Συγκεκριμένα με βάση όσα ανέφερε χθες σε ειδική εκδήλωση για τα 40 χρόνια παρουσίας της εταιρείας στην Ελλάδα ο Waleed Abdulhameed Al Alawi, CEO της Gulf Air, του εθνικού αερομεταφορέας του Μπαχρέιν, που έχει “πρόσημο” 5 αστέρων στη διεθνή κατηγοριοποίηση, εξετάζεται η προσθήκη νέων προορισμών στο δίκτυό της και η αύξηση των συχνοτήτων στα δρομολόγια που εκτελεί ήδη από και προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Συγκεκριμένα όπως είπε ο επικεφαλής της αεροπορικής για την επόμενη χρονιά αναμένεται να υπάρξουν απευθείας πτήσεις για τη η Ρόδο, μετά τη Μύκονο και την Σαντορίνη. Παράλληλα με βάση πληροφορίες εξετάζεται το ενδεχόμενο σε συνεργασία με την Aegean Airlines για πτήσεις κοινών κωδικών. Ουσιαστικά, είτε με συνεργασία με την ελληνική αεροπορική, είτε με άλλο τρόπο, στο τραπέζι είναι, χωρίς να υπάρχει hub, να αναπτυχθούν δρομολόγια που θα συνδέουν την ελληνική πρωτεύουσα με άλλες πόλεις της Ευρώπης και της Ασίας, όπως π.χ. γίνεται με την Emirates ήδη.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία με ισχυρή διείσδυση στον Ελληνικό ναυτιλιακό κλάδο, ένεκα της σημασίας του Μπαχρέιν στις ναυτικές μεταφορές του Κόλπου, έχει ιστορική παρουσία στην Ελλάδα. «H Gulf Air εκτελεί πτήσεις από και προς την Αθήνα εδώ και 40 χρόνια. Τα τελευταία 21 χρόνια, από τον Μάρτιο του 2001, όταν λειτούργησε για πρώτη φορά το “Ελευθέριος Βενιζέλος”, η εταιρεία έχει μεταφέρει περίπου 800 χιλιάδες επιβάτες από και προς την Αθήνα, εκτελώντας 10.000 πτήσεις», επεσήμανε η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, στο πλαίσιο σχετικής ενημέρωσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η κ. Παπαδοπούλου, το 81% των ταξιδιωτών στο δρομολόγιο Αθήνα - Μπαχρέιν είναι ξένοι και το 19% είναι Ελληνες. Η πλειονότητα των επιβατών, δηλαδή το 57%, ταξιδεύει για αναψυχή, το 33% ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους και το 10% των επιβατών επισκέπτεται φίλους και συγγενείς. Τέλος, το 56% των επιβατών που ξεκινά από την Αθήνα ταξιδεύει με τελικό προορισμό το Μπαχρέιν και το 44% με τελικό προορισμό κάποια άλλη χώρα της Ασίας.
Η Ιωάννα Παπαδοπούλου, μάλιστα, τόνισε, ότι η παρουσία της Gulf Air στην Αθήνα έχει συμβάλλει καθοριστικά στην συνδεσιμότητα της πόλης, της χώρας και ολόκληρης της περιοχής, καθώς η εταιρεία πέρα από το δρομολόγιο Αθήνα-Μπαχρέιν, ενισχύει τη διασύνδεση της Ελλάδας με χώρες και περιοχές οι οποίες βρίσκονται κυρίως στην Ασία και με τις οποίες δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση. Να σημειωθεί ότι πτητικό έργο της αεροπορικής του Μπαχρέιν είναι μοιρασμένο ανάμεσα σε Ευρώπη και Ασία, ενώ ή δεν πετάει προς Κίνα.
Με βάση, δε, όσα αναφέρθηκαν από την κ. Παπαδοπούλου ο εθνικός αερομεταφορέας του Μπαχρέιν είχε πληρότητες άνω του 80% στα αεροσκάφη του, ενώ τους 9 πρώτους μήνες του 2022 η εταιρεία έχει σημειώσει διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, 14% ως προς τον αριθμό των επιβατών και 18% ως προς τον αριθμό των πτήσεων. «Πρόκειται για ένα success story θεαματικής ανάπτυξης», είπε η Ιωάννα Παπαδοπούλου.
Από την πλευρά του ο CEO της αεροπορικής εταιρείας, τόνισε ότι η Gulf Air επιχειρεί εδώ και 73 χρόνια, εξυπηρετώντας 53 προορισμούς σε 28 χώρες. «Τα τελευταία 5 χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές αλλαγές όσον αφορά τη Gulf Air. Πριν από 5 χρόνια η Gulf Air ήταν 3 αστέρων, σήμερα είναι μια αεροπορική 5 αστέρων», τόνισε χαρακτηριστικά. Μάλιστα, όπως επεσήμανε, σύμφωνα με τη Skytrax, τον ιστότοπο αξιολόγησης και κατάταξης αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων, η Gulf Air πριν από 5 χρόνια βρισκόταν στην 89η θέση στη σχετική παγκόσμια λίστα, το 2021 αναρριχήθηκε στην 44η και το 2022 βρίσκεται στην 22η θέση.
Με στόχο, δε, να διευρύνει ακόμη περισσότερο την παρουσία της διεθνώς, η Gulf Air προχωρά στην ενίσχυση του στόλου της. Στο πλαίσιο αυτό, βρίσκεται σε εξέλιξη ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα, βάσει του οποίου η αεροπορική έχει παραγγείλει 12 αεροσκάφη Boeing 787, εκ των οποίων έχει παραλάβει και έχει εντάξει στο πτητικό της έργο τα 7, καθώς και 29 Airbus neo, εκ των οποίων έχει ήδη παραλάβει 10.
Αβεβαιότητες λόγω πληθωρισμού
Πάντως προβληματισμό, συνολικά στην αγορά δημιουργεί η ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός, που ήδη και στη χώρα μας έφτασε το 12%. Μάλιστα ο Waleed Abdulhameed Al Alawi υπογράμμισε πως το αυξημένο ενεργειακό κόστος έχει επηρεάσει όλη την αεροπορική βιομηχανία τονίζοντας ότι ένα μέρος του επιπλέον κόστους λόγω καυσίμων αναγκαστικά θα απορροφηθεί από τις αεροπορικές και το υπόλοιπο θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές και στις τιμές των εισιτηρίων. Βέβαια δεν απέκλεισε και πολλές εταιρίες να πιεστούν το επόμενο διάστημα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr