Τα σχέδια του κλάδου των αερομεταφορών να μετακυλήσει το κόστος της απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα στους επιβάτες θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά το κόστος των εισιτηρίων για ορισμένες πτήσεις, όπως σημειώνει το Bloomberg.
Οι «πράσινες «επενδύσεις» για απαλλαγή από εκπομπές άνθρακα περίπου 25.000 αεροπλάνων στον εμπορικό στόλο παγκοσμίως που συνήθως μεταφέρουν περίπου 4 δισεκατομμύρια ανθρώπους το χρόνο και καίνε σχεδόν 100 δισεκατομμύρια γαλόνια αεριωθούμενων κηροζίνης αναμένεται να γίνουν μέχρι το 2050.
Το σύνολο σχεδόν θα επενδυθεί στη βιώσιμη παραγωγή καυσίμων και την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, σύμφωνα με την McKinsey&Co. Πρόκειται για ένα τεράστιο ποσό που θα μπορούσε να εξαφανίσει τα παγκόσμια έσοδα αεροπορικών εταιρειών στην καλύτερη για μία δεκαετία.
Λιγότερα δρομολόγια και αεροπορικές εταιρείες
Οι αερομεταφορείς βιώνουν ξαφνικά… περιβαλλοντική πίεση, με τις κυβερνήσεις να θέτουν προθεσμίες και τους ακτιβιστές να εφιστούν όλο και πιο έντονα την προσοχή στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Οι θερμοκρασίες- ρεκόρ αποδεικνύουν ότι οι ανησυχίες είναι ξεκάθαρα βάσιμες και η δαπανηρή μετάβαση της αεροπορίας σε καθαρότερα καύσιμα έχει τη δύναμη να ανατρέψει τον εκδημοκρατισμό των πτήσεων, οδηγώντας σε υψηλότερους ναύλους και λιγότερα δρομολόγια και αεροπορικές εταιρείες.
Ενώ τα διεθνή αεροπορικά ταξίδια είναι μόνο ένας από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι επιβαρύνουν το κλίμα του πλανήτη, το μερίδιό τους στην παραγωγή CO2 αναμένεται να αυξηθεί δραματικά καθώς άλλα τμήματα απομακρύνονται από τον άνθρακα, σε περίπου 22% έως το 2050 από περίπου 2% σήμερα, εάν δεν μειωθούν οι εκπομπές αρκετά γρήγορα.
Οι κυβερνήσεις συνειδητοποιούν επίσης όλο και περισσότερο ότι η αμείωτη κλιματική αλλαγή θα έχει μεγάλο οικονομικό και ανθρώπινο. Μετά από ένα καλοκαίρι με θανατηφόρους καύσωνες, με τους τουρίστες στην Ελλάδα και τη Χαβάη να απομακρύνονται λόγω των φονικών πυρκαγιών, ο αντίκτυπος στην αεροπορική βιομηχανία δεν είναι πλέον θεωρητικός, επισημαίνει το Bloomberg.
Ακόμα ακριβότεροι ναύλοι
Για τους επιβάτες, η πίεση για απανθρακοποίηση σημαίνει μικρή προοπτική ανακούφισης από μια άνοδο των τιμών μετά τον Covid που άφησε τους εσωτερικούς ναύλους των ΗΠΑ, για παράδειγμα, περισσότερο από 8% υψηλότερους από τα επίπεδα του 2019. Η ενσωμάτωση του κόστους απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα στις τιμές των εισιτηρίων θα είναι μια πιο μόνιμη υπόθεση, αντικατοπτρίζοντας τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις- μαμούθ των κατασκευαστών Boeing και Airbus μαζί με τα διυλιστήρια καυσίμων, τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες.
Δεδομένου ότι δεν κατασκευάζουν το αεροσκάφος ή δεν παρέχουν τα καύσιμα, οι αερομεταφορείς εξαρτώνται από άλλους «παίκτες», όπως οι κατασκευαστές αεροπλάνων, κατασκευαστές κινητήρων και εταιρείες ενέργειας για να προωθήσουν την τεχνική πρόοδο.
Ακόμη και με πρωτοφανή συντονισμό, οι επιλογές είναι περιορισμένες. Τα εμπορικά τζετ που παραδίδονται σήμερα μπορεί να πετούν ακόμα το 2050 και νέα σχέδια που τροφοδοτούνται ενεργειακά από μπαταρίες ή υδρογόνο θα χρειαστούν χρόνια, αν όχι δεκαετίες, για να υλοποιηθούν. Επομένως, προς το παρόν, η καλύτερη επιλογή είναι να γεμίσετε τα συμβατικά αεροσκάφη με λιγότερο ρυπογόνα καύσιμα που δεν απαιτούν περισσότερη γεώτρηση για πετρέλαιο. Ακόμη και αυτό θα συνεπάγεται μια μνημειώδη προσπάθεια για την ανάδειξη ενός συστήματος παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων που μόλις και μετά βίας υπάρχει σήμερα.
Αυτό, θα κάνει τις πτήσεις πολύ πιο ακριβές. Οι εκτιμήσεις ποικίλλουν, αλλά το κόστος είναι σημαντικό. Σύμφωνα με στοιχεία από την Περιβαλλοντική Έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας, τα μέτρα βιωσιμότητας θα προσθέσουν έως και 73 δολάρια στο κόστος μιας θέσης μονής διαδρομής σε μια πτήση μεγάλων αποστάσεων από τη Σιγκαπούρη στο Ντουμπάι ή τη Νέα Υόρκη στο Παρίσι.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr