Επίσης τις επόμενες εβδομάδες , όπως ειπώθηκε, θα ξεκινήσει η κατασκευή του φωτοβολταϊκού πάρκου 35,5MWp εντός της περιμέτρου του Αεροδρομίου, το οποίο θα περιλαμβάνει σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρία 82MWh.
Προς την κατεύθυνση της επίτευξης του Οδικού Χάρτη Route 2025, βρίσκεται σε εξέλιξη μια σειρά δράσεων για την ηλεκτροκίνηση του στόλου των οχημάτων και τη δυνατότητα αντικατάστασης της κατανάλωσης φυσικού αερίου με αντλίες θερμότητας. Βρίσκεται επίσης σε συζήτηση με τις τράπεζες για την χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων.
Η κίνηση
Με βάση τα όσα είπε σε σχέση με την κίνηση ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), κ. Γιάννης Παράσχης, τα ρεκόρ του αεροδρομίου, που έφτασε το 2023 σε ιστορικά υψηλά με 28,2 εκατ. επιβάτες και έσοδα 603,7 εκατ. ευρώ, σε συνδυασμό με την πλήρη ανάκαμψη στις βασικές αγορές μετά την πανδημία, κατέστησαν το «Ελευθέριος Βενιζέλος» αεροδρόμιο – τρόπαιο.
Εν τω μεταξύ, η επιβατική κίνηση τους δύο πρώτους μήνες του έτους, έφτασε τα 3.209.546 επιβάτες από 2.805.537 επιβάτες το 2023, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 14,4%. Η ενίσχυση δε, ειδικά τον δεύτερο μήνα του έτους προήλθε σε διπλάσιο ποσοστό από τους επιβάτες εξωτερικού, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά 17% σε σχέση με το 9% της ανόδου των επιβατών εσωτερικού.
Για το 2023, όπως είπε, τα έσοδα του
ΔΑΑ αυξήθηκαν κατά 126,8 εκατ. ευρώ (+26,6%) σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ακολουθώντας αντίστοιχο ρυθμό με την αύξηση της επιβατικής κίνησης που κινήθηκε στο +24%. Δυναμική ανάπτυξη επέδειξαν τα έσοδα από εμπορικές δραστηριότητες, που αποτελούν και τη μερίδα του λέοντος στα έσοδα από μη αεροπορικές δραστηριότητες, που ανήλθαν σε 134,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 23,2%.
Πάντως, ο Διευθύνων Σύμβουλος του
ΔΑΑ δήλωσε ότι η επανεξέταση των στόχων για την επιβατική κίνηση του έτους θα πραγματοποιηθεί στο τέλος του πρώτου τριμήνου.
Το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν 367,2 εκατ. ευρώ, με άνοδο 16,7% σε σύγκριση με το 2022, ενώ το προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA ανήλθε σε 62,9%. Προκειμένου να διατηρήσει τα έσοδά του σε υψηλά επίπεδα, το αεροδρόμιο της Αθήνας, εφόσον μειωθεί -όπως προβλέπεται- το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίου από 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη σε 3 ευρώ, θα προσαρμόσει τις αεροπορικές χρεώσεις για να αναπληρώσει την απώλεια.
Γιώργος Αλεξάκης