Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 4,2 δισ. AED (1,2 δισ. δολάρια ΗΠΑ) τους πρώτους έξι μήνες του οικονομικού έτους 2022-2023, σημειώνοντας ανάκαμψη ύψους περίπου 10 δισ. AED από τη ζημία ύψους 5,7 δισ. AED (1,6 δισ. δολάρια ΗΠΑ) που σημειώθηκε κατά την ίδια περίοδο της προηγούμενης χρονιάς.
Ο Όμιλος κατέγραψε επίσης EBITDA 15,3 δισ. AED (4,2 δισ. δολάρια ΗΠΑ), επιτυγχάνοντας αξιοσημείωτη αύξηση από τα 5,6 δισ. AED (1,5 δισ. δολάρια ΗΠΑ) την ίδια περίοδο πέρσι και αποδεικνύοντας την ισχυρή λειτουργική κερδοφορία του.
Τα έσοδα του Ομίλου ανήλθαν σε 56,3 δισ. AED (15,3 δισ. δολάρια ΗΠΑ) για το Α’ εξάμηνο του 2022-23, καταγράφοντας αύξηση κατά 128%, συγκριτικά με τα 24,7 δισ. AED (6,7 δισ. δολάρια ΗΠΑ) της προηγούμενης χρονιάς. Αυτό οφείλεται στην έντονη ζήτηση για αερομεταφορές που παρατηρείται παγκοσμίως, λόγω της περαιτέρω χαλάρωσης και άρσης των ταξιδιωτικών περιορισμών που σχετίζονται με την πανδημία.
Ο Όμιλος έκλεισε το πρώτο εξάμηνο 2022-23 με ισχυρή ταμειακή θέση η οποία διαμορφώθηκε στα 32,6 δισ. AED (8,9 δισ. δολάρια ΗΠΑ) στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, σε σύγκριση με τα 25,8 δισ. AED (7,0 δισ. δολάρια ΗΠΑ) στις 31 Μαρτίου 2022. Τα ισχυρά ταμειακά αποθέματα του Ομίλου αξιοποιήθηκαν ώστε να υποστηρίξουν τις επιχειρηματικές ανάγκες, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών οφειλών και υποχρεώσεων που σχετίζονται με την πανδημία.
Η Αυτού Υψηλότης Σεΐχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αεροπορικής Εταιρείας και του Ομίλου Emirates, δήλωσε: «Τα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου για το α’ εξάμηνο του οικονομικού έτους 2022-2023 είναι αποτέλεσμα της μακροπρόθεσμης στρατηγικής, του ευέλικτου επιχειρηματικού μοντέλου και των προσπαθειών των ταλαντούχων και αφοσιωμένων μελών της ομάδας μας.
Η χαλάρωση και η κατάργηση των ταξιδιωτικών περιορισμών στις περισσότερες χώρες επιτάχυνε την ανάκαμψη σε ολόκληρο τον Όμιλο. Ήμασταν κατάλληλα προετοιμασμένοι και αποτελούμε έναν από τους πρώτους αερομεταφορείς που ανταποκριθήκαμε αποτελεσματικά στη μεγάλη ζήτηση των επιβατών, γεγονός που οφείλεται στην αξιοπιστία του επιχειρηματικού μας μοντέλου, την υποστήριξη των συνεργατών μας και τις συνεχείς επενδύσεις μας σε προσωπικό, τεχνολογία, προϊόντα και υπηρεσίες.
Οι προσπάθειές μας θα συνεχίσουν να επικεντρώνονται στην επαναφορά της λειτουργίας μας στα προ πανδημίας επίπεδα και στην πρόσληψη ανθρώπων με τις κατάλληλες δεξιότητες για να ανταποκριθούμε στις τρέχουσες και τις μελλοντικές ανάγκες. Εκτιμούμε ότι η ζήτηση των επιβατών θα παραμείνει ισχυρή κατά το Β’ εξάμηνο του οικονομικού έτους 2022-23. Ωστόσο, παρακολουθούμε στενά τόσο τον πληθωρισμό όσο και άλλες προκλήσεις, όπως την ισχυροποίηση του αμερικανικού νομίσματος και τη δημοσιονομική πολιτική των μεγάλων αγορών» και πρόσθεσε: «Εκτιμούμε ότι ο Όμιλος θα επιστρέψει στα ιστορικά επίπεδα της κερδοφορίας του με το κλείσιμο του οικονομικού έτους».
Παράλληλα με την αυξημένη χωρητικότητα και την ενδυνάμωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, ο Όμιλος Emirates ενίσχυσε και το ανθρώπινο δυναμικό του κατά 10% συγκριτικά με πέρσι, φτάνοντας συνολικά τους 93.893 εργαζομένους στις 30 Σεπτεμβρίου του 2022. Επιπλέον, τόσο η Emirates όσο και η dnata έχουν προχωρήσει σε στρατηγικά επιλεγμένες προσλήψεις με στόχο να υποστηρίξουν μελλοντικές ανάγκες.
Emirates
Η Emirates συνέχισε να επικεντρώνεται στην αποκατάσταση του παγκόσμιου δικτύου της μέσω του κόμβου της στο Ντουμπάι, στην επανένταξη των παρεχόμενων υπηρεσιών της και στην προσθήκη πτήσεων ώστε να καλύψει τη ζήτηση των επιβατών σε όλες τις αγορές.
Τον Ιούνιο ξεκίνησε ένα νέο δρομολόγιο προς το Τελ Αβίβ. Ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα των επιβατών, η Emirates προχώρησε σε συνεργασίες για πτήσεις κοινού κωδικού με 12 αεροπορικές εταιρείες κατά το Α’ εξάμηνο του 2022-23, και συγκεκριμένα με τις Airlink, AEGEAN, ITA Airways, Air Baltic, Air Canada, Bamboo Airways, Batik Air, Finnair, Royal Air Maroc, Sky Express, Sun Country Airlines και United Airlines.
Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, η αεροπορική εταιρεία εκτελούσε υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών και εμπορευματικού φορτίου σε 140 αεροδρόμια, αξιοποιώντας ολόκληρο τον στόλο αεροσκαφών Boeing 777 και 73 A380.
Κατά τους πρώτους έξι μήνες του οικονομικού έτους 2022-2023, η Emirates παρέλαβε 2 νέα εμπορευματικά αεροσκάφη Boeing 777 και απέσυρε ένα αεροσκάφος από τον στόλο της, στο πλαίσιο της μακροχρόνιας στρατηγικής της για την ελαχιστοποίηση των εκπομπών της και του χειρισμού σύγχρονων, υψηλής απόδοσης, αεροσκαφών. Καθώς η Emirates αναμένει την παραλαβή νέων επιβατικών αεροσκαφών το 2024, ξεκίνησε αυτόν τον μήνα την υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, που αφορά την αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου καμπινών σε 120 αεροσκάφη.
Η Emirates συνέχισε να εισάγει νέα προϊόντα και πρωτοβουλίες που βελτιώνουν την ταξιδιωτική εμπειρία, ώστε να διασφαλίσει ότι οι επιβάτες της θα «πετάνε καλύτερα», όπως τα πιο εμπλουτισμένα μενού σε όλες τις κατηγορίες θέσεων και την έναρξη ενός νέου προγράμματος για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Τον Αύγουστο, η Emirates εισήγαγε την Premium Οικονομική Θέση, με εξαιρετικά θετική ανταπόκριση από τους επιβάτες στις πτήσεις της προς Λονδίνο, Παρίσι και Σίδνεϋ. Η Emirates προγραμματίζει να εισάγει την Premium Οικονομική Θέση σε 5 ακόμη δρομολόγια πριν από το τέλος του οικονομικού έτους 2022-2023, καθώς, μέσω του προγράμματος αναβάθμισης του στόλου της, περισσότερα αεροσκάφη θα πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις αυτής της θέσης.
Η συνολική χωρητικότητα, κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, αυξήθηκε κατά 40% στα 22,8 δισ. Διαθέσιμους Τόνους ανά Χιλιομετρική Απόσταση (ATKM) καθώς περισσότερες χώρες χαλάρωσαν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και διευρύνθηκε το πρόγραμμα πτήσεων. Η χωρητικότητα, που μετρήθηκε σε Διαθέσιμα Καθίσματα ανά Χιλιομετρική Απόσταση (ASKM), αυξήθηκε κατά 123%, ενώ η κίνηση των επιβατών που μεταφέρθηκαν από την αεροπορική, μετρούμενη σε Έσοδα Επιβατών ανά Χιλιομετρική Απόσταση (RPKM) αυξήθηκε κατά 265%, με μέσο συντελεστή θέσεων επιβατών 78,5% σε σύγκριση με τον περσινό δείκτη του 7,9%.
Από την 1η Απριλίου έως την 30ή Σεπτεμβρίου 2022, η Emirates μετέφερε 20 εκατομμύρια επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση 228% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι. Η Emirates SkyCargo μετέφερε 936.000 τόνους εμπορευματικού φορτίου το Α’ εξάμηνο του έτους, καταγράφοντας μείωση 14% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καθώς η αεροπορική εταιρεία μετατόπισε τη χωρητικότητά της από τα «mini» εμπορευματικά αεροσκάφη στα επιβατικά.
Τα κέρδη της Emirates για το Α’ εξάμηνο του 2022-2023 σημείωσαν νέο ρεκόρ ύψους 4,0 δισ. AED (1,1 δισ. δολάρια ΗΠΑ), σε σύγκριση με την περσινές ζημίες 5,8 δισ. AED (1,6 δισ. δολάρια ΗΠΑ). Παρά το δυσμενές περιβάλλον που δημιουργήθηκε λόγω συναλλάγματος, τα έσοδα της Emirates, συμπεριλαμβανομένων των λοιπών λειτουργικών εσόδων, ανήλθαν σε 50,1 δισ. AED (13,7 δισ. δολάρια ΗΠΑ) σημειώνοντας αύξηση κατά 131% σε σύγκριση με τα 21,7 δισ. AED (5,9 δισ. δολάρια ΗΠΑ) που καταγράφηκαν την ίδια περίοδο πέρσι. Οι ισχυρές επιδόσεις της αεροπορικής εταιρείας αποδίδονται στην αυξημένη ζήτηση που σημειώθηκε παγκοσμίως για διεθνή ταξίδια και αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της να ανταποκρίνεται στη ζήτηση, να αξιοποιεί τη χωρητικότητα και να προσελκύει επιβάτες με τα υψηλής ποιότητας προϊόντα της και την προστιθέμενη αξία των υπηρεσιών της.
Τα λειτουργικά έξοδα της Emirates αυξήθηκαν κατά 73% έναντι της συνολικής αύξησης της χωρητικότητας που ανήλθε σε 40%, κυρίως λόγω της σημαντικής αύξησης του κόστους των καυσίμων, το οποίο υπερτριπλασιάστηκε σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το γεγονός αυτό οφείλεται κυρίως στην κατά 65% υψηλότερη τιμή των καυσίμων, τις αυξημένες πτήσεις και τον διπλασιασμό της μέσης τιμής του πετρελαίου κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου. Τα καύσιμα, τα οποία αποτελούσαν το μεγαλύτερο συντελεστή του λειτουργικού κόστους της αεροπορικής εταιρείας πριν από την πανδημία, αποτελούν το 38% των λειτουργικών εξόδων, έναν από τους υψηλότερους δείκτες όλων των εποχών, σε σύγκριση με το 20% κατά τους πρώτους έξι μήνες του περασμένου έτους.
Με γνώμονα την ισχυρή ζήτηση και την αύξηση των λειτουργιών κατά το εξάμηνο, το EBITDA της Emirates αυξήθηκε σχεδόν τρεις φορές, φτάνοντας τα 14,7 δισ. AED (4,0 δισ. δολάρια ΗΠΑ), συγκριτικά με τα 5,0 δισ. AED (1,4 δισ. δολάρια ΗΠΑ) της ίδιας περιόδου πέρσι.
dnata
Οι επιχειρήσεις της dnata στον τομέα των εμπορευμάτων και της εξυπηρέτησης εδάφους, της τροφοδοσίας και του λιανικού εμπορίου, καθώς και των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, ανταποκρινόμενες στην αυξημένη εναέρια και επιβατική κίνηση, κατέγραψαν σημαντική άνοδο. Αυτό οδήγησε σε ισχυρή αύξηση των εσόδων της κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2022-23, ωστόσο η συνολική απόδοση της dnata μειώθηκε εξαιτίας του πληθωρισμού και των αυξημένων εξόδων.
Κατά το Α’ εξάμηνο του 2022-2023, η dnata ενίσχυσε την παρουσία της με νέες μακροπρόθεσμες συμβάσεις για την παροχή υπηρεσιών στη Ζανζιβάρη (λειτουργία αεροδρομίου dnata) και στο Ras Al Khaimah (Alpha Catering). Το τμήμα των αερολιμενικών δραστηριοτήτων της dnata εισήλθε στη γερμανική αγορά με την εξαγορά της Wisskirchen Handling Services, του αποκλειστικού φορέα εκμετάλλευσης στο Cologne Bonn Cargo Centre, ενώ απέκτησε το υπόλοιπο 30% της εξυπηρέτησης εδάφους στη Βραζιλία, αναλαμβάνοντας την πλήρη ιδιοκτησία της επιχείρησης.
Διασφαλίζοντας την ετοιμότητά της να παρέχει ασφαλείς και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους επιβάτες, η dnata δεσμεύτηκε για επενδύσεις 100 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ με στόχο την εφαρμογή πράσινης τεχνολογίας και πρωτοβουλιών σε όλες τις δραστηριότητές της, ενώ προχώρησε σε επένδυση 17 εκατ. δολαρίων στις δραστηριότητές της στο Ερμπίλ του Ιράκ, συμπεριλαμβανομένης μίας προηγμένης εγκατάστασης ψυχρής εφοδιαστικής αλυσίδας, μίας εγκατάστασης συντήρησης λεωφορείων και μίας νέας αποθήκης εμπορευματικού φορτίου.
Τα έσοδα της dnata, συμπεριλαμβανομένων των λοιπών λειτουργικών εσόδων, ύψους 7,3 δισ. AED (2,0 δισ. δολάρια ΗΠΑ), διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με τα 3,7 δισ. AED (1 δις. δολάρια ΗΠΑ) που σημειώθηκαν πέρσι.
Το συνολικό κέρδος για τη dnata είναι 236 εκατ. AED (64 εκατ. δολάρια ΗΠΑ), σε σύγκριση με τα 85 εκατ. AED (23 εκατ. δολάρια ΗΠΑ) της περσινής περιόδου.
Οι αερολιμενικές δραστηριότητες της dnata παρέμειναν η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της εταιρείας με 3,5 δισ. AED (944 εκατ. δολάρια ΗΠΑ), τα οποία αντιστοιχούν σε αύξηση 37% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι, καθώς η ζήτηση επιβατών συνέχισε να αυξάνεται ιδιαίτερα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τις ΗΠΑ, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ο αριθμός των αεροσκαφών που διαχειρίζεται η dnata για όλες τις δραστηριότητές της αυξήθηκε κατά 56%, σε 347.581, και διακίνησε 1,4 εκατ. τόνους φορτίου, σημειώνοντας μικρή μείωση κατά 2% που αντικατοπτρίζει την εστίαση στις αεροπορικές εταιρείες και τις επιβατικές δραστηριότητες.
Οι υπηρεσίες τροφοδοσίας και λιανικής της dnata συνέβαλαν στα συνολικά έσοδα της εταιρείας με 2,4 δισ. AED (651 εκατ. δολάρια ΗΠΑ), μία αύξηση της τάξεως του 212%, με ισχυρή αύξηση παραγωγής στην Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Ο αριθμός των προσφερόμενων γευμάτων αυξήθηκε κατά 204%, στα 50,5 εκατ. γεύματα μετά τα 16,6 εκατ. γεύματα του περασμένου έτους.
Το ταξιδιωτικό τμήμα της dnata συνέβαλε στα έσοδα της εταιρείας με 1,2 δισ. AED (323 εκατ. δολάρια ΗΠΑ) στα έσοδα, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 708%, σε σύγκριση με τα 147 εκατ. AED (40 εκατ. δολάρια ΗΠΑ) της περσινής περιόδου, λόγω της ισχυρής αύξησης της ταξιδιωτικής ζήτησης και των κρατήσεων στη Μέση Ανατολή και το Ηνωμένο Βασίλειο. Το συγκεκριμένο τμήμα κατέγραψε πωλήσεις συνολικής ανταλλακτικής αξίας (TTV) ύψους 4,7 δισ. AED (1,3 δισ. δολάρια ΗΠΑ), σε σύγκριση με τα 726 εκατ. AED (198 εκατ. δολάρια ΗΠΑ) πέρσι.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr