Η επαναλειτουργία των υδροπλάνων είναι μια από τις λίγες εκκρεμότητες που έχουν μείνει στο υπουργείο, σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης προσθέτοντας πως «ίσως και να προλάβουμε τις εκλογές, το αργότερο λίγο μετά τις εκλογές θα ξεκινήσουν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια των υδροπλάνων. Είμαστε κοντά».
Ο υπουργός Ανάπτυξης στάθηκε στη σημασία των σύγχρονων μεταφορών τονίζοντας πως η συγκυρία μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, έχει τοποθετήσει την έννοια των μεταφορών στο επίκεντρο του δημοσίου ενδιαφέροντος. «Δεν πρέπει αυτά τα αισθήματα οργής και θλίψης που όλοι αισθανθήκαμε να μας βγάλουν από το βασικό στόχο για σύγχρονες μεταφορές στη χώρα με ασφάλεια.
Να δούμε τις μεταφορές με μια πλευρά αναπτυξιακή που θα συμβάλει στην πρόοδο και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας», δήλωσε και συμπλήρωσε πως η κυβέρνηση αξιοποιεί τη σύγχρονη τεχνολογία στην προσπάθεια να γυρίσει σελίδα η χώρα τονίζοντας ότι αν η προσπάθεια αυτή συνεχιστεί θα δούμε ορατά αποτελέσματα σύντομα.
Γεράρδη: Εντός Απριλίου η σύμβαση ΣΔΙΤ για τον ΒΟΑΚ
Την εικόνα των έργων που ξεκίνησαν στον τομέα των μεταφορών, παρουσίασε η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Μαρία Έλλη Γεράρδη μιλώντας για τα σημαντικά έργα στα δύο αστικά κέντρα ενώ αναφέρθηκε και σε έργα που εκκρεμούσαν εδώ και χρόνια για την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων στη χώρα και για μικρότερα έργα που, ωστόσο, θα έχουν σημαντική προστιθέμενη αξία σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
«Οι ανάγκες δεν τελειώνουν, τα έργα υπερβαίνουν τους συνήθεις πολιτικούς χρόνους. Σχεδιάζουμε έργα για σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορικές υποδομές» τόνισε η κ. Γεράρδη σημειώνοντας πως το πρόγραμμα για τα έργα στους τομείς των υποδομών και μεταφορών υπερβαίνει τα 13 δισ. ευρώ.
Όπως είπε, έως σήμερα έχουν παραδοθεί στην Αθήνα έξι σταθμοί επέκτασης του Μετρό και πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας συνδέεται με το αεροδρόμιο ενώ, παράλληλα, έχουν προχωρήσει οι εργασίες για την επέκταση του Μετρό στα δυτικά.
Μιλώντας για την πορεία των έργων σε όλη την χώρα τόνισε, ανάμεσα σε άλλα, πως «ο ΒΟΑΚ γίνεται πραγματικότητα. Εντός Απριλίου αναμένεται η σύμβαση για το ΣΔΙΤ» σημειώνοντας πως οι προσφορές για την παραχώρηση αναμένονται αμέσως μετά το Πάσχα.
Επιπρόσθετα, σημείωσε ότι η σύμβαση για το Fly Over στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα ενώ έως τα τέλη του 2024 θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Πύργου - Κάτω Αχαγιάς στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου.
Τέλος, σημείωσε ότι πραγματοποιούνται έργα αναβάθμισης των υποδομών στα αεροδρόμια της Πάρου, Νάξου και Σύρου καθώς και έργα αποκατάστασης στη Διώρυγα της Κορίνθου.
Αρανίτης: Ανατιμήσεις, ενεργειακή κρίση και έλλειψη προσωπικού τα «αγκάθια» στην υλοποίηση των έργων
Τα ανοιχτά ζητήματα που δυσχεραίνουν την υλοποίηση των μεγάλων έργων υπογράμμισε ο Γενικός Διευθυντής της ΙΝΤΡΑΚΑΤ κ. Αναστάσιος Αρανίτης αναφέροντας ως τα πιο σημαντικά εκείνα που σχετίζονται με τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών, την ενεργειακή κρίση και την έλλειψη προσωπικού.
Τονίζοντας πως οι επενδύσεις στις υποδομές και μεταφορές είναι πολλαπλασιαστής ανάπτυξης για όλη τη χώρα υπογράμμισε ότι τα επόμενα βήματα στους τομείς αυτούς πρέπει να πραγματοποιούνται στη λογική της αξιοποίησης τεχνολογιών με όρους βιωσιμότητας. Παράλληλα, στάθηκε στη σημασία του συντονισμού των εμπλεκόμενων φορέων, στην στήριξη από την Πολιτεία και στην προώθηση ενός κατάλληλου πλαισίου υλοποίησης των έργων.
Ανέφερε, δε, πως χρειάζεται ένα στρατηγικό μοντέλο μετακινήσεων που θα καλύπτει τις ανάγκες της χώρας, αμβλύνοντας τα προβλήματα του παρελθόντος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr