Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός ξεκίνησε για 28, κατέβηκε στις 18 και έπειτα από προσφυγή της SKY express τώρα έχει πάει στις 12.
Πάντως σε 2 από αυτές δεν υπήρξε ενδιαφέρον για κατάθεση προσφορών (Καλαμάτα - Κύθηρα - Θεσσαλονίκη και Αθήνα - Κοζάνη - Καστοριά), ενώ σε άλλες 6 ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί εκ νέου.
Συγκεκριμένα για 10 γραμμές (Αθήνα - Ζάκυνθος, Αθήνα - Ικαρία, Αθήνα - Κύθηρα, Αθήνα - Κάρπαθος, Αθήνα - Μήλος, Αθήνα - Νάξος, Αθήνα - Πάρος, Αθήνα - Σκιάθος, Θεσσαλονίκη - Σάμος και Θεσσαλονίκη - Χίος) εκδηλώθηκε πρόθεση από αερομεταφορείς για τη διεξαγωγή τους χωρίς επιδότηση, λόγω της τουριστικής κίνησης που έχουν «γράψει» εσχάτως.
Για τις υπόλοιπες 18 γραμμές, η SKY express κατέθεσε προσφυγή για 6 γραμμές, ζητώντας να προκηρυχθούν μεμονωμένα και όχι ως συστάδες. Μάλιστα, το αίτημα της αεροπορικής έγινε δεκτό από τη Δικαιοσύνη και αναμένεται νέα προκήρυξη.
Έτσι, ο διαγωνισμός συνεχίζεται για 12 γραμμές (Αθήνα - Αστυπάλαια, Αθήνα - Σύρος, Αθήνα - Λέρος, Αθήνα - Κάλυμνος, Αθήνα - Σκύρος, Αθήνα - Σητεία, Αθήνα - Κοζάνη - Καστοριά, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα - Κύθηρα, Θεσσαλονίκη - Σκύρος, Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Ικαρία, Αλεξανδρούπολη - Σητεία και Άκτιο - Σητεία).
Όπως αναφέρθηκε, από τις ανωτέρω 12 γραμμές, σε 2 δεν κατατέθηκαν προσφορές (Καλαμάτα - Κύθηρα - Θεσσαλονίκη και Αθήνα - Κοζάνη - Καστοριά).
Για τα 10 δρομολόγια, με βάση πληροφορίες, η SKY express διεκδικεί 8 και η Olympic Air 7, (και οι δυο εταιρίες με ανανεωμένο στόλο «πράσινων» ATR). Για 6 δρομολόγια (Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα, Κέρκυρα - Άκτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος - Σητεία, Ρόδος - Καστελόριζο, Ρόδος - Κως - Κάλυμνος - Λέρος - Αστυπάλαια και Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος) αναμένεται νέα προκήρυξη.
Υπενθυμίζεται ότι από το 2016 έχουν περικοπεί δραστικά τα κονδύλια -που το 2014 είχαν φτάσει τα 47 εκατ. ευρώ- για την επιδότηση των άγονων αεροπορικών γραμμών.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr