Ειδικότερα:
H εταιρεία «ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.» (RIC: AIAr.AT, Bloomberg: AIA.GA, ATHEX: ΔΑΑ), εφεξής «Εταιρεία» ή «ΔΑΑ», ανακοινώνει σήμερα τα οικονομικά αποτελέσματα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, τα οποία καταρτίστηκαν σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς.
Κύρια Σημεία
• Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 42,3 εκατ. ευρώ ή 16,8% σε 293,6 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2024, με τις ροές εσόδων Αεροπορικών και Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων να παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης κατά 16,0% καθώς και της δυναμικής ανάπτυξης εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες.
• Το Προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 183,4 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 16,6% σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2023, ενώ το περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA ανήλθε σε 62,5%.
• Τα Κέρδη μετά από Φόρους αυξήθηκαν κατά 12,8 εκατ. ευρώ σε 97,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15,2% σε σχέση με 84,3 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.
• Υγιής Χρηματοοικονομική θέση με καθαρό χρέος ύψους 781,3 εκατ. ευρώ και Δείκτη Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 2,0x.
Προοπτικές
Σύμφωνα με τον ΔΑΑ: “Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, η επιβατική κίνηση σημείωσε σημαντική αύξηση της τάξης του 16,0% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Μελλοντικά, αναμένουμε σταδιακή επιστροφή σε μονοψήφια ποσοστά αύξησης κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του έτους. Συνολικά, για όλο το 2024 αναμένουμε χαμηλό διψήφιο ποσοστό αύξησης της επιβατικής κίνησης.
Οι τάσεις αναφορικά με την επιβατική κίνηση του 2024, σε συνδυασμό με τις διαρκείς επιτυχημένες εμπορικές επιδόσεις και με τις απαιτήσεις για πρόσθετους πόρους, αναμένεται να επηρεάσουν την τάση των συνολικών οικονομικών επιδόσεων του έτους. Η ισχυρή οικονομική επίδοση υποστηρίζεται εν μέρει από την αξιοποίηση του προς ανάκτηση Μεταφερόμενου Ποσού (Carry Forward Amount), το οποίο σταδιακά μειώνεται. Για το έτος 2024, θα διατηρήσουμε υψηλό επίπεδο περιθωρίου προσαρμοσμένων κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (Adjusted EBITDA margin) το οποίο θα υπερβαίνει το 60%.
Συνεχίζουμε να διερευνούμε ένα πλήρες φάσμα επιχειρησιακών πρωτοβουλιών για τη βέλτιστη δυνατή εξισορρόπηση του επιπέδου εξυπηρέτησης και των οικονομικών επιδόσεων. Λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχή αύξηση της ζήτησης για πραγματοποίηση πτήσεων καθώς και τη προσφερόμενη χωρητικότητα της εναέριας κυκλοφορίας εκ μέρους του διαχειριστή της, η Εταιρεία υπέβαλε αίτημα και έλαβε την έγκριση της Αρμόδιας Αρχής για τη μεταβολή της κατηγορίας του αεροδρομίου από «μη Συντονισμένο» σε «αεροδρόμιο με ευκολίες προγραμματισμού πτήσεων» για τη θερινή περίοδο 2025, έτσι ώστε να αποφευχθεί η περαιτέρω επιβάρυνση των ωρών αιχμής και να υπάρξει ανάπτυξη των λιγότερο επιβαρυμένων ωρών κίνησης με ισόρροπο και ελεγχόμενο τρόπο.
Σε συνέχεια της απόφασης που ανακοινώθηκε στις 2 Ιουλίου 2024, ο ΔΑΑ θα προσαρμόσει το Τέλος Εξυπηρέτησης Επιβατών (ΤΕΕ), προκειμένου να αντισταθμίσει πλήρως τη σχετική μείωση του Τέλους Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕΑΑ), η οποία αναμένεται από την 1η Νοεμβρίου 2024, σύμφωνα με τον Νόμο 4465/2017.
Η υλοποίηση του Προγράμματος Επέκτασης του Αεροδρομίου, προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, με επιτυχή εκτέλεση μέχρι σήμερα των σχετικών μελετών και της έναρξης διαγωνισμών. Η χρηματοδότηση των επενδύσεων στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του Προγράμματος, επίσης προχωρά και αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους.
Τέλος, επιβεβαιώνουμε την πρόθεσή μας να προτείνουμε τη διανομή στους Μετόχους μας του μέγιστου επιτρεπόμενου ποσοστού των κερδών της Εταιρείας.”
Δείτε αναλυτικά εδώ τα οικονομικά αποτελέσματα 1ου εξαμήνου 2024 του ΔΑΑ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr