσσαλονίκη. Σε αυτό το πλαίσιο τόνισε την ανάγκη δημιουργίας ή αναβάθμισης των υπαρχόντων οργανωμένων χώρων για την εγκατάσταση βιομηχανικών, βιοτεχνικών και ευρύτερα μεταποιητικών επιχειρήσεων, ακόμη και επιχειρήσεων υπηρεσιών, κοντά σε κάθε σημαντική μητροπολιτική ενότητα, επισημαίνοντας τα οφέλη μιας τέτοιας πολιτικής για τις επιχειρήσεις, τους πολίτες, την τοπική και εθνική οικονομία και το περιβάλλον. Χαρακτηριστικά ανέφερε πως, εκτός από το ποσό των €85 εκατομμυρίων που θα επενδυθεί από ιδιώτες για την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού Πάρκου των Οινοφύτων, στην περιοχή θα επενδυθούν επιπλέον €140 εκατομμύρια σε έργα υποδομής, στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης για την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση της Λεκάνης Απορροής του Ασωπού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr